Vijftienjarige verdient tonnen met mesthandel

Hij is nog te jong voor een brommer, maar hij verdient wel in een jaar tijd tonnen met mesthandel.

Niels Lentjes (15) startte samen met zijn moeder op twaalfjarige leeftijd een mesthandelsbedrijf genaamd Mesthandel Niels Lentjes (MNL) bv. In een portret, deze week in Boerderij, een uitgebreid verhaal over deze jonge mestbemiddelaar die volgens zijn adviseur 'gigantisch aan de weg timmert'.

De moeder van Lentjes heeft de bv op naam, maar bemoeit zich verder niet met de zaak. MNL bemiddelt bij mesttransporten en regelt indien nodig een loonwerker die de mest op het land brengt. De jonge mesthandelaar was vorig jaar betrokken bij het transport van 650.000 ton mest. In 2007 was dat 450.000 ton mest.

In rustige tijden regelt de jonge ondernemer 200-350 vrachten per week in zijn 'vrije' tijd, voor en na schooltijd. In drukke tijden zijn het er 1.500. In zijn enthousiasme laat de vijftienjarige zich ontglippen dat hij tonnen winst heeft gemaakt.

Bron: DE BOERDERIJ

P.s. Zou dit die 'mesthandelaar' zijn die hier wel eens op tf zat 😉

Deel dit topic

Reacties

NH-Ford
Dan heeft ie het beter voor elkaar dan mij! 😄
NewHollandErik
Ik zal het maar eerlijk bekennen.. 😃 😃
FENDTfarmer
Dat jij het dus niet bent he erik 😃
renault651-4
Dat doet ie erg goed:O 15 en dan al zo veel verdienen
FENDTfarmer
Hoezo er zit trouwens een dikke marge op die mest wat naar hem zelf gaat.... tonnen verdienen met mest! wie moet dat weer betalen. de boer.
NewHollandErik
Dat kun jij niet weten, ik ben ook 15.. 😃
FENDTfarmer
Je tf naam verklapt teveel 😉
maartendankers
Maar hoe heet jij ? 😉
Johndeertjepowerr
Ronald, volgens mij 😃
FENDTfarmer
Wie heet er hier ronald?
Johndeertjepowerr
Jij tog?
FENDTfarmer
Dat klopt 😃 maar ik vermoed dat de reactie van maartendankes bedoeld was voor newhollanderik 😉
Johndeertjepowerr
Ow, kan wel 😉
Boerenjongen16
Knap hoor ... Zo zie je wel 'shit is business'
shovel-joopie
Wow heej das nog eens big business, en dan op die leeftijd,dat hebben veel mensen nog niet bereikt haha (ik ook niet hoor)ga zo door joh
NewHollandErik
Dr is een liedje 'Stront is mien business'
HekmanCase
Haha leuk dat julie het hier ook op zetten maar die mensen van de boerderij zeden dat ik er volgende week pas in kwam 😄

het is wel een echte kantoorbaan hoor moet ik zeggen
staaf
Hij gaat ook nog gewoon naar school staat er hoor.
HekmanCase
Ja ik ga nog gewoon naar school heb straks 3 maand vakantie kan ik (mogelijke) achterstand wel weer bijwerken 😄
FENDTfarmer
Niemand gelooft je dinand hekman 😃
NewHollandErik
Hahaha.. 😃
ford8630power
Nou liever een mooi sociaal leven dan een bult geld 😉 kearl heeft jah geen leven
andy7383
Link naar het artikel?
En hoe verdient hij daar dan iets aan? Of wat doet hij eigenlijk concreet?
staaf
Fote van z'n vermogen gevonden:

static.marktnet.nl/adimg/200705/…

Zo kan ik het ook!
Fendt916
Ja we lossen ook wel eens mest voor hem ... pas is die nog mee geweest naar den bosch 😃
valtradriver
Hij bemiddeld tussen producent en afnemer voor 1 euro/ton en daar houdt hij idd 'iets' aan over.......
Overheadkosten,mobieltje en laptop!

