Inter 744 groepenschakeling stug

De groepenschakeling van mijn International 744 vindt ik nogal stroef schakelen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee ?

Deel dit topic

Reacties

pino
Die zijn nog niet gemaakt voor groepen schakeling
HOOIJMAN
Hoe je begint toch in de hoge gearing of lage ofzo wat gaat er dan stug aan?
pekelderboer
Meestal zo tog , die zijn niet gesynchroniseert
looman
@Hooijman vooral van laag naar achteruit gaat vaak niet vlot in 1 keer. Schakelt jou 744 wel als een mes door de boter ?
nhdriverjeroen
Koppeling goed afstellen. waarschijnlijk komt die niet helemaal vrij en dan kan je moeilijk inschakelen
pekelderboer
Ik vin voor /achteruit zoiezo waardeloos van ih, je moet helemaal stil staat voor dat je hem over kan zetten, bij onze renault kan ik dat onder het rijde mooi doen , hardstikke makkelijk (omkeer bak)
pino
Ja die is wel gesynchroniseert is wel handig
IH-Kees
Klopt die laag-hoog-achter bakken zijn waardeloos 😛 haha gaat bij mijne ook irritant.
moeje beetje ervaring mee hebben, dan gaat het wel heel snel. ze hadden ook niet voor niets agriomatic als optie voor de 44 serie.
ROBERTIHC
Huh, helemaal geen last van, kan em zo rijdent in de voor en achteruit gooien 😃 .

en ach liever een bak die stug schakelt dan een bak die om de haverklap kapot is 😛 😛
Kosak
Ja robert zonder te koppele zeker? 😃 😛
HOOIJMAN
Ja robert wel maar gewoon mot je wel bijna stil staan idd agjah trekkers zijn niet nieuw heh
ROBERTIHC
Jups, zonder de koppeling te gebruiken.

ma bij de meeste oude trekkers moet je stil staan om hem in voor en achteruit te kunne zetten
caseih1056xl
Is bij mij kubota ook hij moet stil staan wil ik hem in de achteruit krijgen.

en ja ik rijd dan zomers op een 745xl en die is ook wel is stroef
me
Onze 946 kan je als je vooruit goed gang heb zo in de achteruit gooien .. Maar of dat hoort? Er is namelijk een hoop werk mee verzet dat deze constant vooruit/achteruit moest.
Kosak
Komt omdat de groepen bij die dingen nie gesynchroniseerd zijn. bij de xl's is da volgensmij wel
Ja de inter met ergo-s en case xl's kan je zo in de achteruit gooien zeg maar
me
Wat houdt ergo-s in .. Want heb ooit is begrepen van iemand ( oft kan weet ik niet ) .. dat er een wat andere bak op de inter zat ipv de standaardbak .. waardoor je hem zo achteruit kan gooien zonder problemen ?
Nouja, ergo-s is netals hooijman heeft op de 956. die bak die in hun 956 ligt is gewoon precies dezelfde die in de case 956 liggen. ergo-s is dus gewoon de vernieuwde bak met hogere poken en de poken zitten anders om
Nouja het is dat de 956 niet hard achteruit rijden kunnen, dus met 20 km vooruit krijg je hem niet gelijk in de achteruit, dan moet je wel precies op de snelheid zitten van die versnelling in de achteruit. dus zeg maar lage 4 vooruit kan zo in achteruit 4
me
Poken bij ons zitten er ook andersom in .. De 1 zit links voor en de 6 rechts achter . .Hebben ook lange pokken, Zou het kunnen dat deze bakken ook op de 46's zijn geleverd ?
Nee dat zijn hele andere bakken, liggen ook in deutz en fendt, enigste optie was een kruipgang standaard heb je 12+5 dacht ik
me
Wij hebben in principe een 6 bak . .met h/m/l/r ( 2e pook ) .. en dan een aparte kruipbak ertussen .. achja ..
Ja met kruipbak dus
me
Juist maar heb dus in principe 36 versnellingen vooruit en 12 achteruit.
Ja maar die kruip is dan altijd gelijk, dus 6 extra versnellingen denk ik dan
redpower
In zn 4 achteruit? dat moet je nooit doen bij een 4bak, dan gaan ze kapot. en in zn 3 lopen ze een km of 8 achteruit, wel langzaam eik mja, je moet vooruit gaan, stilstand is achteruitgang 😃
Kapot ? dat heb ik nog nooit gehoord warom gaat het dan zo soepel.. van lage4 naar achteruit 4

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
2