Hallo
Ik heb een fendt 308 bj 83 met ruim 18000 uren op de klok. Nu al een tijdje gaat de hef zachtjes omhoog als er niets inhangt. Dit is zeer vervelend als je een werktuig moet aan en af koppelen. Een originele zware liftlat is al genoeg om de hef beneden te laten en met de hand is ze terug naar beneden te duwen (gaat wel makkelijker als de trekker warm is en olie dus warm is)Kan iemand mij helpen?? Ook als je meer gas geeft gaat het sneller omhoog dan bij stationair toerental.
vriendelijke groet
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Toch al bedankt voor de tot nu toe snelle reacties !!!!
Is dat het filter ik geloof van het merk MANN dat in de hydrauliektank zit?
hij zakt als er iets in de hef zit?
kan wezen dat dan ut hefmachet lek is.
Daar zit ik ook aan te denken: te veel weerstand voor de retourolie.
Filter zit in hydrouliek tank.
eens er een machine of iets zwaars in de hef hangt werkt het prima commando omhoog = omhoog comando omlaag is omlaag
@ wimsumar en cvt6230 het filter dat jullie bedoelen ga ik is vervangen en zien of het dan weg is,
ook ga ik kijken of het kraantje volledig open staat van de hefblokering
Bedankt alvast allemaal !!!!!
ik hou jullie op de hoogte !!!!!
meestal werk dat ook wel op comando. maar als hij wel lek is zakt hij, en zoekt hij automatisch weer zijn goeie hoogte op.
kan wezen dat dan ut hefmachet lek is.
Nee.
Vervang de hydrauliekolie ook maar in dat geval!
ik denk dus dat het een mechanische is.
Als je retourfilter vervangt, let dan op dat het de goede is.
Eerdere modellen 300 (met pers filter in stuursysteem) hadden een grover retour filter. Als je hier een filter in zet uit latere modellen (fijner) gaat ook de retourdruk omhoog. In zo'n geval krijg je ook lekkages of gebarsten slangen in retourleidingen.
Ik heb het retourfilter vervangen én de ontluchting op de hydrauliektank gereinigd. Het probleem is opgelost dus ik dank jullie allemaal voor jullie hulp!!!
Vriendelijke groeten
Gert