Ford 5000
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Het hoort gewoon open te zijn, maar ik weet wel wat degene die het erin heeft gestopt wilde bereiken.
De motor zal wat carterdruk hebben.
Rechts van de vulopening zie je een slangklem aan een stukje rubberslang. Aan die slang zit de pijp voor de carterontluchting die zijn druk via de oliekanalen en het kleppendeksel afvoert. Die pijp loopt aan de voorzijde van de motor naar beneden, voor het distributiedeksel langs.
Door dit stuk gaas in de vulopening te doen vangt hij de olie die met de dampen uit het carter meegaat op zodat hij niet/of minder gaat lekker uit de pijp voor de carterontluchting.
Dat moet de bedoeling van het gaas zijn geweest.
Zolang het goed doorlaat kun je het er ook wel weer in doen.
Bij je kleppen terecht komen kan het niet, want verder onderin de vulopening zit een plaatje waarlangs de olie tijdens het vullen naar opzij wegloopt. Dit plaatje voorkomt dat wanneer je bij draaiende motor de vuldop zou verwijderen je de olie om de oren zou vliegen.
Of je het gaasje er dus na het verversen weer in wilt doen moet je zelf weten. Kwaad kan het volgens mij niet, maar het hoort er origineel zeker niet in!