Massey Ferguson 5455
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 5455 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De Massey Ferguson voor de sleepwagen, @jmos @ferguson-6475 dit vinden jullie wel leuk toch ?
Laatste
Reacties
misschien weet @chiel-fendt 936 dat maar ik weet het niet
+1 !
toppertje is doorgekomen toch?
jaha . Maar toen nog niet
Moet toch wel even netjes aankaarten
ind. dit zijn mooie trekkers ja. jammer dat het stofzuigers zijn.
Tsja vandaag nog in z'n stofzuiger meegereden. In de cabine wel een mooi geluid. Maar als je erlangs staat . Toch @chiel-fendt 936?
van binnen rijdt erg mooi ja. zit ook wel een kleine brul in maar dat gezuig overheerst.
Nouja cabine vind ik persoonlijk redelijk klein en laag....
ik vind hem groot zat. maar er zijn grotere cabs ja. maar als je deze klein vindt moet je niet in een fendt stappen.
Hij is vooral laag, en met zn 2 in dees cabine vind ik m klein. Als ik het vergelijk met waar ik nu mee rijdt
Dat klopt
Grave deed iedereen vlug
Nee ik was diegene met de Steyr op de parkeerplaats
Ik was liever met de auto gekomen. Maar dat ging niet. En zoals het nu ging, met de tractor erheen was voor mij goed genoeg
nee volgens mij niet.
Dat klopt wel
haha, als jij dat vind.
Da ut un stofzuiger is?
kleine cabine. ik vind hem groot zat. en ik ben 1.85 gem dus
Uhm is het ook. Ik zat erin en hij oogt en voelt klein. Ik ben 1,87 . Profi heeft ruimere cabine . En die is maar 100PK. Die MF 140....
tis wat je gewend bent. Ik vind het een mooi formaat. een heel groot hok hoeft nou ook weer niet.
maar ik moet zeggen dat onze cabine op de renault haast net zo groot is.
Nou ik heb liever een ruimer hok als dit
ik wss ook maar vind hem zeker niet te klein. zit ook hartstikke best met de goede cabinevering, voorasvering en stoelvering.
Voorasvering scheelt wel, geveerde zetel en cabine weinig van gemerkt
cabine scheelt niet veel maar wel zeker wat. en stoel heb jij zeker niet opgezeten.
Nee was ook maar stukkie van 3km
haha, over de weg ja. ga er maar eens op rijden op het land. dan merk je echt dat hij goed geveert is.
Dan toch nog liever een ruimere cabine
De 760 cabine voelt voor mij ruimer aan als de cabine van de 6475
voor jou ja. die van de 760 zit minder volgebouwd.
Nee maar is ie ook, en minder volgebouwd??? Minder dashboard enzo. maar nog steeds zitten er veel hendels e.d. in
Die zal wel door de vloer zakke
Klopt veel grotere neus das wel mooier. Maar het is ook geen kritiek op jullie tractor. Meer op MF. Voor de rest ist een kei fijne tractor. (op de dingen die ik in de tractor al had gezegd :D).
hendels zijn gewoon hendels. knoppen moet je armleuning enzo voor hebben. dat scheeld ook enorm.
ja, ben benieuwd.
Hij rijdt soepel, ligt lekker op de weg, stuitert weinig, trekt vlot
schakeld ook nog zelf.
Ja heerlijk soepel....
Allebei is nie 100% vloeiend
zijn net wat te veel trappen om hem zelf te laten schakelen eigenlijk. in de 4 werkt de automaat mooi maar in de 2 en de drie niet. duurt te lang.
Ja beetje snelheid over de drempels wil ik wel houden . Stuitert wel minder, maar ik vind persoonlijk dat de rijstijl vergelijken met een minder goede afstelling ofzo toch iets anders
inderdaad heerlijk soepel.
Dan heb jij een ander merk gehad
op speed mode moet hij van 3f naar 4b of 4c gaan toch?
Nouja, geef mij maar de roerbak van de 760, knarsende tandwielen omdat de synchromesringen zijn versleten, maar schakelt soepeler vind ik als die MF. Sorry dat ik het niet met jullie eens ben maar een handbak met de juiste persoon schakelt fijner als FPS.
ik ook niet helemaal. als ie koud is rijd ik nooit zo hard. ding loopt trouwens al hard genoeg. zit 40 bak in en loopt op de borden 47 met correctie loopt hij dus 50
Ik weet niet weinig ervaring. Geef mij maar liever een CVT dan
deze mf is geen FPS.
