Bus bij de tuimelaars is lek hoeveel kost dit om te laten maken, pakking is al paar keer geprobeert te maken

Deutz D7006

MF- 4255
Bus bij de tuimelaars is lek hoeveel kost dit om te laten maken, pakking is al paar keer geprobeert te maken

Reacties

leo en irm
Is jouw carter ontluchting wel open????
MF- 4255
@leo en irm
Wat en waar moet die zitten?
leo en irm
Pijp je naar onder de trekker zodat je druk uit het carter weg kan zie je nooit geen witte rook onder de trekker als hij hard moet werken bij deutz zit hij volgens mij links
remco1234
@leo en irm

af geknipt en een bout er in
net als bij de overdruk van de radiateur
en bij het overloop slangetje van de hydro tank
MF- 4255
@remco1234
Voor mijn gevoel is die wel los ik heb er mijn vinger ingedrukt en de olie die er aan zat leek toch nog wel redelijk vers
xylon
Waarschijnlijk zijn de dichtingen die onder rond die buisejes zitten lek, die kosten opzich niets, maar je moet wel de kop afnemen om er aan te kunnen.
MF- 4255
@xylon Dit hebben ze dus al 2 keer gedaan bij mechanisatie bedrijf of de trekker is een keer heel warm geweest en dit is vervormt????
polle
@MF- 4255
hebben ze de veren ook wel nagekeken ? want deze zorgen voor de afdichting he
(de veer drukt de dichting strak tegen het blok aan)
MF- 4255
@polle Ik hoop het wel 😃
polle
@MF- 4255
enkel de dichtingen veranderen heeft dan geen zin he 😉
zoals ik al zei in je topic
MF- 4255
@polle Ja okeej k zal het er nog eens met mijn pa over hebben want die kerel die er aan gesleutelt had werkte eerder bij een deutz dealer en hij is nu bij een MF dealer maar ik ga er toch van uit dat hij er verstand van heeft?
polle
@MF- 4255
normaal zal die man er dan wel verstand van hebben he 😉
maar ik kan de hoogte van de veer in onbelaste toestand niet vinden in de boek srr
MF- 4255
@polle oh okee ik zal nu even kijken naar dat pijpje
polle
@MF- 4255
je kan de veer/veren waar er olie lekt vergelijken met een veer/veren die niet lekken eventueel krijg je hierdoor ook al een idee door
MF- 4255
@polle Ik heb mijn hand voor zoals jij dat noemt de (dikke darm) gehouden en ik voel zeker druk vooral als ik mijn hand er weer af haal van heb ik wat olie op mijn hand zitten en je voelt dat hij blaast
polle
@MF- 4255
dan zal je ontluchting werken dan zou ik zeker de veren eens vergelijken met elkaar
MF- 4255
@polle En wat zou dan erg op moeten vallen de afstand ertussen?
MF- 4255
@polle
Want ik heb zo'n gevoel dat ze allemaal wel lek zijn
polle
@MF- 4255
of dat de hoogt van de veren (als ze naast elkaar staan )
verschilt en of dat de kracht waarmee je de veren kunt samendrukken
MF- 4255
@polle Oke ik zal het proberen k doe het nu denk ik niet meer want dat wordt me te donker 😃
polle
@MF- 4255
om de veren te controleren moet je ze wel demonteren 😃
maar ik zou zeker de plaat eerst eens afnemen en de motor ontvetten om er 500% zeker van te zijn dat het van de buisjes komt
MF- 4255
@polle Ik weet het wel zeker! Ze hebben hem bij het mechanisatie bedrijf de nieuwe erin gemaakt compleet schoongemaakt en tijdje laten lopen en jahoor hij lekte weer maar de lmb zij dat het hoe vaker je hem er heen zou doen hoe erger het zou worden dus.....
polle
@MF- 4255
niet naar de lmb doen maar zelf doen is de opl 😛
dan kan hy niet erger worden 😛
MF- 4255
@polle Tja de tijd hebben we er ook niet echt voor en je moet sowieso dan ook nieuwe veringen hebben en dan is het nog maar de vraag of het daar ook werkelijk vandaan komt en niet langs de zuiger trekt
polle
@MF- 4255
hoe bedoel je met langs de zuiger ?
Hano-Deutz
Het kan ook zijn dat de olie langs de cilinderbussen naar buitenkomt. Waar de bussen in het blok zitten, daar zit een hele grote O-ring rond de bussen. Langs hier kan er ook olie naar buiten komen.
MF- 4255
@Hano-Deutz VOlgens mij probeerde de lmb dit ook uit te leggen
Hano-Deutz
Heb je al eens gekeken of de olie koeler aan de andere kant nergens lekt, want dan blaast de turbine de olie ook naar deze kant.
MF- 4255
K zou niet weten waar die olie koeler zou moeten zitten 😛
Hano-Deutz
Als je de kap van de luchtkoeling aan de andere kant opendoet zie je de oliekoeler zitten, dat zal waarschijnlijk bij de jouwe een spiraal zijn. Als je de kap open hebt kun je zien aan de andere kant of er daar ook olie lekt. Daar kun je ook beter zijn of de olie van onder de cilinderbussen komt.
MF- 4255
@Hano-Deutz Dus als ik het goed begrijp moet ik die deksel aan de rechterkant (van de achterkant gezien) loshalen en daar zit een oliekoeler en die moet ook weer los?
Hano-Deutz
Nee, die olie koeler moet niet los. Maar als jouw lekkage zo dramatisch is kon het zijn dat de oliekoeler ergens lekte. Als je kap aan de andere kant afpakt kun je zien of er daar olie onder de cilinderbussen uitkomt, dan wist je waar het lek zat.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!