Illustratie van:

Fendt 305 LS - Ontluchten van de koppeling

Hallo,

Ik heb een probleem met het ontluchten van de koppeling.
Ik heb koppelingscylinder laten reviseren en bij het pedaal heb ik nieuwe cups in laten zetten.
Maar ik heb nog steeds geen volledige druk op het pedaal. Ik ben al een half uur aan het ontluchten geweest maar het werd er niet beter op.

Wie o wie heeft een goede tip of suggestie?

Deel dit topic

Reacties

radium45
Is je hoofdcilinder niet rot?
radium45
W8 ff, schrijf je al over
old man jose
Vanaf de andere kant ontluchten. Dwz op de ontluchtings--nippel een slang zetten daardoor de olie invoeren totdat er in het reservoir genoeg olie zit .
Valtra-Fordpower
Laten maken?? En die maker ontlucht de boel niet? Apart.

Zorgen voor voldoende vloeistof, ontluchtingsnippel bij bedieningscilinder beetje losdraaien, zorgen dat er een rubber dopje op zit(!) en pompen maar, net zolang dat hij niet meer borrelt en alleen maar vloeistof geeft. Heb je dat dopje niet, dan moet er een slang aan in een bekertje, met een bodem remvloeistof(?) Het slangetje onderdompelen!

Andere optie is ontluchter los - kopp. intrappen, ontluchter dicht - kopp. loslaten -ontluchter los - kopp. intrappen, ontluchter dicht - kopp. loslaten etc.
Fast Eddy
@Valtra-Fordpower

Ik heb de onderdelen eraf gehaald en weggebracht naar het revisiebedrijf. En ontluchten volgens jou methode hebben we al meerdere keren gedaan.
radium45
@old man jose

Op deze manier onluchten wij ook altijd die f**** landrovers van Defensie, lukte anders niet.
Valtra-Fordpower
Alle drie de mogelijkheden? 😛
Valtra-Fordpower
@radium45

Daarvoor is toch een pomp nodig oid? 😛
radium45
@Valtra-Fordpower

of heel simpel een vat onder lichte druk.
Valtra-Fordpower
@radium45

Autoventiel erop en gaan dus 😃
radium45
Bij wijze van, je moest wat met die galbakken met remvoeringen van karton.
Fendttrisixfan
Ik heb er ook wat problemen mee gehad en heb het bij dealer laten doen, zij zetten dan idd wat druk erop en in 5min werkt alles terug zoals het moet
Fast Eddy
Kijk dat zijn de betere tips.
old man jose
Je kan ook de olie boven het reservoir ingieten dan krijg je te maken met de wet van de communicerende vaten toch?
radium45
@old man jose

Lukt niet altijd, er blijft altijd een ''dood'' stuk lucht ergens staan, vooral in de cilinder zelf.
old man jose
Moet lukken maar gaat wat tijd kosten.
ramrod
Idd zijn deze koppelingsbedieningen moeilijk te ontluchten. Het wil wel goed op de hierboven genoemde omgekeerde manier. Ikzelf gebruik hiervoor een mega 'injectiespuit'van ca 300 cc, door gewoon met een leeg voorraadtankje te beginnen, en dan via de ontluchtingsnippel de nemer tot bovenste niveau te vullen. Dit gaat vrij stug, maar werkt perfect
monteurtje
Zoals hier al eerder werd gemeld is de allerbeste oplossing ONDER vandaan ontluchten.
Een oliespuitje vullen met de juiste vloeistof slangetje ertussen dat op de ontluchtingsnippen en het oliespuitje past en dan doorpompen tot er geen lucht meer in het reservoir tevoorschijn komt.
Dit geldt overgens ook voor de remmen, die willen ook nogal rot ontluchten bij fendt.
Fast Eddy
Ik ga het zo snel mogelijk proberen.
Fast Eddy
Ik heb hem van onder naar boven ontlucht.
En ik had ineens weer druk.
bedankt voor de tips.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
18