Wat voor olie moet er in de achterbrug?
En wat voor olie moet er bij de vloeistofkoppeling?
En is dat hetzelfde als de hydrauliek?
Er wordt al eerder zo,n soort vraag gesteld maar erg onduidelijke antwoorden.Ik ben een fendt 102s aan het restaureren maar ben niet zo technisch.daarom zal ik nog wel eens een vraag stellen op tractorfan.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 102 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
S.T.O.U.-olie (KEEKO's antwoord) is een universele olie, geschikt voor motor, versnellingsbak en hydrauliek.
zit indredaad de hydraukiek-olie bij de vloeistofkoppeling in.
Het pijl hiervan kun je zien aan het kijkglaasje bij de vloeistofkoppeling,deze moet met de hef naar beneden ongeveer half vol zijn.je kun dit bijvullen bijde schroef die boven het kijkglas zit.
op de achterbrug en de versnellings bak kan gewoon transmissie olie, die kun je pijlen met de pijlstok bij de versnellinsbak.
zit indredaad de hydraukiek-olie bij de vloeistofkoppeling in.
Nee, dit is onjuist! Het hydrauliekreservoir zit bij de oudere 102 wel in de buurt van de koppeling maar is zeker niet hetzelfde reservoir als de vloeistofkoppeling!
De nieuwere types hebben een aparte hydrouliek-olie tank naast de motor ; de oudere types hebben dit in de linker helft van de verdeelbak .
De vloeistofkoppeling heeft geen peil of vulplug van buiten ; omdat dit een draaiend "apparaat'is en achter op het vliegwiel zit .
Wil je ook de vul hoeveelheden ? heb eventueel de gegevens .
wie het echt weet mag mij morgen bellen 06-25222173.
Of als u uw nr vermeldt bel ik u terug.
De dealer bel ik alleen in noodgevallen omdat ik de tractor daar ook niet gekocht heb.
hoeveelheid olie... fendt schrijft voor dat je de trekker in snelgang moet zetten en dan moet bij een stationair draaiende motor en ingedrukte rempedalen de motor net niet stilvallen als je de koppeling lost.
Je hebt een P.B .
Hoeveelheid: *Vloeistofkoppeling 4,9L
*Versnelingsbak + dif. 25,75L 80W90
De olie-soorten kloppen ; maar de inhouden zijn van een 106 ?
Ik heb als inh : Vloeistofk=3.8 L
Tansm +achterb. =24 L met 4 WD 27 L
je kunt hem het gemakkelijks testen in de hoogtste versnelling met in getrapte rem koppeling oplaten komen dan volgas geven en dan mag in stilstand het motortoerental niet hoger zijn dan ongeveer 1100 toeren
bij somige type,s is het 1080 of 1120 dus richtlijn is rond 1100
Helemaal juist ! ik heb ook wel eens gehoord 1200 max ;
zit wel 100 toeren tolerantie in denk ik .
Ik heb als inh : Vloeistofk=3.8 L
Tansm achterb. =24 L met 4 WD 27 L
Neen, van een 102S is vloeistofkoppeling 4.9L, van een 103/104 5.2L, 4cil 5.7L
Ja ; klopt ; Links hydrouliek olie = plug 22 mm
Rechts verdeelbak olie 80w90 vullen tot plug
openig = 27 mm
Vloeistofkoppeling olie cotroleren zoals appie zegt .
(Oliemerk is niet belangrijk)
kroon-oil.com/nl/producten/…
Beste Wim ; en als het een Farmer 102 is van 72-77 ?
Helaas, helaas is er geen enkel oliemerk die oude trekkers in de produktadviezen hebben staan. Vaak gaan ze niet verder terug dan ongeveer bouwjaar 1980.
Overigens, in (echte) oldtimers moet ''puur'' minerale olie en liever geen (semi)synthetische.
Dank U ; hopelijk iets wijzer geworden wat betreft olie-peilen enz .