Case MX serie info!

Hallow.

Graag zou ik meer info willen over de MX serie van Case IH.
Het gaat me hierbij vooral om de MX 120/135/150
Waar moet ik op letten tijdens de aanschaf.
Wat zijn de zwakke punten van deze trekkers.
Hoe zit het met starten bij koud weer.
Wat is jullie ervaring met deze machines.
Hoe zit het met verbruik. vergelijkbaar met een 1056xl?

alle info is welkom!

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Machineman
De MX 120 en MX 135 zijn niet in een adem te noemen met de MX150...
sjosken
Ik weet iemand die een mx 135 en een mx 150 heeft. De mx 135 is een stuk feller.. Zelf heb ik alleen ervaring met een mx 100 perfecte trekker sterk en het verbruik is niet veel.
thijs caseih
Zijn prima trekkers, starten in de winter altijd. ik heb wel ervaring met een mx 135. trekker schakeld goed en bediening is erg invouding en trekken goed en ik weet zo geen min punten
valmet6400power
Verschil met een 1056 is om te beginnen al het comfort, ligt ook aan wat voor werk de trekker moet aan doen?
suggs 73
Deze topic komt me erg bekend voor , is volgens mij eens exact zo gevraagd
fendt-vario
Schakelen wil nogwel eens een probleem zijn 😉
Corne S
Zijn toch vergelijkbaar met de 51 serie van maxxum?
Case-IH Fan
Nee niet, alleen de versnellingen zijn het zelfde, de mx serie is stukken beter dan die maxxum 51, starten bij koud weer gaat niet zeer mooi verder weinig problemen
john deere 7810
Volgens mij wel goede trekkers alleen wat ik er van gezien heb bij poppink moet voor of rond de 10000 uur de bak uit elkaar 😉
caseenergy
Wij hebben thuis ook een mx135. top trekker loopt goed en trekt zeer fel. nu bijna 10,000 uur erop ik heb al vaak gehoort dat de trekker de 15,000 aan kunnen tikken.
Robert87
Ligt er een beetje aan wat voor werk je ermee doet! Bedoel de bakken zijn niet de aller sterkste, maar voor normaal boeren gebruik geen enkel probleem. Let wel ff op de bij de vooras op speling! Vooral de carraro is wel aardig vet nodig bij de fussee. Voor de rest prima trekkers!

Ken 2x een Mx 170 die ruim 17000 uur hebben gelopen waarvan er nog NOOIT iets inwendig aan de motor is gebeurd! Alleen bij 1tje een turbo en bij de andere de brandstof pomp gereviseerd! Verder nog steeds PRIMA
DaanHaar
Heel veel sterke punten zoals motor (erg sterk, altijd mooi droog enz) koppeling, hydro opbrengst, cabine enz.
Zwakke punten: remmen erg zwak, snel versleten. - powershift pakketten dienen tussen 7000 en 9000 uur vervangen te worden (dure reparatie).
Al met al een trekker waar weinig risico aan zit, trekt goed en is fijn vertoeven. De MX 150 heeft een Magnum achterbrug echter met 4-traps powershift. Deze trekker is iets lomper, de 120 en 135 zijn erg wendbaar.
Robert87
@DaanHaar

Tussen 7000 en 9000 kan maar hoeft niet! Ken een mx 135 met 10250 uur die nog met de originele pakketten rond rijdt! Beetje hoe je ermee omgaat en het werk!
caseenergy
Wij hebben er vaak de dieplader er achter hangen met een 20-25 tons kraan erop. daarnaast hangt er ook vaak de meri crusher achter (bosfrees)
DaanHaar
@robert87, tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Bij ons lopen meerdere mx'en en maxxum's (zelfde bak) en ervaring leert ons dat er bij deze uren deze problemen ontstaan. Tuurlijk, als je netjes met zo'n trekker omgaat, een vaste chauffeur er op zet en de bak niet zwaar belast door er altijd een dumper achter te hangen kan die denk ik wel 12.500 uur meegaan. Doorsnee genomen zijn het gewoon degelijke trekkers en eens per 8000 uur een bakreparatie is dan maar zo'n 0,75 euro per draaiuur wat echt niet veel is.
Robert87
@DaanHaar

Dat is idd niet veel geld 0,75 euro per draaiuur, maar goed net wat je zegt 1 persoon op een vast trekker! Dat is het gowoon hoor. Die Mx met 10250 uur kent maar 1 persoon denk dat hij er 10200 uren mee gemaakt heeft! Gewoon top trekkers!
monteurtje
@suggs 73

jij dacht precies hetzelfde als mij.
er is niet zo heel lang geleden ook al precies hetzelfde gevraagd, en het zou me niet verbazen als het weer dezelfde persoon is haha
Rene2506
Zijn goede tractoren, weinig gebreken en zeker een topper in die keuze van powershift bakken en comfort
kun20
De MX 100 tot 135 is dus qua afmetingen allemaal gelijk aan elkaar?

Wat betreft de remmen: is dit redelijk eenvoudig op te lossen als deze versleten zijn?

De 1056 xl heeft als probleem dat de vierwiel aandrijving tijdens het wegrijden tijdelijk in is geschakeld en er vervolgens uitspringt.
De MX serie heeft hier geen last meer van?

alvast bedankt
Caseih1455xl
Beste trekker ik rij zelf 170 alleen hij wilt niet altijd starten zonder kopeling te gebruiken
radium45
@Caseih1455xl jij als 15 jarige kan ons vast wel uitleggen waarom je de koppeling moet gebruiken tijdens het starten?
caseih1455xl
@radium45

Ik heb geen idee waar je het over hebt maar ik ben geen 15.
radium45
@caseih1455xl ohw, staat in jouw profiel, nu zelfs 1 jaar 😃
caseih1455xl
@radium45

Luister vriend, ik denk dat je het over een andere caseih1455xl hebt want er is een dubbelganger
radium45
@caseih1455xl ik heb geen vrienden en als ik ze al wel had, maakte jij daar geen deel van uit. Ik reageer dus op die andere 1455 klant via de tekstballon. Waarom jij er dan op reageerd?
hobbyboer
@radium45 Dat komt omdat hij exact dezelfde nickname heeft en ook alle notificatie's van zijn dubbelganger ontvangt.
Het lijkt voor hem dus net alsof je het tegen hem hebt.

Is een foutje op deze site, je kan gewoon een naam kiezen die al bestaat.
radium45
@hobbyboer Oke, vreemd eigenlijk. Lastige is dat je je naam niet kunt aanpassen hier.
caseih1455xl
@radium45
Ik krijg een melding dat er op mijn reactie gereageerd is.
radium45
@caseih1455xl Het was dus voor die ander.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
26