Hallo,
Ik heb een probleem met het ontluchten van de koppeling.
Ik heb koppelingscylinder laten reviseren en bij het pedaal heb ik nieuwe cups in laten zetten.
Maar ik heb nog steeds geen volledige druk op het pedaal. Ik ben al een half uur aan het ontluchten geweest maar het werd er niet beter op.
Wie o wie heeft een goede tip of suggestie?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zorgen voor voldoende vloeistof, ontluchtingsnippel bij bedieningscilinder beetje losdraaien, zorgen dat er een rubber dopje op zit(!) en pompen maar, net zolang dat hij niet meer borrelt en alleen maar vloeistof geeft. Heb je dat dopje niet, dan moet er een slang aan in een bekertje, met een bodem remvloeistof(?) Het slangetje onderdompelen!
Andere optie is ontluchter los - kopp. intrappen, ontluchter dicht - kopp. loslaten -ontluchter los - kopp. intrappen, ontluchter dicht - kopp. loslaten etc.
Ik heb de onderdelen eraf gehaald en weggebracht naar het revisiebedrijf. En ontluchten volgens jou methode hebben we al meerdere keren gedaan.
Op deze manier onluchten wij ook altijd die f**** landrovers van Defensie, lukte anders niet.
Daarvoor is toch een pomp nodig oid?
of heel simpel een vat onder lichte druk.
Autoventiel erop en gaan dus
Lukt niet altijd, er blijft altijd een ''dood'' stuk lucht ergens staan, vooral in de cilinder zelf.
Een oliespuitje vullen met de juiste vloeistof slangetje ertussen dat op de ontluchtingsnippen en het oliespuitje past en dan doorpompen tot er geen lucht meer in het reservoir tevoorschijn komt.
Dit geldt overgens ook voor de remmen, die willen ook nogal rot ontluchten bij fendt.
En ik had ineens weer druk.
bedankt voor de tips.