Boeren.nuTruckFan.nlTractorFan.nl
Menu

Mestverpreid kipper

Ha tf'ers

Een hele tijd geleden heb ik op marktplaats een mestwagen zien staan, die ook kippen kon. Dus na het mestseizoen wals eraf bodemketting eraf en ja had een kipper.

Nu was ik benieuwd of er ook mensen ervaring hebbenmet zo'n syteem? En of er nog fabrikanten zijn die dit product maken?

-
3 jaar geleden

Reacties |  laatste »

Pagina 2 van 3

Wij deden er alles mee,is toch gebouwd als mestrooier en kipper was zwaar genoeg.

Dat is wel een goeie ;) ! Zit je alleen achteraan te tobben met je vijzel dan .. En dat daar meestal ook heel hangwerk bij zit waar wel wat achter blijft hangen .. En aandrijving van de kar moet je kijken hoe je dat doet me je as .. Bedoel degene met nestwielen scharnieren gewoon met de bak mee, maar hoe kom je tot de as van de nestwielen.

Jan, dat is wel een idee!

@me
hele bak met strooiwalsen laten kippen, en voor de walsen een passende inzet-plaat maken ;)

Ja en hoe ga je dat met aandrijfas doen die naar strooiwals toeloopt :) .. Dat is enigste punt waarmee je iets staat te tobben denk ik, al kan een lange aftakas onder de bak die ver in en uit kan schuiven misschien al voldoen .. Draaien doe je toch niet als die gekipt is.

juist, net als bij de nieuwe wagens, gewoon een vlakke plaat voor de walsen.

De aandrijfas moet je door het schanierpunt laten lopen. Of als dat moeilijk wordt gewoon de aandrijfas mee laten kiepen, en dan gewoon de aftakas er af voor dat je gaat kiepen.

Ik zei, de hele bak kippen, inclusief dus die aandrijving ;)
Aftakas afkoppelen, omdat je die niet nodig bent...

Heeft dat Heywang ook nog een site ofzo?

Kan zo gauw niks vinden...

Miro Heywang is overgenomen/doorstart gemaakt door Tolalsa Agri, maar daar kan ik ook geen site van vinden....

Heeft DV dat spul ook niet verkocht, Wim?

Fliegl levert zulke dingen ook alleen dan als schuifwagen versie

Jup, zodoende weet ik dat ook... Die hadden zelf ook zo'n 'rampending' ;)

Die staat nu zeker hier op Kraloo :D

Haha ja? weet ik niet...

Bij van Beukelen. Daar staat ten minste wel een Heywang.

Oké, maar DV had al wel een Tolalsa (donkerpaars) ;)
Dat bedrijf groeit ook wel snel of niet?

Ownee, deze is oranjerood (of hard achteruitgegaan :D )

Snel groeien? Is denk ik nu wel over.

fliegel maakt zoiets

Dat is geen kieper...

@SJB533

Dan is het een echte Heywang nog dus... Oké wist ik niet, maar zal daar verder over op houden op een openbare site ;)

Reageer ook »