Vanaf het ene op het andere moment heb ik een probleem met mijn john deere uit 1963.
Als je hem in een versnelling zet (wat zonder probleem gaat komt hij eigenlijk niet in beweging ook niet in zijn achteruit totdat je uit de stoel komt dan begint hij te rollen.
In de 4 de versnelling hoog of laag werk hij als een trein zonder probleem.
Ik dacht dat het aan de hydrauliek lag en heb deze dus weer gevuld (was ook nodig)
Wie weet wat er aan de hand zo kunnen zijn en belangrijker nog wie heeft een oplossing.
Ik ben benieuwd.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 510 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij laag en hoog 1,2,3 versnelling.en achteruit.
4de versnelling geen probleem
Wat doet de trekker dan in de 1, 2 en/of 3 versnelling? Loopt het dan a.h.w. vast?
Wat heeft de stoel er mee te maken? Is deze door het versnellingsbakdeksel gezakt en daardoor tandwielen blokkeert?
Hij loopt niet vast in de eerste 3 versnellingen en achteruit komt hij heel langzaam op gang als ik uit de stoel kom.
Je hoort ook niks anders dan anders.
en de stoel is nog net zo als voorheen.
Raadselachtig maar een vervelend probleem
Maar dan wil ik graag weten hoe het kan dat 4 hoog en laag geen enkel probleem is.
En als de rijkoppeling defekt is hoe kan ik dit oplossen
****: afspraak maken d.m.v. privéberichten!
Wat is de volgende stap die ik moet zetten om dit probleem op te lossen.
Vandaar dat er dan ook met drie groepen X drie versnellingen de "vier" totaal 10 versnellingen vooruit zijn en één groep X drie versnellingen = 3 achteruit.
@ JohnDeere o945: Om dit probleem op te lossen (koppelingrevisie) moet je nu een "vrijwilliger" zien te vinden
Goshéé, ik kan niet op z'n naam komen.
Ook wil ik als rechtgeaarde Fendt-rijder mijn handen natuurlijk niet aan een J.D. vuil maken
toch heb je wel humor wim.
Ja die Gossee is mss wel te porren voor zo'n klusje. Ik denk overigens dat TF lid TL het ook wel weet maar die is een beetje klaar met deze site...
Maar als iemand mij kan uitleggen aan de hand van een tekening ofzo wat ik moet doen en moet loshalen kan ik me mischien redden op deze manier heb ik de kop van de 510 ook vervangen.
Of is dit te ingewikkeld.
Ik had hem sávonds weggezet en de volgende dag toen ik hem starte en achteruit de schuur uit wou toen vernam ik dat hij het niet deed.
De ene keer wil hij ook slechter dan de andere keer.
Kortom ik snap er helemaal niks van.
Ik begrijp wel dat het probleem in de koppeling ligt maar ik hoor nog niks van mensen die me zeggen dit moet je doen of dat moet je doen.
Is het mischien handig om de koppelingsdeksel te demonteren?
Mogelijkheid 1] de rijkoppeling is versleten.
Mogelijkheid 2] de as/tandwielen van 1,2 en 3 zijn dusdanig versleten/beschadigd dat geen kracht meer over te brengen is.
Mogelijkheid 3] De rijkoppeling heeft geen vrije slag meer, d.w.z. de rijkoppeling blijft doorslippen omdat eigenaar altijd vergeten is de immer kleiner wordende vrije slag op het pedaal opnieuw af te stellen.
N.B.: Ik (be)denk dit omdat de trekker wel in beweging komt als eigenaar/chauffeeur gaat staan en dan de voetsteun (treedplank) mogelijkkerwijze juist dat doorbuigt dat het pedaal nog net dat stukje omhoog kan komen om de koppelingsplaat aan te laten grijpen.
AANVULLING NA TOPICSLUITNG:
Beste JohnDeere0945: Hartelijk dank voor het toekennen van de titel "De beste reactie" en de PLUIM. Ik vind het machtig mooi dat een toevallige ingeving bij mij de oplossing van het probleem heeft gegeven, vooral omdat het nu zo eenvoudig opgelost is. Hier geniet ik van! Top!
En gaat dat wel hoe moet ik dat doen.
Wimsumar wil ik vanaf hier een pluim geven want wat hij zei over optie 3 klopt en ik heb dit zojuist opgelost en de vrije slag op het pedaal opnieuw afgesteld.
Vanaf hier bedankt.