Je snapt het idee
Ik heb altijd het gevoel dat bijv. zn Case International Magnum 72*0 Pro soepeler schakeld
haha ik vind ps fijner rijden. opschakelen is geen probleem. maar tis makkelijker en terugschakelen wil tenminste ook nog.
deze is niks aan gerommeld. dus alles origineel. (op banden na dan. )
Persoonlijk vind ik een CVT veel soepeler optrekken. Het mooiste is een handbak of een perfect afgestelde PS bak. Als die niet perfect is hoef ik m niet
wil wel maar ps is gewoon veel makkelijker.
@selten
Cvt rijdt ook zeker niet verkeerd nee maar wil toch wel het gevoel van schakelen hebben.
Gevoel van schakelen en niet dat gestuiter? Ga rustig over drempels en zorg voor een handbak, toch @chiel-fendt 936 ?
Dat vind ik bij de Profi ook, met kipper enzo erachter schakelt hij soepeler
welk gestuiter? de mf schakeld zo dat je het voelt maar het juist fijn is dat je weet dat hij schakeld.
Dat je het voelt, het klappert net zo erg als dat ik de 760 voor de 8 kuubs giertank heb, en hem dan overschakel, vanuit stationair op het gas ga staan dat die in een keer begint te lurken en dan met de poten de lucht in gaat, een best flinke schok dus....
dat ligt niet aan de trekker...........
die trekkers schakelen goed. ligt dus aan jouw gevoel of aan @chiel-fendt 936 zijn rijden.
Ik had vloeiender verwacht, kan ook aan koude bak liggen...
zal koude bak plus loos rijden wel zijn ja.
haha
haha, dan zal het wss nog weken duren voordat je weer normaal kunt rijden.
weken :? traumatische ervaringen worden door het brein onderdrukt....
haha, mf laten draaien kan ook stationair wel. tis geen cvt waarbij je gas moet geven om weg te rijden.
weken ja voordat hij weer normaal kan lopen.
nooit gehoord van Noar huus toe kroepn ?
nee
Lompe boer
Rene bij mij op de tractor. Oh das iets nieuws
haha, heb ik dat gezegd dan?
Tsja met de sleutel dus
rem? hoor je dat ding te gebruiken dan? :?
ik gebruik de rem amper ooit
Hierin wordt een verwijzing gemaakt naar Rene, een mannelijk persoon. Na deze verwijzing wordt gebruik gemaakt van het woord 'Hij' dit verwijst naar Rene. Dus Ja
en zeg ik hierbij dat rene bij jou in de cabine gezeten heeft? nee
Een baco dus
niet met 50 door de bocht?
In principe niet, maar dat lijkt me de logistische oplossing
God ik zal die maar weer eens meenemen op pad ja
haha, oke. jij je zin. dacht ik eerst wel ja.
bij ons in de buurt hebben ze van die handige drempels die totaal 0,0 hoger zijn dan de weg. als je het weet rij je der zo vol gas overheen.
Tsja bij Fiat en NH
Alle drempels kunnen toch plankgas @chiel-fendt 936?
die hebben wij er ook een paar van ja. maar hier zijn er ook wel een aantal daar moet je stapvoets overheen en dan is het nog een dikke hobbel.
haha, alle drempels zeg je. weet er een aantal als je aan komt rijden trap je spontaan op de rem.
Weet je het zeker ? Ik heb der vandaag ook wel wat gehad....
en dan heeft mark een wat ruim begrip van "stapvoets" gok ik zo?
ruim begrip van stapvoets??
Steyr langs de weg, sleutelen? ja machines kunne echte powerzzz nie aan
40 = stapvoets?
haha,
@selten
goed genoeg.
*gas vooraan
Met de auto kunnen die drempels met 110 (A)
bij al onze trekkers is handgas voluit naar achter.
