Een Beierse zilverpijl in zijn element voor de Reisch silagekipper.. Foto is geplaatst door Schluterfan op 13-02-2016 om 12:51:06, met 17 reacties.

Schlüter Compact 1350 TV 6

Schluterfan
Een Beierse zilverpijl in zijn element voor de Reisch silagekipper.

Reacties

@Schluterfan Wat voor versnellingsbak ligt er eigenlijk in zo'n High Speed Edition van Schlüter? Waar zat het verschil met de andere versnellingsbakken of was dat een compleet anders opgebouwde versnellingsbak? 😄
SJB533
Ik heb dit object verplaatst van Tractoren Schlüeter Onbekend naar Tractoren Schlüeter Compact 1350 TV 6
Schluterfan
@tractorquintentje

Dezelfde ZF versnellingsbak als in de Super en Compact 1250. Als de klant de 5500DM duurdere High Speed wou, boutte men een extra tandwielkastje tegen de versnellinsbak, waar normaal de kruip/superkruip zat, daardoor was de combinatie Kruip/High Speed ook niet mogelijk. Ik dacht dat je dan een extra hendeltje had in de cabine om die te schakelen, maar ik heb er tot nu toe nog nooit op gelet eigenlijk. Dat was bij een trekker met kruip ook al zo. Heb nog gehoord dat de later High Speeds de aanpassing kregen in de bak, maar ik weet niet of dat klopt. Heb wel al meerder High Speed's gezien, maar ik ben tot nu toe er nog niet toe gekomen om eronder te kruipen 😃.

Zelf wel een diepe droom om zo'n ding te hebben. De 1350 High Speed werd aanzien als de GTI onder de Schlüters. Er zit ook een leuker geluid in zo'n Man 5.6l turbomotor, beter als dat gesnurk uit zo'n kaal MAN blok die je terugvind in de 950-1050.
@Schluterfan Ja en de kleur vind ik zelf ook wel flitsend! Geeft een frisse blik en past goed bij het design. 😄
Maar veel High Speed's zijn er denk ik niet verkocht? Het heeft allesinds wel wat unieks met die turbomotor en die snelheid is uiteraard een mooie bonus. 😄
Maar technisch gezien was het dan ook niet zo moeilijk om een tractor nog tot high speed om te bouwen achteraf? Gebeurde dit ook of was dat niet van toepassing? 😄
Schluterfan
@tractorquintentje

Je kan dat tandwielkastje ok wel een Fendt, Deutz of Inter kwijt als ze een ZF bak hebben. Ze monteerden die op de plaats waar aan de rechtse kant de ronde schijf zit. In principe kan ik zelfs zo'n ding op mijn 950 zetten, maar kan krijg ik der brandstoftank niet meer op 😃. Of het gedaan werd weet ik niet, ik denk eerder van niet,omdat het tandwielkastje van Schlüter zelf was dacht ik (logo staat er toch allesinds ingegoten).

Er zijn er wel een handvol gemaakt van die High Speeds, als je wat geluk hebt vind je op elk Schlütertreffen er wel eens eentje. 0p het treffen in Freising kom je er zo wel 3 of 4 en met wat geluk zelfs meer tegen. Jammer genoeg kleven ook eigenaars die geen echte High Speeds hebben ook wel de stikkers erop, omdat het mooi is. Ik zie wel een verschil. De echte High Speeds hebben geen chrome sierlijst op de motorkap. De 1350 zal wel de populairste geweest zijn, bij de TV6 zijn er 5 Hg's, bij de LS variant zelfs 9. Naar het schijnt zouden de meeste Speedy's verkocht zijn bij trekkers met LS, omdat de versnellingen zo nog dcihter bij elkaar lagen en dus voor die tijd subliem reden. Je had dan ook 40 versnellingen (indien het een LS variant is) ipv de 12 op de gewone standaard Super of Compact zonder LS. De trap van 6L naar 6H bij een trekker zonder LS is ook vrij groot (indien 40km/u versie is), merk ik goed bij onze 1250. Het duurt dan alleen wat langer eer ze op kruissnelheid zijn als ze een vol vat drijfmest achter zich hebben 😃.
SJB533
Quote @Schluterfan:
Je kan dat tandwielkastje ok wel een Fendt, Deutz of Inter kwijt als ze een ZF bak hebben.
Dan moet je alleen wl zorgen, dat je de beremming op orde hebt en het liefst ook vering hebt...
@Schluterfan Ja, voor die tijd waren dit echt wel snellopers, samen met MB. Maarja Schlüter was op veel vlakken vooruitstrevend natuurlijk. 😛
En ja t'is maar net wat je zeldzaam noemt he. Op evenementen is de kans allicht groot dat er verzamelaars zijn die een High Speed hebben. In verhouding zijn deze nog uiterst zeldzaam zou ik denken. Die High Speed's zullen waarschijnlijk ook enkel in Duitsland verkocht zijn owv de wetgevingen neem ik aan. De kans dat je er in België of Nederland 1 tegenkomt lijkt me bijna onmogelijk.. 😃
Schluterfan
@SJB533

De High Speeds hadden geen cabine of vooras vering en ze reden er toen ook wel zo mee rond. De meeste, al dan niet allemaal hadden luchtremmen.
@SJB533 Wat is de kans dan ook dat je zo'n High Speed kast nog vindt... Ze waren immers alleen op een Schlüter HS gebruikt. En als je ze vindt, zullen ze wel bijna onbetaalbaar zijn. 😄
Schluterfan
@tractorquintentje

Ik weet van geen enkele in de Benelux, zullen volgens mij ook niet verkocht zijn.
Schluterfan
@tractorquintentje

Er stond er onlangs eentje te koop op internet, gereviseerd stond erbij. Wat het ding moest kosten, er stond een prijs bij, maar of ze er een gek is die dat werkelijk ook wil betalen is nog maar de vraag. Trouwens de eerste waren niet zo fantastisch, er zijn er wel die later weer omgebouwd zijn naar een gewone.
SJB533
@Schluterfan
Luchtremmen en allradremmen 😉 Weet niet hoe je in een Schlüter zit, maar ik ken het stuiteren in de XL-cabines wel. Dat zal bij 50 km/h nog wel intensiever zijn.

Heb je wel een mooie eco-transmissie aan 😃

@tractorquintentje
Ach, zal wel na te bouwen zijn, toch 😛 Weet niet of dat een typisch dingetje van de Berenfabriek uit Freising is maar wellicht heeft ZF (of ZP?) nog wat 😉
Schluterfan
@SJB533

Dat kastje werd bij Schlüter zelf gemaakt, ZF had daar niets mee te zien.
@Schluterfan Tjah, zo gaat het bij veel he. 😃 Wat de gek er voor geeft...
@SJB533 Als je echte creatieve zielen hebt, dan maakt het niet uit of je ze het nu vertelt ofniet. Die verzinnen zelf anders wel wat. 😃
fendt308-driver
De high speed gaat 50? Of nog harder?
Schluterfan
@fendt308-driver

Hing oa af van welke motor er in lag (Schlüter max 2200tr, de MAN 2300 dacht ik), en welk type versnellingsbak. Bij de 1800's lag een zeg maar iets tragere bak erin dan bvb in een 1250. Een 1800 liep met High Speed hooguit 43 a 44, waar een 1250 dan wel mooi 50 liep.

In de Schlüter bijbel staat dat mijn 1250 normaal net 40 loopt, in werkelijkheid tikt hij 43 aan. Vermeld als het een High Speed was net 50, dus in werkelijkheid miss wel 53.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 1350 TV 6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!