Foto van een John Deere 6230 Interieur, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door Wimreijers op 16-03-2011 om 20:35:21, met 57 reacties.

John Deere Interieur

Wimreijers
Foto van een John Deere 6230 Interieur, bezig met poseren.

Reacties

trekkerfanz-h
Netjes zo!

Heb je nu nog voor je lampen ook op je dashbord die knopjes?
Wimreijers
@trekkerfanz-h

Alleen een draaiknop.
Dit is een niet Premium versie neem ik aan? Want die lampjes van de 4 tss versnellingen heb ik nog maar 1 keer gezien.
jd4050
Klopt dit is geen premium versie. deze heeft ook geen nieuwe lampen en ook minder werklampen.
S Schenning
SE model?
jd4050
Is geen se model omdat die bij de oudere series waren

hier een link over een reportage van deze tractoren.
boerderij.nl/1039164/Mechanisatie/…
_-_Bluepower_-_
In vergelijk met een NH- interieur lijkt dit echt nergens naar 😞
Wimreijers
@jd4050

We hebben er extra werklampen op laten bouwen?
Wimreijers
@_-_Bluepower_-_

Dit is tenminste degelijk
jd4050
@Wimreijers
Ja dat kan, maar standaart worden ze met 4werklampen geleverd als ik het goed heb.
Wij hebben op het werk een 6330 in deze uitvoering.
@_-_Bluepower_-_ staat de kleur jou niet aan?
laten we zeggen dat de bedieningen van John Deere veel beter in de hand liggen dan NH.
_-_Bluepower_-_
@StijnTheDeereDriver : ja die kleur staat me al nie echt aan, (alles int bruin), maar veel beter in de hand liggen? alles is precies op 1 grote plaat gemonteerd, ook da schakelen staat mij nie echt aan. 😞
RobinBos
Degelijk kunststof, met een degelijke uitstraling. andere fabrikanten gebruiken allemaal grijs spul, dat oogt zo goedkoop. je geeft potverdikkie toch dik €60.000 uit, dan wil je ook dat het er een beetje fatsoenlijk uit ziet, in plaats van de look van een gemiddelde jappaner
fendt-412
Je kunt dit ook als strontbruin zien, net wat je aanstaat. Vanaf echt eikenhout en leer begint het pas duur te lijken.
ford8630power
Dit is sober en overzichtelijk. Ik voel me wel wat fijner in de Case dan in de JD van ons 😉
Wilting NH
Nou geef mij dan toch maar grijs dan idd deze bruine stront kleur. en degelijk, heb wel is een op een 6820 gezeten waar alles aan rammelde. en vind t schakelen nog niet echt voor de hand liggen eerlijk gezegd. voor al de powershift
fendt-412
Voor die 60.000euro konden ze ook wel fatsoenlijke hendels voor de ventielen monteren. Vind ze voor geen meter werken, zit totaal geen gevoel in en wil slecht doseren, net alsof je hem over een klik heen moet trekken. Ene keer willen ze niet onder druk blijven hangen, dan blijven ze niet in de zweefstand hangen.
Weet niet of het bij te stellen is, hoop het wel. Waardeloos als je hem met de hand in de zweefstand moet houden om de dumper te laten zakken.
Kruishendel komt helemaal geen speling op, of dat ze niet meer willen blijven hangen.
ford8630power
Dat van die hydrohendels klopt wel Robert, drama is dat.
fendt-412
Wordt een nog groter drama als je een slangbreukbeveileging op de dumper hebt. Moet je meestal eerst heel langzaam laten zakken omdat de stroom anders te groot is. Valt met zon hendel totaal niet te doseren. Is met een mechanische kruishendel van fendt een eitje, de elektronische kun je zelfs nog nauwkeuriger mee werken.
hobbyboer
@fendt-412 Heb je al eens geprobeerd om aan die zwarte knoppen bovenop de hydroliekventielen te draaien? Die kunnen in 2 of 3 standen zodat je kan kiezen of de hendel wel of niet blijft staan, ik denk de klik waar je het over hebt. En als i niet makkelijk in de zweefstand wil/blijft staan, dat kun je idd bijstellen.
fendt-412
Waar zitten die knoppen dan precies, op de achterbrug?
Daarmee smoor je toch alleen de oliestroom. Wil wel de maximale hoeveelheid olie hebben bij kiepen. Was bij een 7710, werkte zelfs nog fijner bij een 926 met 17000uur. Bij fendt vliegt de kruishendel uit een stand bij teveel tegendruk. Kun je zelfs de hendel naar achteren drukken bij een dumper, als de cilinder uit is "vliegt" hij er zelf uit.
ford8630power
@fendt-412

