Illustratie van:

International 523 - agriomatic s

Hallo ik heb een probleem met de agriomatic in neutraalstand heb ik 11 bar oliedruk en vooruit/achteruit niks de trekker heeft 15 jaar stilgestaan en de achterbrug olie is nog niet vervangen ik wil eerst graag weten of het de moeite nog waard is de motor loopt na een flinke beurt eer goed wie heeft een idee?

Deel dit topic

Reacties

IHC-power
11 bar oliedruk is veel te weinig. Zou tegen de 20 moeten zijn. Oorzaak kan vanalles zijn: kapotte leiding, versleten pomp, verstopte filters. Ga eerst de zaken maar na die gemakkelijk te verhelpen zijn zoals filters schoonmaken enzovoort. Maar ik vrees, aangezien de oliedruk zo laag is, dat er iets anders is zoals kapotte pomp of leiding kapot. Leiding kapot hebben wij ook aan de hand gehad bij een 624. Je moet het zelf weten hoeveel tijd/geld je erin wil steken. Alles is te repareren. Je moet er echter wel wat kennis van hebben. Je kan het agriomatic s-getriebe er ook tussenuit laten. Dan heb je gwn een 523 die zonder dat getriebe aangedreven wordt.
andre523
Oke en bedoel je dan een leiding in de versnellingsbak en is het een aparte pomp voor de getriebe, en hoe laat je het er tussen weg dan het is toch een lammellenkoppeling
remco1234
Getriebe is dat een type versnelingsbak of zo??
Wimsumar
Beste Remco1234: "Getriebe'' is het duitse woord voor ''aandrijving'' (of versnellingsbak).
remco1234
@Wimsumar

oke dankje (mijn duits is niet al te best)
andre523
Weet iemand of je de agriomatic er tussen uit kan halen zoja en hoe dan het is namelijk echt hobby en ik wil hem graag origineel maar niet tegen elke prijs
henry case IH
@andre523
dat was ook net mijn vraag die ik weg heb gehaalt.
heb namelijk nog een 553 met een kapote agriomatic.
heb het een beetje uit gezocht.
interman
Andere versnellingsbak is een optie.
IHC-power
De agriomatic ertussenuit laten gaat zeker. Werd vroeger heel veel door dealers toegepast bij 523 en 624'ers die het agriomatic s-getriebe kapot hadden. Wat je juist nodig hebt daarvoor weet ikzelf niet. Anders moet je in jouw omgeving eens bij dealers rondhoren. Hier in mijn dorp zit nog wel een technieker die het zeker weet. Als je die zen tel. nummer moet hebben, stuur je maar PB'tje.
Die leidingen zitten inderdaad in de versnellingsbak en het agriomatic s-getriebe heeft een aparte oliepomp, die ook in de bak zit.
andre523
Oke heren bedankt voor de info ik zal nu eerst de simpele dingen zoals filters etc. nakijken enz. als dat niet oplost dan maar de dealer bellen wat de mogelijkheden nog zijn
henry case IH
@andre523
hoi.
ik vroeg me af hoe het af gelopen is met de 523 agriomatic-s ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
14