Gevraagd meningen en evaring over de Case 5120 en 5130
Ik vraag hier bij jullie mening over onder staande specificaties
* Rij rijcomfort over de openbare weg
* Rij rijcomfort op het land
* Schakelbak
* Poweschift Transmissie
* Hydraulische bediening
* Hefbediening
* Geluidsniveau
* Motorvermogen
* Dieselverbruik
* Reparaties bij hoe veel uur
en wat voorn reparaties
* prijs-kwaliteit verhouding
Graag jou mening.
mvg Zetor-Musil
kinderen mogen niet reageren.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
PUBER!!
Een 30 jarige kan ook nog een kind zijn, tis maar net hoe oud je je voelt
stuiterbakken door korte wielbasis is wel op te lossen door een beetje te spelen met de bandenspanning.
zijn op zich goede bakken en hydraulisch zijn ze ook wel goed.
maar je moet wel een beetje oppassen met aanschaf, want hydraulische storingen zijn redelijk kostbaar om op te lossen.
de Pro was eingelijk de laatste van de serie, en nogal wat aan verbeterd tov de eerste types.
prijs kwaliteit, een moderne trekker voor een zeker aantrekkelijke prijs, nadeel is dat als een trekker storing krijgt het (soms) duur is om te repareren.
als je een maxxum koopt zal ik zeker 1 bij een dealer kopen en niet uit de handel
Bedankt voor reactie.
net zoals hierboven is genoemd is de 5120 en 4 en de 5130 een 6 cilinder.
Zelf heb ik vele uren ervaring met een 5140 uit volgens mij 1991.
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
- comfort op straat:
Trekker heeft idd de neiging om te gaan hobbelen. Dit is wel wat op te lossen door bandenspanning en frontgewichten. Helemaal hobbelvrij krijgen is naar mijn mening lastig.
Comfort op land:
- met michelin/ goodyear banden zijn de trekkers op het land best wel comfortabel. en tevens is de trekker naar mijn menig handig in gebruik wat betreft landwerk o.a door perfect werkende omkeerrichting.
schakelbak:
- het overschakelen in de groepen vind ik een beetje stug gaan. daarintegen vind ik de powershift perfect werken ( ik praat dan wel over de powershift verwerkt in de groepenhandle!!, dus duimbediening) reageerd direct en ligt prima in de hand.
wel een beetje schokkerig aangrijpen maar dat is ook wel karakter v/d trekker.
hydraulische bediening:
- is gewoon goed en comfortabel, heb wel eens gehoord dat je een trekker moet hebben met 3 ventielen?? anders is de trekker geimporteerd?
Hef:
- klein pookje, maar werkt eigelijk ook wel goed.
geluidsniveau:
- voor de trekkers van die tijd best wel stil denk ik.
motorvermogen:
- de 5130 ligt een taaie 6 cilinder in. Welke lang door trekt. hierbij is het verbruk ook nog eens laag te noemen.
onderhoud/reparatie:
- zoals hierboen eerder is gezegt zal ik wel bij een dealer gaan kijken. reparaties aan hydro systemen zijn idd duur
prijs kwaliteit:
denk dat de trekker een goede keus is (je moet altijd geluk hebben)
over het algemeen vond ik de maxxum (5140) een comfortabelen en handige trekker met een sterk motortje. Dit moet je dan wel met andere modellen van die tijd vergelijken. In verhouding denk ik dat de maxxum relatief ver vooruit was in zijn tijd.
nadelen: hobbelen/ kleine kabine eerste powershift bakken schijnen niet super te zijn. (zelf geen ervaring mee)
succes!
smeetsservice.com/smeets/index.php/…
kalibreren????
ik heb er vaak zat aan gesleuteld maar toch mag je mij vertellen hoe je dat dan zou moeten doen!!!
kun je niet kalibreren
Bedankt voor de zeer waardevolle reactie.
in verband met kleine baaltjes persen....
cheffins.co.uk/assets/catalogues/…
Moet kunnen. De velgen staan nog niet op t smalst, van de 8 mogelijke spoorbreedtes.
Zoals eerder al gezegd: let op hydraulische storingen!! het hydraulisch systeem is erg gecompliceerd en gevoelig voor vuil. Je kan dit herkennen aan zwaar sturen of dat de bak geregeld in storing springt (oranje N lamp gaat branden of knipperen) De zgn compensatieklep wil weleens slijten, met name als de eigenaar het niet te nauw neemt met de verversing. Problemen kunnen dan na 8000 uur optreden. Daarentegen, een goed onderhouden Maxxum kan jaren en vele vlieguren mee!!
Verder zou ik altijd kiezen voor powershift op de pook en een shuttle met neutraal (vanaf de plus).