Hallo
weet iemand of je een john deere hydraulic pomp moet ontluchten als alle olie er uit is geweest en hoe dat moet
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Alleen zeker weten dat je hydro pomp goed vol zit met olie.
Is dit niet het geval en krijg je geen druk dan is de pomp versleten en crieert ze geen onderdruk waardoor ze droog draait.
maar belangrijker is wat precies het probleem is
anders loopt die droog en kapot
met hilo moet de hilo pomp olie verder pompen naar de hoofd pomp.
hier bij hoef je niet te ontluchten en pompt ie hem vanzelf helemaal vol, de lucht komt wel in de brug.
geeft de hoofdpomp wel olie maar met zeer weinig druk hierbij kan regelventiel stuk zijn.
om te controleren draai boven op de pomp de stop er maar eens uit.
met hilo en geen olie druk dan hilo druk meten en niet rijden want dan gaat je hilo naar de knoppen.
of stuur me anders een pb tje en kan ik je wel meer informatie geven.
Ze zuigt mss lucht tussen het huis en de aanzuigdarm? Want ontlucht moet ze zeker al zijn aangezien ze de hef laat werken.
john deere systeem is cc closed centr ,maar wanneer er een lek is gaat de pomp op volle druk staan, je hebt de pomp los gehad ? vermoedelijk is dit niet goed gedaan , kan zijn dat regel schuif vast zit,, laat er maar een john deere monteur naar kijken die weet precies hoe het werkt
suc6
Het zal niet de eerste keer zijn dat een restje pakking ervoor zorgt dat een ventiel niet, of niet goed afsluit.
Ik heb teveel teflon tape uit afsluiters mogen vissen om daar een beetje voorzichtig mee te zijn.
Als het goed is, moet de pomp geen druk hoeven leveren als alles in rust is.
Een overstort ventiel wat constant staat over te blazen, kost je PK\s, en verkort de levensduur van zon ventiel.
Mijn bovenstaande opmerking over vervuiling die er voor zorgt dat een schuif niet geheel kan terugkomen lijkt hier ook van toepassing.
Als je ergens in het hydraulisch systeem, een stukje pakking hebt liggen, kan dit voor een hoop ellende zorgen, en dat stukje vuil verwijderen is niet een simpel klusje.
en achter op een persventiel een druk meter zetten die eens meten hij hoort een 180 bar te geven.
en wanneer de hoofdpomp niet veel olie nodig heeft gooit de hilo het terug in de bak.
meet als je verstandig bent eerst de hilo druk en de druk van de hoofdpomp maar eens.
dit is erg belangrijk bij de hilo series want als dat niet goed is kun je wel eens diep de beurs in moeten als je door gaat.
haal dat er maar eens uit.
dit is een overdruk klep die de aanvoer naar de hoofdpomp regelt.
voel maar eens om hem door een schroefendraaier in te drukken dat ie nog goed werkt.
om dit te controleren heb je speciaal gereedschap nodig en jd kennis.
maak het nog regelmatig mee dat er door onkundig advies grote schade ontstaan,
de meeste trekkers hebben dat voor op de distributie wat jij bedoelt denk ik.
@johndeere6310: Waarom moest die oliepomp er eigenlijk af?