Allis-Chalmers D 272
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Allis-Chalmers D 272 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Alleen zijn er een paar mensen omgekomen omdat de trekhaak losschoot onder weg met verschrikkelijke gevolgen. Zelf doe ik er een elastiek om de vergrendeling zodat die niet per ongelijk los kan schieten.
Nou heb ik vrij weinig idee hoe die principes zijn. Ik ben opgegroeid met het systeem zoals IH dat had op de Europese trekkers (vasteland), zowel met topstangregeling als met servo-hydraulische) trekstangregeling. En uiteraard de EHR. Waar zit het voordeel van de Snap Coupler? En hoe zit dat met, bijvoorbeeld, het systeem van IH/Farmall (Fast Hitch)?
De onderste vaste verbinding zit met een snelkoppeling voor de achter as van de trekker.
Met daar aan een veer die de trekkracht regelt.de twee losse verstelbare stangen regelen de diepte. Dit systeem zat al op de WD en de CA rond 1948.
later kwam er een bell of een snel sluiting onder aan de trekker. Ten opzichte van een gewone 3 puntshef kon je met een AC ploegen zonder steunwiel.
Omdat de hef gedraaid is tov the Ferguson system?
Van af 7.40 uitleg snap coupler.
Omdat hij dichterbij zit?