Zit dan zon bestuur der op, een beetjen een rare, maar ja is ie vergeten te tanken... Dan moet je weer slepen... Hahah
wat niet kan he, koffiekan, melkkan etc.
maar wat is die A ?
een steyr rijder is niet gewend naar al die waarschuwingslampjes te kijken.
bij die profi? of bij de mf? zit daar een lampje vor dan?
hahaha, snap hem helemaal. (kuch kuch )
ja, die heb daar natuurlijk een lampje voor. bij mf niet nodig.
hehe, staat met z'n mond vol tanden. heeft er geen woorden voor
haha ja.
met 136 wel
Dat zou een 'angel' gezichtje moeten zijn
Vergeten te tanken kan best vervelend zijn. Maar de meeste Steyr's hebben gewoon een tankmeter
Bij de 760 Super ook, Profi is naar voren langs de versnellingspook. Als ik voetgas gebruik gaat hij 40. Met handgas 42
Ja.... Eigenlijk wel
Laag? Ga maar eens op de bestuurdersstoel zitten ipv op de bijrijderszit. Die bijrijderszit is hoog op het spatbord geplaatst, dan zit je mss een keer tegen het dak. Ik ben tegen de 2 meter en ik heb nog ruimte zat boven m'n hoofd en kan m'n benen languit leggen. Dan zijn er wel andere cabines. Dat profi hok van jullie is korter.
Dat Profi hokje, voelt wel een heel stuk ruimer aan
Ook als ik chiel zag zitten, leek net of die met zn kop zo tegen het dak aan kwam. Maar vond de 6225 van krol ook kleiner ogen als de Profi
daar rijd ik nooit in. Maar ik vind het klein ogen, ik heb recht op mijn mening. En als ik vind dat hij klein oogt, en ik vergelijk het met de Profi... Dan denk ik dat die inderdaad groter is. En dat is niet alleen om mijn merk te helpen. Ik wed dat de 760 nog een ruimere cabine heeft
voor wat?
Hoe bedoel je ?
je wou toch wedden??
Van mij mag het, als ik het niet accepteer zie ik een kruisje. De cabine is smaller, bijrijders zitje is minder, en de cabine is korter en lager. Spatborden zijn ongeveer even hoog. Alleen in de Profi is de cabine gewoon een stuk hoger. Dat is wat ik gister al heb gezien.
uhm, week nie
Dat klopt. Maar een objectieve mening kan ook pas als het opgemeten is. En ik heb zo het idee, dat jou mening sowieso naar de MF uitgaat en niet naar de Steyr.
Hoe bedoel je? Ik weet zelf wat ik zag en wat me niet beviel. Ik weet wat ik anders zou willen. En dat heb ik ook aangegeven. Voor de rest (op schakelen na) wel fijn op de weg, stuitert weinig e.d.
jij zegt dat maarten naar MF toe nijgt maar zelf ben je helemaal gek van steyr.
Valt best mee, ik durf best wel kritiek op die cabine te geven. Dat er vanalles onduidelijk over is. En aangezien dit een NH cabine is en geen Steyr cabine.... En dan alsnog, de Profi vind ik een ruimer ogende, en gewoon ruimere cabine. Omdat ik het zelf heb gezien. Ook dat de achterruit nog in een extra stijl zit vind ik niks. Zo kan ik verder gaan maar aangezien jullie toch niet toe zullen geven kunnen jullie het beter hierbij houden . Ik weet wat ik zag, en dat is dat de cabine van ons groter is. En daarbij heeft wat ik van Steyr vind niks mee te maken.
Ik hoef er niet mee te rijden of te werken om te kunnen zien dat die kleiner is. Maar alsnog, de bak stuitert nogal. Het mooiste rijdt gewoon een ouderwetse handbak. En ik durf best te gaan meten.
dat zeg je vanaf de zijstoel. vanaf de bestuurdersstoel is dat heel handig want al het werk naast de trekker kun je mooi door de extra ruit kijken zonder dat er een stijl in de weg zit en achter je kijk je gewoon door het achteraam. en je hebt niet van die achterlijk grote deuren.
Ik heb wel maar 5 ruiten in de cabine. Daarvan kunnen er 4 open. Goed zicht rondom en geen extra stijlen die in de weg zitten.
maar wel stijlen die wel in de weg zitten. ik zeg je dat je er echt mee moet werken om te snappen dat dat wel erg fijn is hoor. schuin achter je kijk jij altijd tegen de stijl aan. met de mf niet.
