Foto van een Deutz D9006, druk bezig met Poseren.Cilinders er af.Zuigerveren gebroken en zuigers ingeslagen.Nu alles schoonmaken en verder controleren en dan alles nieuw er op.

Deutz D9006

hendry-06
Foto van een Deutz D9006, druk bezig met Poseren.

Cilinders er af.
Zuigerveren gebroken en zuigers ingeslagen.
Nu alles schoonmaken en verder controleren en dan alles nieuw er op.

Reacties

Fendt926Driver
Poe je doet er nog wel wat aan. alles wat ik de laatste tijd langs zie komen aan fotos kost volgens mij meer dan de aanschaf van de trekker.
wel super natuurlijk dat je alles repareert en vernieuwd maar voor dat geld had je nu ook een betere gehad
valmet6400power
@Fendt926Driver

Ja hij pakt het zeker grondig aan! Maar dat geldt voor jullie 614 toch ook, dat heeft ook onderhand zoveel gekost dat je beter een andere had kunnen kopen.. Dit heeft natuurlijk wel z'n charmes 😄
Fendt926Driver
Quote @valmet6400power:
Maar dat geldt voor jullie 614 toch ook, dat heeft ook onderhand zoveel gekost dat je beter een andere had kunnen kopen..
valt wel mee met de 614 allemaal 2e hands onderdelen. en motor halen we niet los. hij loopt prima start altijd behalve onder nul is die niet aan de praat te krijgen. zit nu verwarmings element in de motor (heeft vorige eigenaar al gedaan) zodat je hem met 220 volt kunt voor verwarmen.

lijkt alsof er veel aan gebeurt maar als je alles 4 keer moet loshalen voordat het goed zit heb je veel fotos en weinig kosten 😃
Gerron
Hoort hier origineel een lijnpomp op?
valmet6400power
@Fendt926Driver

Haha, dat is wel zo.. Gelukkig is het afgelopen winters weinig onder 0 geweest 😃 zul je net zien dat je deze winter -20 krijgt haha
hendry-06
@Fendt926Driver voor dat geld heb je nog lang geen betere 😉

Was heel goedkoop in aanschaf. En werk bij mechanisatie dus krijg ook nog leuke korting...

Maar dan nog vielen de kosten wel mee.

Hij is zijn ook wel geld waard als die klaar is.
hendry-06
@Gerron nee hier hoort een roterende pomp op 😉
hendry-06
@Gerron nee hier hoort een roterende pomp op 😉
Fendt926Driver
Quote @hendry-06:
voor dat geld heb je nog lang geen betere

Was heel goedkoop in aanschaf. En werk bij mechanisatie dus krijg ook nog leuke korting...
het is dus ook je werk. dan is het nog te doen als je er ook nog monteur uren overheen krijgt is het niet te betalen.
vindt het ook prachtige trekkers. hebben vroeger ook deutz gereden thuis maar altijd de 4 cylinders tot 7807c. daarna een dx 4.51 met veel problemen en over gegaan op Fendt. rij daar al weer op de 12e Fendt.

maar om op te knappen lijkt me een 100 of 130 06 heerlijk
hendry-06
@Fendt926Driver

Mijn "droom" is ook om een 13006 te kopen en op te knappen.. maar die wil ik dan zelf houden. Deze mag evt nog in de verkoop
a3vandiejen
@hendry-06 Mooi om te volgen, succes.
goeiedag eem
@hendry-06 jij pakt hem ook goed aan zo te zien, je kan het beter in een keer goed doen dan hem steeds weer los te moeten halen, zo ben ik ook met onze 10006A bezig, heb net de motor weer helemaal inelkaar zitten, zal binnenkort weer een even wat foto`s erop zetten
hendry-06
@goeiedag eem dat vind ik dus ook.

Heb net de cilinder koppen terug.
Klepzittingen er opnieuw in laten vrezen en alle kleppen vervangen.

De bussen zijn besteld en worden waarschijnlijk dit weekend geplaatst.

Kappen van de motor zijn gespoten dus die kunnen er dan ook gelijk aan.

En volgende week word de hefdeksel gevlakt en word er een nieuwe manchet gemonteerd aangezien de oude helemaal hard was en stukken waren afgebroken.

Foto's zullen volgende week wel volgen.
goeiedag eem
@hendry-06 ik heb de koppen ook weggebracht voor revisie, maar ze belden op dat revisie economisch gezien niet rendabel was, nieuwe kleppen en zittingen kostten per kop meer dan een complete nieuwe imitatie kop, dus heb ik er nieuwe koppen op gezet, de motor had geen carterdruk en als ze de zuigerveren bekeken waren die nog in een goede staat zodat we de bussen hebben laten zitten, heb ze er wel af gehad en op de draaibank gezet en opnieuw gevlakt, en een klein randje van 0.03 mm erop laten staan voor dat hij aan de rand van de bus zeer strak en goed afdicht, en daarbij heb ik de stalen ringen die er tussen komen nog eens zuiver vlak geslepen, zodat alles 100% vlak is en goed afdicht. Ik heb de ruimte tussen de zuiger en de kop wel groter afgesteld dan dat er in het boek staat, ik ben op 1.75 gaan zitten, zo heb ik de 6006 van ons ook afgesteld op aanraden van een monteur en hij loopt er super op. En heb ik de lagerschalen ook gelijk maar vervangen, die waren ook op.Maar heb de 10006 nog niet weer aan de loop, ben nu nog met de achterbrug bezig en dan maak ik hem aan de loop,
deutzisthebest
@goeiedag eem

Mag ik vragen waar je ze naartoe hebt gebracht?
Heb zelf ook wat koppen die aandacht nodig hebben maar heb geen idee waar ik ermee naartoe moet.
+1
goeiedag eem
@deutzisthebest vekoma in lemelerveld daar heb ik ze heen gebracht vekoma-clutch.nl/
+1
hendry-06
@deutzisthebest klein gunnewiek in groenlo
lindehydrocart30
Quote @hendry-06:
nee hier hoort een roterende pomp op

naar mijn weten hadden de eerste 06'en, van '68, 69 een lijnpomp, pas later kwam de roterende pomp 😄

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D9006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!