Die draaiknop is gewoon groen, daar achter zit een grotere zwarte draaiknop.
RobinBos
Blijkbaar hebben we hier dus niet genoeg ervaring met jd tractoren.
zowel doorstroom regeling als zweefstand e.d. stel je bovenop de ventielen in, kun je bij vanuit de cabine.
De hendels gaan misschien een beetje zwaar, maar dat is typisch jd, omwille van de veiligheid. als dat te makkelijk gaat, dan gaat het per ongeluk ook te makkelijk, en krijg je ongelukken.
fendt-412
Oke, daar heb ik nooit naar gekeken of nooit gevonden. Kan zijn dat het daar wat beter van wordt. Een ventiel bleef wel altijd hangen, werkte dan nog wel redelijk, alleen doseren bleef wel lastig
RobinBos
Als hij in de stand staat voor een cilinder kun je hem prima doceren totaan de aanslag, zonder dat er een klik in zit.
Wimreijers
@fendt-412

Allen dit stukje is bruin rest is allemaal grijs!
Tom VB
Heeft puur met de instelling van de arretering van de ventielen te maken. Idd de bekende zwarte knoppen.
hobbyboer
@Tom VB

en de lengte van de kabels ook even bijstellen denk ik, omdat fendt-412 het er over heeft dat de hendel ook niet in de zweefstand blijft staan.
hobbyboer
@ fendt-412
toch een een beetje jammer dit: Lopen klagen dat iets niet goed werkt terwijl je niet eens weet hoe het werkt.
Wimreijers
@hobbyboer

Ja, Net of bij de fendt alles zo goed is?
fendt-412
Je moet het net weten dat je kabels bij moet stellen. Hebben het thuis met stangen. Was mn trekker ook niet, was ook maar een simpel vakantiekrachtje op de dumper. Ga ik me ook niet overal mee bemoeien en overal aan zitten te draaien. Viel me alleen op dat het niet zo heel erg mooi werkte, terwijl één ventiel wel goed stond zoals ik het nu hoor qua kabelafstand, ander was dan denk ik te lang.
maartendankers
Heb tot nu toe weinig interieurs gezien die alles zo simpel heeft weergegeven. En ventielen van JD vind ik niks mis mee, moet even weten hoe het werkt en dan werkt het super.
Mengeledriver
@maartendankers

Quote:
En ventielen van JD vind ik niks mis mee, moet even weten hoe het werkt en dan werkt het super.

Toch mag een kruishandel tegenwoordig wel standaard zijn vind ik. Verder is het wel ok.
fendt-412
Kleur maakt me niets uit. Vind bruin niet minder dan grijs. Vond het alleen een slap argument dat dit bruin duurder moet lijken.

Maar ga niet denken dat ik fendt de hemel in prijs. Gaat ook stuk en zijn ook wel kleine puntjes bij. Mochten van mij het handgas van de 300serie ook wel verplaatsen. Kun je met je mouw wat aantikken als je de kruishendel bedient. Ben me wel 1x wezenloos geschrokken tijdens het harken. Gebruik nu met harken meestal elektronisch geregeld handgas met boordcomputer. 1knopje indrukken en gaat naar het juiste toerental. Had van mij alleen wel anders gemogen.
Wimreijers
@maartendankers

Wij hadden altijd steyr, en nu johndeere moest ook wennen maar als je gewend bent gaat super goed.
ljdekker
Vind de buitenste hendel wat lastig te bedienen, en het knopje van de 4wd wat daar weer achter zit. Dan is de hendels dwars op de rijrichting zo gek nog niet, kun je overal makkelijk bij!
hobbyboer
@ fendt-412
Ja dat klopt dat hoef jij ook niet te doen, maar een vaste chauffeur bijvoorbeeld wel als die tijd en zin heeft. En zo niet dan kan hij het wel even melden bij een onderhoudsbeurt.
Zo vaak is dat ook niet nodig, ik heb het thuis pas 1 keer gedaan bij 1 ventiel.
fendt-412
Trekker had iets van 7000uur, komen datsoort dingen boven water. Zijn van die kleine dingen die je net even moet weten.

