Foto van een Case IH CS 110, bezig met poseren. Nieuwe trekker ook ff zn jaarlijkse was/poetsbeurt.. Foto is geplaatst door CaseCS130 op 05-03-2015 om 19:42:45, met 18 reacties.

Case IH CS 110

CaseCS130
Foto van een Case IH CS 110, bezig met poseren. Nieuwe trekker ook ff zn jaarlijkse was/poetsbeurt.

Reacties

marcford
@CaseCS130 hoe bevalt die?
CaseCS130
@marcford Nog niet zo veel werk mee verzet, dus kan er nog niet veel over zeggen. Maar de 130 bevalt al 7 jaar goed.
johndeerefavo
Mooie en goeie trekkers zijn dit johh !
CaseCS130
@johndeerefavo Hebben jullie er ook eentje gehad vroeger?
johndeerefavo
@CaseCS130 Op het Loonbedrijf hebben we er 3 gehad ! 1 met hekkel arm en 2 met voorladers! Het voordeel van deze trekkers is dat ze een zeer zwaar gebouwde achter bruggen hebben en dus een zeer goeie versnellingsbak ! De koppeling is veel groter dan een normale koppeling ! Deze trekkers gingen toen met veel voorlader werk toch 10.000 uur mee zonder dat er een nieuwe koppeling erin kwam 😄
CaseCS130
@johndeerefavo Klopt, dat is allemaal ruim bemeten. Weet 9145's lopen met 185pk die na 12000 uur nog geen sleutel aan de bak en koppeling hebben gehad. Deze 110 heeft 2800 uur, dus kan nog een tijdje mee als het goed is.
johndeerefavo
@CaseCS130 Klopt ! Het zijn de beste types die Case in des tijd had gemaakt 😄
Baltus_steyr
@CaseCS130 puik zo. Zijn deze trekkers op de weg trager dan de 9094?
CaseCS130
@Baltus_steyr Nou je voelt wel dat een 9094 een lichte trekker is met een beer van een motor in verhouding. Bij deze merk je dat de hele trekker een stuk zwaarder gebouwd is. Zeker als ie koud is heeft het allemaal wat meer weerstand.
Jullie zoeken toch ook wel wat anders? Als ik er eentje moest kiezen ging ik voor een 130/9125 of 150/9145. Daar kun je flinke maaiers, opraapwagens en giertanken achter hangen. De 120/9115 heeft een andere voorloop met kleinere banden en is meende ik turbo loos. Pak wel eentje van de tweede generatie, die zijn met name op elektrisch gebied verbeterd plus een zwaarder differentieel en je hoeft niet te koppelen bij wisselen van rijrichting.
SJB533
Quote @CaseCS130:
Pak wel eentje van de tweede generatie

Is het type met de uitlaat aan de stijl?
radium45
@SJB533 Ook een andere motor.
CaseCS130
@SJB533 Klopt. @radium45 Deze series zitten allemaal sisu in. Bij de kleinere serie had het oude model idd mwm.
9115
9115/120 heeft standaard wel een turbo. Standaard banden maat is 580/70 r38 met 480/70 r28.
9115
9115/120 heeft wel een lichtere versnellingsbak als zijn grotere broers. Lig dacht ik zelfde bak in als bij de 9105/110. Daarom adviseerde ze ons ook om hem niet verder op te schroeven als 140 pk
SJB533
Quote @CaseCS130:
Bij de kleinere serie had het oude model idd mwm.

Dus bij de CS zou dat SISU zijn en de MWM in de Oostenrijkse C-serie?
CaseCS130
@SJB533 Klopt
Baltus_steyr
@CaseCS130 oke. ja ik had er wel het een en t ander over gehoord. Wij gaan nu eerst nog door met de 9078. Over een aantal jaar zien wij nog wel weer wat wij willen als andere trekker. Deze lijkt mij wel een goede sterke boeren trekker.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!