Boeren.nuTruckFan.nlTractorFan.nl
Menu

David Brown Cropmaster Diesel - Twee componenten lak

Ik zit met enkele vraagjes hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Ik heb nog geen ervaring met 2K lak, maar omdat dit veel harder en beter is dan 1K lak, is het moment aangebroken om dit te gebruiken.
Zijn er soms mensen die de mengverhouding weten tussen de verf, thinner en verharder?
Op welke druk (bar) is dit het best te spuiten? Welke opening heb je het best op je spuitpistool?
De grondlaag zal waarschijnlijk ook gemengd moeten worden tot 2K verf? De 2K verf komt zelf van een vrachtwagenshop... Ze zijn in België nog moeilijk te verkrijgen omtrent milieu etc. Hopelijk hebben jullie alle info om mijn vragen te beantwoorden!

Alvast bedankt,

Wim

-
4 jaar geleden

Beste reactie

De beste reactie is gegeven door  RobinBos:

    Een paar weken geleden heb ik voor het eerst ook een trekker in de 2k gespoten. het enigste verschil dat ik merkte was dat die rommel niet meer van mijn handen af wou.
    De mengverhouding was 4:1:1, naar advies van de spuiter. Verf kwam van akzo volgens mij, dat stond op de bus. Ik heb voor de trekker zelf een airless spuit gebruikt, een spuit met de beker op de grond dus. hier zit niet zo zeer zo'n naald in. Deze spuit verneveld het minder mooi, maar alle verf die eruit komt, komt nagenoeg ook op de trekker. Hiermee kun je M10 boutjes in één keer een goed dekkende laag geven (rondom) zonder druipers. met een gewoon spuit pistool is dit lastig. Voor het plaatwerk straks ga ik wel een gewone verfspuit gebruiken. door de fijnere nevel zou hij minder sinasappelig worden in vergelijking met de andere spuit.



Dit is een vraag over de David Brown Cropmaster Diesel

Bekijk de David Brown Cropmaster Diesel pagina voor een overzicht met de andere vragen, foto's en video's.


Reacties

ik heb ook nog wel een cropmaster staan maar kijk eens in engeland denk dat je daar meer speciaal spul kunt krijgen voor die trekkers
 
ik kan alleen 3-4 bar toevoegen.
 
Verharder was tussen de 10 en 30 % geloof ik. De druk was 2,5- 3 bar.

Had de verfspuit ingesteld dat ik redelijk veel lucht had in verhouding met de verf. Daarom had ik ook geen zakkers, maar moet je er wel vaker over heen om een mooi glimmend oppervalk te krijgen.

Over de verdunner, gewoon beetje gokken totdat hij dun genoeg is om te spuiten.
 
de verf moet van je stokje afdruppen :-D
 
Dus er is geen bepaalde waarde voor de thinner.
@ international-633; dat weet ik heb ervaring met 1K verf ;) ... Anders denk ik dat je best niet met 2K begint :D !
@RF-HanomagR19; Dankjewel voor de info!
 
@wim3065
Elke 2K lak heeft weer andere mengverhoudingen, en elke 2k lak heeft zijn eigen spuitdruk. Dit staat meestal op de verpakking vermeld, of anders op de website van de fabrikant.
Hoe groot is de naald van de verf spuit? Dat is ook erg belangrijk om te weten, meeste verf spuiten hebben een naald dikte van 1.5 mm, maar je komt ze ook tegen van 1.2 mm of 0.5 mm. Je moet de spuitdruk af stemmen op de naald dikte. Je spuit bijvoorbeeld met een 1.5 mm naald dikte, op een hele andere druk dan bijvoorbeeld 0.8 mm.
 
Staat meestal op de verpakking wat de druk bij een bepaalde naald dikte moet zijn.
 
Van welk merk is de lak?

BICCS?
Lesonal?
Mason CT?
 
2 k lak is best prijzig. Bij de groothandel vandaan is het meestal goedkoper.
 
Heb even 2 foto's bij profiel neer gezet.

@ KHD Deutz-Fahr, natuurlijk verschilt het per merk en spuit. Maar het is nooit zo dat je met 8 bar moet gaan spuiten :P
 
@RF-HanomagR19
2 K lak is een veel te duur om er gok werk van te gaan maken. Verf ver spuiten is een echt vak, waarbij je heel nauw de instructies van de verf fabrikant moet volgen, anders kun je weer op nieuw beginnen ;) .
 
Een paar weken geleden heb ik voor het eerst ook een trekker in de 2k gespoten. het enigste verschil dat ik merkte was dat die rommel niet meer van mijn handen af wou.
De mengverhouding was 4:1:1, naar advies van de spuiter. Verf kwam van akzo volgens mij, dat stond op de bus. Ik heb voor de trekker zelf een airless spuit gebruikt, een spuit met de beker op de grond dus. hier zit niet zo zeer zo'n naald in. Deze spuit verneveld het minder mooi, maar alle verf die eruit komt, komt nagenoeg ook op de trekker. Hiermee kun je M10 boutjes in één keer een goed dekkende laag geven (rondom) zonder druipers. met een gewoon spuit pistool is dit lastig. Voor het plaatwerk straks ga ik wel een gewone verfspuit gebruiken. door de fijnere nevel zou hij minder sinasappelig worden in vergelijking met de andere spuit.
 
Alright, dus voor de veiligheid nog even info vragen aan de handelaar. Jammer dat deze in verlof is (hierdoor mijn vraag).
@RobinBos, dankjewel voor de info!
 

« Overzicht actuele onderwerpen
« Overzicht met alle reacties

Reageer

Om te kunnen reageren moet je wel lid zijn van TractorFan. Meld je aan of log in!