Had ook graag automatische assenbediening op de trekker gehad, dus voorwielaandrijving uit bij zoveel graden sturen en boven de 15km/u, makkelijk als je steeds van het land de weg op moet. Voor de rest reed de 7710 anders best, wou hem wel een dagje voor de ladewagen hebben lopen, met loadsensing 😃
Wimreijers
@fendt-412
Je hebt gelijk ik heb ook sommige dingen van johndeere waar ik van denk dat dat ook anders had gemogen!
Wimreijers
Bijvoorbeeld bij steyr had ik een machine er veel sneller af, bij johndeere ben ik altijd wel tijdje bezig maar denk ook dat het een kwestie van wennen is!
fendtjuh
Achja maar das met alle machines, overal zitten min en pluspunten aan. Hydrauliek gaat idd zwaar bij John Deere, maar als je er wat langer mee werkt valt het best te doseren, als blijft het stug gaan.
ljdekker
@Wimreijers
dat komt door die korte trekstangen waardoor de machine kort op de trekker zit en je dus geen pens mag hebben want anders kom je er niet tussen
Wimreijers
@ljdekker

Hahah, gelukkig heb ik niet zon grote pens.
RobinBos
Wacht maar totdat je in dronten gestudeerd hebt 😛
Mengeledriver
@RobinBos

Quote:
De hendels gaan misschien een beetje zwaar, maar dat is typisch jd

😃
Zo kan ik zelfs nog een Zetor verkopen...
RobinBos
Ja maak er maar een grapje van. Toch tien keer liever een product waarbij goed is nagedacht over veiligheid dan een product waarvan de fabrikant altijd met zn grote waffel vooraanstaat met zn praatjes over veiligheid, maar ondertussen de verwachtingen niet waar kan maken.
Veiligheid voor alles, als dat betekend dat het gebruikersgemak erop achteruit gaat, dan moet dat maar zo zijn.
Mengeledriver
Liever knoppen die licht gaan op de juiste plek. Dus JD vertrouwt het niet helmaal bedoel je? Daarom gaan ze dus zwaar?
RobinBos
Klopt, hier blijf je niet zomaar met je jas achter hangen.
ford8630power
Het differentieelknopje zit anders wel op een hele nare plek. Heb wel een paar keer gehad dat ik rechtdoor ging, omdat ik mn voet net daar neerzette.
maartendankers
Tja maar dat is weer case rijder eigen... Altijd voeten in het midden voor de stoel willen neerzetten.
RobinBos
Die zit van oudsher al daar tussen het koppeling- en rempedaal in. vroeger was dat een redelijk groot pedaal, en dat werkte erg makkelijk moet ik zeggen. maar dat kleine knopje van tegenwoordig laat zich nou niet echt ideaal bedienen als ik eerlijk ben.
maartendankers
Vind het juist wel makkelijk zo, tikt ehm aan en tikt rem lichtjes aan en hij is er weer af. Heb ik veel liever dan dan je apparte tuimelschakelaar hebt bij rechter console.
me
Tuimerschakelaar zou ook niet verkeerd werken, wel mooi als het net beetje mis dreigt te gaan dat je 1x tikt en gaan!
Valtra-Fordpower
@ljdekker

Quote:
Dan is de hendels dwars op de rijrichting zo gek nog niet, kun je overal makkelijk bij!

Juist! Jij snapt um! 😃
johndeere6230
Je kan er prima mee doseren wij hebben ook een 6230 maar het is inderdaad net even wat zwaarder als andere merken 😃 maar dat maakt niet uit en die knop op de achterbrug kan je gewoon alles goed instellen 😃
Valtrapowerr
Vind het wel goed werken, alleen hadden er wel 2 'schakel' versnellingen bij gemogen, eigenlijk 8 dus, met powershift.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!