Beste Tf'ers,
Op een bedrijf waar ik ga werken zegt de boer dat als je moet remmen met de aalton (die geremd is) dat je altijd pompen moet remmen. Dat spaart zo het materiaal. Het enige wat ik daarbij ervaar is dat je dan precies op een boot zit omdat je de hele tijd heen en weer gaat. Hetgeen wat ik wel doe is zoveel mogelijk, als het kan tenminste, op de motor te remmen.
Nu is mijn vraag: is het echt beter om pompend te remmen met tractor+geremde aanhanger, of maakt het eigenlijk niets of weinig uit?
Wat denken jullie hierover, pompend remmen of gwn remmen en waarom.
Vriendelijke groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb een beter gevoel bij normaal remmen, en gewoon rustig, dus met beleid. Zo heb je ook beter controle over de combi i.p.v. een schokkende combi..
nee, het gaat wel degelijk om remmen - los - remmen - los...
In zen neutraal leggen mag je ook niet doen. Ik heb dat eens gedaan en dan komt er op het dashboard een tekentje dat je dat niet mag doen en begint hij te tuiten. Ik kom eerst rustig af op de powershift en dan rustig op de versnellingen. Zo komt er geen al te grote kracht op de motor.
Ik denk dat het hier om een Fendt 500 serie gaat?
dan denk ik dat je baas bedoeld dat je hem heel voorzichtig op moet zoeken dmv lichtjes!! te pompen, mijn ervaring is bij een fendt 500 (en ook andere tractoren) dat de rem er opeens opklapt, en dat zou je eigenlijk moeten voorkomen!! groete.
ik zeg met een handbak ik wist niet dat het over powershift ging dan mischien maar niet nee