Case 1056 XL - front-pto op 845 xl?

Ik heb het al in een oud topic gevraagd, maar daar geen reactie. helaas.

Mijn vraag is duidelijk, past een pto van een case 1056 op een 845, of is dit redelijk makkelijk passen te maken? Dit is de info die ik al heb:

@DaanHaar

Quote:
nou, het opbouwen van de pto is geen eenvoudige klus. Het moedergewicht moet uitgefreesd worden en je zult onder in de radiateur een uitsparing moeten maken voor de tussen as van de krukaspoelie naar de pto. Dus zo'n beetje hele front slopen, aanpassingen doen en daarna weer opbouwen. Blikwerk dient ook aangepast te worden (zijpanalen) maar dat is niet zo heel veel werk. Het is overigens wel leuk sleutelwerk. Succes

Maar op het met een pto van een 1056 ook past weet ik dus niet 😄

En graag feiten, en als het half kan zelf met foto's.

Die kun je evt ook mailen, pb maar voor het adres.

Groeten Jan de Vries

Deel dit topic

Reacties

IH-Jansen
Ik denk dat het niet zo 123 past maar dat het wel passend te maken is (6-4 cilinder)
Corne S
Bij ons op de 1046 is ook een setje van een 844 gekomen. De radiateur moest echter wel wat omhoog. Moest ook een stuk uit het gietijzer.
Bij een 323 tm 1455, is de krukas aan de voorkant hetzelfde, dus die aansluiting zou ook wel passen.
international-633
Maak nou eerst maar eens die andere projecten af 😃
DaanHaar
Wij hebben eens een BAAS fronthef/aftakas van een 844 xl op een 956 xl gebouwd. Dit waren trekkers van bouwjaar 1986. Dus ik zou denken dat het moet passen. Het was ook bij deze ombouw actie het freeswerk in het moederblok enzovoort.
Het omhoog zetten van de radiateur heeft ook weer gevolgen voor je luchtslang en plastic kap om je vin. Wij hebben destijds een sparing onder in de radiateur gemaakt.
frank_mf
Klinkt koortzichtig, maar zijn al die inters niet in grote lijnen hetzelfde? 😄
dx11
Hm, dit hoopte ik. ik zal de verkoper eens een mailtje sturen.

Niet iemand die foto's heeft?
IH-Kees
Misschien handig om te weten wat voor merk het is, er zijn verschillende:Wirtz
Stemplinger,
Zuidberg,
Baas,
Sauter,
Knoche
Folger
deze bouwden ze voor IHC, dus affarbiek al, zijn ook andere bedrijven die ze nog leveren.
aigner-maschinenbau.de/frontsysteme_case.htm/ ( zit rond de 3200 euro)
dx11
Stemplinger 😉

Hoe schakel je zoiets eigenlijk in en uit? hydaulische koppeling? En het is idd nog een hele verbouwing, ik zal eerst maar eens met pa overleggen 😛
Valtra-Fordpower
img860.imageshack.us/i/5786841.jpg/

dit is een elektrische koppeling. Vergelijkbaar met de meeste airco koppelingen in een auto 😃 Dmv sterke elektrische magneten.
dx11
Oke, dus gewoon een schakelaartje op het dashboard en gaan? dat zint mij op zich wel.

