Foto van een Hyundai HL 757-7, bezig met gras inkuilen.Hier rapen ze op met 2 John Deere 3650's met Taarup Opraapwagens, iets wat in deze tijd niet meer vanzelfsprekend is: de 3as Krone en Schuitemake

Hyundai HL 757-7

Foto van een Hyundai HL 757-7, bezig met gras inkuilen.
Hier rapen ze op met 2 John Deere 3650's met Taarup Opraapwagens, iets wat in deze tijd niet meer vanzelfsprekend is: de 3as Krone en Schuitemaker opraapwagens beginnen zich in deze omstreken meer en meer op te dringen.
Dit loonbedrijf echter rijdt met klein materiaal, kleine wagens en kleine vrachten, maar een grote bulldozer (shovel in NL), waardoor er op capaciteit wordt ingeleverd, maar op kwaliteit wordt gewerkt: iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen!

Reacties

JDeerefan
Dat is mooi ! zie ook liever het oude materiaal aan het werk
@JDeerefan Klopt, ik zie liever goed onderhouden oud materiaal, dan slecht onderhouden nieuw materieel. Dit zegt ook al veel over de chauffeurs... Bovendien beseffen deze chauffeurs goed, dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Ik was foto's aan het maken en merkte op dat men de opraapwagens bij halve vrachten al gingen lossen. Een beetje verbaast, vroeg ik aan de boer, waarom zij dit deden, waarop ik antwoord kreeg: ik zou het niet weten...
Zulke chauffeurs met bedachtzaamheid en professionaliteit mis ik vaak in de huidige tijden...
veeboertje
Ik zie het probleem niet 😃
@veeboertje Met wat zie je het probleem niet?
Met slecht aangereden kuil owv de enorme hoeveelheden na het lossen van zo'n 3asser of met de sporen die er getrokken worden bij de laatste snee gras op een nat weiland? 😄
JDeerefan
@tractorquintentje inderdaad kwaliteit telt en ook hoe de chauffeurs met het materiaal omgaan
veeboertje
Ik snap het probleem van deze combinaties niet, weinig insporing en toch voldoende capaciteit op de kuil en op het land, mijn opmerking was geheel niet negatief bedoelt!!!
veeboertje
Anders verwoordt ik zie geen negativiteit van deze combinaties
radium45
Quote @tractorquintentje:
merkte op dat men de opraapwagens bij halve vrachten al gingen lossen.

Probleem van deze wagens is een beetje dat wanneer je zulk zwaar materiaal moet laden en je de wagen te vol laadt, dat het er niet mee uit wil. De motor van de bodemketting is aan de te lichte kant voor dit werk.
@veeboertje ja, ik geef m'n eigen argumenten, was helemaal niet kwaad bedoeld hoor. 😄
@radium45 oké, weer wat bijgeleerd.
newholland6640
@radium45

Nadeel van hydraulisch lossen 😉!
radium45
@newholland6640 bij dit type wel ja,
newholland6640
@radium45 Heb sinds van de zomer ook hydraulisch lossen op onze wagen. Ik wil niet meer anders!
radium45
@newholland6640 Dit wilde ik voor 25 jaar terug al niet anders meer. Pffft, met zon krikkrakwagen.. duurde uren voor die een keer leeg was. Zon Taarup als je daar 100 ltr/min opzet is binnen een minuut leeg.
newholland6640
@radium45

Ja inderdaad. Het lost inderdaad al een heel stukje sneller. Je hoeft ook minder handelingen uit te voeren.
twee jarig geleden hebben we de haakse overbrenging stuk gehad van de bodemketting. Ik vermoed dat het kwam door het mechanisch lossen. Er komen dan meer klappen op die aandrijving lijkt me.
jeroen13
Das wel goed! kleine vrachten en goed vastgerede door zo nen bull!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hyundai HL 757-7 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!