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar bij mij zit die stijl nooit in de weg. Meestal kijk ik ook naar voren. Ik heb niet voor niets spiegels . Met de 5m triltand kon ik mooi de uiteindes zien. Giertank doe ik op spiegels, ploeg idem dito, cultivator zie ik ook goed. Ik heb nergens moeite mee. 760 Super idem dito. Kunt alles goed zien omdat er geen stijlen in de weg zitten in de achterruit. Mij lijkt dit namelijk zeker in de weg te zitten
komt omdat jij alleen dat werk er mee doet. ga er maar eens andere dingen mee doen. en als je bijv met transport half in een bocht zit en je wilt achter je kijken kijk je tegen de stijl aan bij die profi
Ons pap wil geen PS omdat het lekker is voor je rug als je iedere keer die knop naar voren duwt en hij dan weer opstuitert. Waar het aan ligt weet ik niet, maar echt vloeiend, zeker niet. Keertje op een PS tractor rijden lijkt mij niet verkeerd, maar schakelen kan naar mijn mening soepeler. En koppelen en schakelen heb ik weinig moeite mee, ik snap ook niet waarom mensen daar zoveel over te zeuren hebben vort
In de bocht kijk ik in de spiegels, ik ga dan niet achterom zitten kijken...... Transport ook nergens moeite mee, kijken moet je van te voren . Vandaag ook met die tank op de wagen. Nergens last van met kijken.
dat valt echt reuze mee hoor. goed geveerde stoel die op het juiste gewicht staat en je merkt er niks meer van.
als je in de bocht staat voor bijvoorbeeld een kruispunt waar je af wilt slaan dan kun je niet in de spiegels kijken tenzij je je eigen wagen wil zien.
Wat ik daarbij wil zeggen, met die ene trap op de Profi vind ik die vloeiender schakelen. Maar ik zeg daarbij dat ik niet weet hoe het is als er iemand mee rijdt die er echt duizenden uren op heeft zitten
voordat die stijl bij mij dan in de weg zit sta je wel erg schuin. Veel ervaring op een Profi?
maar met de profi zit je op een geveerde stoel. in de mf zat je dat niet.
Deels, en de kosten. En die bakken zijn niks waard. Vooral die in een NH/CIH/Steyr liggen. Gadverdamme. Schakelen wel maar lijden veel te veel....
die stijl zit dan in het zichtsveld naar schuinachter toe. of je moet een belachelijk brede achteruit hebben.
geen ervaring..........
Heb jij erin gereden?
Ik heb vaak zat op de Profi meegereden. Reed ook veel lekkerder
powershift? ja.
zeg je nu..........
Buurman heeft zn bak. 800 uur bak gesmolten. Kan je zegge geen ervaring. Maar dat lijkt me duidelijk genoeg...
Toen ons pap m kocht was ik 11. Dus toen reed ik praktisch altijd mee tot ik een jaar of 15 was.
oke, maar cnh is mf niet he. let daar wel op. mf's/claas hoor je eigenlijk nooit wat over de bak.
Lees een reactie daarboven . 800 uur.....
drie jaar terug dus. voor mij rijdt het nu heel anders dan toen ik toen meereedt hoor, als ik nu nog wel eens bijop zit rijdt heel anders.
Als ik er nu bij zit, vind ik het minder rijden. Maar dat heeft meer met het gevoel van de PS te maken... Ons pap is dat in 2 jaar toch een beetje afgewend
Dat is 1 geval. Maar dat hoort alsnog nooit te kunnen gebeuren bij zn urenstand....
Vario's zijn toch rond de 6/7 duizend afgeschreven ?
Hier int dorp rijdt een 922 en die heeft 8000 uur gelopen . Denk dat die weinig geleden heeft
dat bedoel ik. zijn uitzonderingen die er meer draaien maar ook die er minder draaien.
Chauffeur wil ik zeggen. Maar buurman rijdt al jaren op een Vervaet Hydro Trike... Dus daar zal het niet aan liggen...
vervaet en elektro command (?) Zijn niet te vergelijken.
Maar daar kan ik wel mee zeggen dat hij niet echt een lompe boer is ofzo .
weet ik niet. vervaet is hendel vooruit en hij doet de rest. en die kun je ook in een keer omgooien. zegt naar mijn idee niet dat hij niet lomp is dat hij daar op rijdt
Nouja, hij kan redelijk goed rijden enzo. jaren ervaring. En alsnog zou een bak bij 800 uur niet gaar mogen zijn. Succes omdat met een gewone handbak te doen. Als je er normaal mee omgaat
er zijn uitzonderingen. Zoals ik al eerder zei.