Iedereen alvast bedankt!
Valtra-Fordpower
In bovengenoemd voorbeeld wel ja. Tenminste als ik zie dat ik denk wat ik zie 😃
IH-Kees
Ze zijn er ook elektrisch-hydraulisch, dus gewoon elektrisch ventielblok, dus ook schakelaartje.
ze bestaan dacht ik ook nog met bowdenkabels
DaanHaar
Bij ons hadden we een Stemplinger aan een 1056 zitten. Deze had een mechanische inschakeling. Er zat een hendel rechts naar het dashboard. Heeft altijd prima gewerkt en je kunt de maaier goed gedoseerd inschakelen. Bij het voorbouwen van de Stemplinger moet je de grill ook nog flink aanpassen, prutswerk zeg maar. Het is wel een lichte hef, voor een maaier prima maar zware grondbewerkingsmachines raad ik hem niet aan. Succes!!
magerehein
Heb je wel de fronthef dan? Als je dat wil,van 845 naar 1056 kan je dat vergeten.Voor de PTO zal je waarschijnlijk een andere aandrijfas van krukas naar pto moeten hebben...Dit zal met de lengte te maken hebben.alles is te maken
dx11
De fronthef zit er bij, maar dat is voor mij het probleem niet. Die krijg ik wel passend, desnoods maak ik een compleet nieuw aanbouwframe.
magerehein
Een aanbouw frame maken kon wel eens een dure grap worden.Daar hoef je geen huis tuin en keuken ijzer aan te gaan hangen.Dat spul buigt aan alle kanten dan mist de werking tov de motor.Dan spreek ik uit ervaring.Verder zou ik eens navraag gaan doen of de PTO bak alles hebben kan en dan ook het Lamellen pakket wat voor inschakeling zorgt!Dit is mss mooi om te proberen maar de kans op mislukking is redelijk.Ook als het wel werkt en zwaar belast word met bv maaiers dat je dan moet zien hoe je met hitte uitkomt.Fabriekant eens raadplegen die kunnen je ook verder helpen.
DaanHaar
Nou Magerehein, vlgs mij heb je het fout. Het front van de 1056 en 845 (tenminste van hetzelfde type) is toch echt gelijk. Dit geldt niet voor de 1455, deze is anders. Het verschil tussen een 844 en 9 of 1056 is enkel 2 cylinders qua lengte dan. Een Stemplinger zit enkel aan het front bevestigd er lopen geen trekstangen naar de cabine steun toe dus moet ombouwen erg makkelijk gaan. Bij een aftakas heb je wel wat meer werk ivm uitfrezen van het moederblok en aanpassing van de radiateur. De lengte van de tussen as alsmede de aansluiting aan de krukas moet vlgs mij echt gelijk zijn. Destijds van het ombouwen bij ons heb ik niet gemerkt dat het niet paste, dit was een BAAS fronthef met aftakas.
dx11
Ja, ik heb er nog over gedacht, maar ik weet niet of mij het allemaal wel waard is. Alles bij elkaar kost het al een halve trekker (nee, geen nieuwe das waar) voordat ik die fronthef er op heb zitten. Bedankt voor de adviesen, het lijkt mij duidelijk dat we dan voor de laatste paar 1000 euro beter een trekker met fronthef er bij kunnen kopen 😛 Maar dat zal ook zomaar niet denk ik.
magerehein
@DaanHaar Mag ik je dan adviseren die rommel onmiddelijk van de trekker te gooien? Je gaat je vooras drager uitvrezen en dan daar een fronthef aan hangen?Bij Zuidberg word de front hef met het koppelings huis verbonden middels langs dragers.Dat voorasdragers breken is geen nieuws.Tis al niet de eerste keer dat een trekker op een verkeers drempel blijven liggen
DaanHaar
@magerehein: nee, niet je voorasdrager uitfrezen, das niet slim. Zoals gezegd moet je het moedergewicht ofwel het frame van gietijzer waar de frontgrille aanzit (zitten onderin twee lange bouten) voor een deel uitfrezen anders past de pto er niet in. Dus aub niet aan de hoofdconstructie knoeien want dan heb je helemaal gelijk. En ja, zoals ik ook al zij zijn die Stemplingers mooie heffen voor niet te zwaar werk. Een maaier gaat prima (tenminste heeft er bij ons jaren voor gehangen 3mtr met kneuzer) de frontvorenpakker met arm zou ik er niet in hangen want dan breekt de trekker bij het koppelingshuis door. Echter dit kan zo ook gebeuren bij een drempel, hebben we ook al eens gehad.
magerehein
@DaanHaar Het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe de krukas ten opzichte van de vooras drager ligt.Bij een Case Magnum moet je dwars door het radiateur en ja daar heeft Stemplinger een peperdure dropbox voor gemaakt die zij niet los wensten te verkopen.
Bij een 1455 moet je bijna dwars door de vooras drager iets waar Zuidberg niet over piekert.Zij levert wel de fronthef maar geen aftakas voor dit type.Wel was ik vorig jaar zover bij Zuidberg dat ze voor mij een aandrijfas naar de Pto kast wouden maken.Helaas kon ik toen op dat moment geen goede 14 vinden en is dat idee over gegaan.
Persoonlijk vind ik het behoorlijk link zonder langs dragers te werken of een frame waar de motor in ligt.Het kan zo uitkomen dat je in de vooras drager aan het werk moet omdat de krukas te diep ligt,dat is niet anders.Moet je aanpassen dan zou ik elders de boel verstevigen.IH deed dit vroeger uit zich zelf al door gietijzeren stukken boven de vooras te plaatsen,de vooras dragers braken daar ook regelmatig ook zonder fronthef (!) 😉
IH-Kees
Ben ik helemaal mee eens wim, en toch leveren ze idd veel zonder die strippen langs de motor naar achter. zo aigner ook, en dan kan je er 4t mee tillen. terwijl er dus ook nog een stuk uit je vooras drager is gefreesd. mooie beunhazen eigenlijk...
magerehein
Ha Kees,tja tis gokken dat de boel heel blijft en bij gewoon gebruik zal het allemaal wel mee vallen maar wanneer het er even op aan komt laat de boel je gauw in de steek.De schade is snel groot.bij drempels met in flinke last in de hef of even de trekker los trekken als hij vast zit....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
28