Fendt 106s

Op me werk hebben ze een 106s 4wd maar trekt voor geen meter. Zelf denk ik dat het met de koppeling te maken heeft, dat er geen olie in zit ofzo. Van die fendt trekkers weet ik niet veel van dus vraag het maar ff hoe dat kan.

Deel dit topic

Reacties

sander
Zou floeistofkoppeling kunnen wezen.. heb je het gevoel dat hij ergens slipt dan?, het is niet dat de moter wat aan mankeert.. 😛, of het kan ook rijkoppeling wezen, moet je hem es op de aftakas smoren, kun je zien of hij dan wel trekt
EdwinEenink
Als je iet de bult op moet in de 4 dan trekt hij het al niet en blijft hij gewoon staan en de motor blijft gewoon lopen denk de vloeistofkoppeling. Bij een MF is het gewoon de plaat versleten maar bij de fendt? Ik denk geen vloeistof ofzo. zit er ergens een vuldop ofzo en hoeveel moet er dan in?
pjotr
En dat doet ie wel in een lagere versnelling? dan zal het de vloeistofkoppeling wel zijn.
heeft zo'n ding trouwens geen koppelomvormer ipv. vloeistofkoppeling?
sander
Even voor de duidelijkheid, de vloeistofkoppeling heeft niks met rijkoppeling te maken, rijkoppeling is gewwon plaat met zeg maar drukgroep etc..
zit buitenkant op het vloeistofkoppeling huis een plaatje die kun je d'r af halen, en dan motor verdraaien tot dat je plug ziet zitten, dit is tevens het niveau dat hij moet hebben.. onder aan zit ook zo'n plaatje daar kun je hem evt. aftappen. Denk er om er moet wel speciale olie in..!
sander
Trouwens, vloeistofkoppeling zit als eerste achter de motor
EdwinEenink
Dus ik kan hem gewoon bij vullen met speciale olie. Hoeveel zit er ongeveer in dan weet ik hoeveel ik bij de dealer moet halen.
boer
Edwin ik zou hem eerst is verversen daar heb je miss meer is aan kan oude olie wezen maar volgens mij gaa ghij gewoon door zijn vloeistofkoppelling ja maar daar zijn 3 mannieren voor een versnelling lager of het toerental boven de 1200 toeren houden dan hou de vloeistofkoppeling hem ingeschakelt.
EdwinEenink
Ik denk dat er helemaal geen olie meer inzit
pjotr
Dan doet ie het niet
pjotr
Viel het niet op dat het ding de laatste tijd niet meer lekte, bij een fendt is het toch zo dat als ie niet meer lekt je de olie moet bijvullen? 😛
EdwinEenink
Haha ja die fendt is een balle ding maar lekt nog wel haha:P
Fendt_favorit
Hoe voller je hem doet, des te lager wordt het toerental waarop hij blijft staan. Schud je hem helemaal vol, dan heeft de vloeistofkoppeling geen zin meer, want dan slaat hij gewoon af, en is het rijcomfort ervan weg.
menke
Ik denk dat je koppelingsplaat versleten is. Gewoon even naar de lmb gaan nieuwe plaat op halen en monteren ongeveer 2 dagen tijd (trekker splitsen plaat er uit nieuwe plaat er in cenreren en trekker weer aan elkaar)
sander
Drom zei ik ook dat je ff moet testen als ie t op aftakas ook zo slecht trekt...
EdwinEenink
Ik zal wel een keer voor mixer zette
Mengeledriver
Dat de rijkoppeling op is kan, maar dan kun je niet lang meer rijden... Als hij vol gas nog wel trekt moet je idd olie bijvullen van de vloeistofkoppeling door een opening van het vliegwielhuis, links boven op 2/3e van de totale hoogte. 10 w olie erin totdat hij overstroomt. Volgooien zoals hierboven genoemd kan zelfs niet. Als er een klein plasje onder de trekker staat moet je controleren waar het uit komt. Meestal zien ze niet dat hij lekt omdat er weinig olie in de vloeistofkoppeling zit. En hij lekt nooit hard.
International.
Hallo.

Volgens mij ligt het aan het merk,
Koop maar een inter dan weet je zeker dat je nooit stil staat.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
9