Foto van de motor van een Mc-Cormick D-440, met linksboven de 'blower' die zorgt voor 10 pk'tjes meer. :Dhttp://www.mccormickihc.tk

Mc-Cormick D 440

IHC-power
Foto van de motor van een Mc-Cormick D-440, met linksboven de 'blower' die zorgt voor 10 pk'tjes meer. 😃
mccormickihc.tk/

Reacties

mestyle
Dus nu is het zeg maar een d450 😛
IHC-power
@mestyle eigenlijk niet 😛 Dit is een aangepaste D-430 motor met daarop de blower. Vandaar D-440. 😄
mestyle
Ach zo 😛
lindehydrocart30
Dikke roots blower 😃
pieto84
Heeft iedere D440 dat??
IHC-power
@pieto84 normaal wel ja. Het is dat waar de D-440 eigenlijk voor staat: de aanwezigheid van een blower. Maar ze zijn er veel vanaf gegooid omdat ze nogal wat problemen met zich meebrachten (problemen met smering van de blower). Daarom kom je regelmatig D-440'ers tegen zonder blower.. Eigenlijk gewoon trug 30 pk dan in plaats van 40...
pieto84
@IHC-power

Is het dus eigenlijk een soort turbo??
IHC-power
Dit is inderdaad de vroege versie van de 'turbo'. Alleen is het een mechanisch aangedreven turbo en niet via uitlaatgassen. Daarom wordt het ook 'roots compressor genoemd'. Niet echt 100% turbo dus, maar wel 10PK meer. Daarom is het ook niet 100% de motor van een D-430, maar werd deze motor hier en daar vanbinnen wat verstevigd en robuuster gebouwd.
youri
Dus dit was de zwaaste D serie? z'n roots cmpressor zou eens op een D 439 gezet moeten worden!
deutz110
@youri

dit is inderdaad de zwaarste dat hebben ze toch niet nodig die van me opa die geeft ook wel wat meer dan normaal 2 keer de kopgevlakt en 1 keer de koppaking er uit geblazen daar zitten echte pk's in
SJB533
Denk dat met opvoeren dmv een blower je blok uit elkaar klapt. Of t nu een DD132 of een DD148 hebt
HarmBoer
Veel mee gewerkt vroeger was wel erg fel en ook bij deze(zie foto) was het geen succes.Wat je dan na het demonteren met de brandstofpomp moest doen weet ik niet meer,wel dat het inspuit moment een paar graden later moest staan.De kop had bolle kleppen,uitholling in de zuigers en dubbele veren.
IHC-power
Idd, blower op een 439 zou em geen goed doen. Motor is daar niet voor gemaakt. Deze motor is er inwendig voor aangepast, zoals HarmBoer zegt. Bolle kleppen, speciale zuigers die in geen andere D-serie zitten. Motortype is ook DD-132 S, niet gewoon DD-132 zoals bij een D-430 bijvoorbeeld.
@HarmBoer leg eens uit 'geen succes'? Ik weet wel dat de blowers nogal wat problemen met zich meebrachten ivm smering en dat ze er dikwijls vanaf werden gegooid. Of ze fel zijn, weet ik niet. Deze heeft hier nog niet moeten werken, en zal dat wrs ook nooit moeten doen. 😃
HarmBoer
De tijd dat ik er mee gewerkt heb is eind jaren 60!Het was wat ik mij herinner een revolutie voor die tijd zeker als je een gewone d436 of d324 gewend was,hij reageerde veel sneller op gas geven.Ik kan helaas de vorige eigenaar het niet meer vragen maar als het een groot succes was geweest zat die er nog wel op.Misschien dat iemand anders andere ervaringen mee heeft.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 440 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!