Het geld ligt op straat maar je moet het wel zien liggen!
martijn-fendt
Ja ja z,n moeder doet het meest denk hoor
fendtjuh
Dat denk ik echt niet van...

Maar was hij niet degene die een tijdje geleden een topic had gestart met wie een 15 jarige mesthandelaar kende, en dat hij (Niels) uiteindelijk zelf de topicstarter bleek te zijn?
Koe
Haha, je kunt er jaloers op zijn, hij heeft een paar ton op z'n bankrekening staan, maar echt gelukkig istie volgens mij niet. Hij heeft geen vrienden onder z'n leeftijdsgenoten, is heel de dag aan t bellen.... ik gun hem de job!

maar zo zie je maar weer dat het geld op straat ligt, en dat mensen die het in hun bloed hebben zitten er wel komen
FENDTfarmer
Ej visch was die R143 verdwaald vandaag? kwam um om 9 uur tegen in almelo.

een A social leven is ook een sociaal leven 😃
Fendt916
Kan wel haha nou brullen wil die wel 😛
FENDTfarmer
Och dat week niet. had de radio mooi aan 😉
ik zag um in een tel de snelweg afkomen. hij werd ook snel kleiner in mn spiegel 😃
Fendt916
Just de man 😄
HekmanCase
Jammer zeg 😛
fryslan
Ik vind wel dat ie het goed doet als je 1 euro per ton rekent voor het bemiddelen en je verhandeldt 450.000 ton dan gaat dat wel raar.
Mijn pa reageerde wel droog "voor 1 euro per ton kan ik zelf ook wel bellen"
fendt-412
Maar je moet net je adresjes hebben he 😉 als het echt zo makkelijk ging waren de mesthandelaren niet nodig, met het "zwarte goud" valt veel te verdienen, alleen of ik nou hele dagen aan de telefoon wou hangen, denk het niet 😛
fryslan
Ach hele internet staat vol met advertenties en kijk maar eens achterin de boerdrij of nieuwe oogst dat is allemaal te koop en gevraagd mest
Jeffrey-Deutz
Nou voor zoveel geld wil ik wel aan de telefoon hangen 😉
FENDTfarmer
Zodra er staat tekoop gevraagd mest zal ik ook is ff bellen 😃
FENDTfarmer
Toch wel raar dat mensen zelf hun eigen afzet niet kunnen regelen...
eddie
Sociaal leven had die idd niet, en hij pochte veel over zijn eigen bedrijf, zo jaloers ben ik er niet op
NH-Ford
Haha,
tja is nie zo moeilijk (lijkt me..)
1 euro de ton eruit slaan vindt ik eingelijk al redelijk veel...
Eind april kunnen we wel mest gebruiken Ronald 😄
fendt-412
Je kan zelf ook lastig bij de deuren langs om mest af te zetten, ligt bij varkenshouders ook wel lastiger denk ik als veehouders, bij hem melden zich ook akkerbouwers die mest willen, dan heeft hij altijd wel een adresje, denk dat er meer handel in zit dan er gedacht wordt 😛
FENDTfarmer
Aangezien ik een betere handelaar wil zijn als hem wil ik een marge van 2 euro de ton 😉
jehan
Laten we maar zeggen dat het een slimme gast is ..en of ie dan wel of geen sociaal leven heeft dat heeft ie aan zich zelf te danken
Fendt916
Hoe wil je dat doen dan de boer die het afzet wil het minste kwijt en de boer die het krijgt wil het meeste toehebben ze makkelijk werk het niet...
jehan
Als je de putten vol hebt moet je wel ..en daan slaan ze hun slag
HekmanCase
Ik denk niet dat ik het hem nadoe en jullie ook vast niet 😉

hij kan ook stoppen na 5 jaar dan is die binnen
Reinier
Ik ben het helemaal met Jehan eens
fendt-412
Er moet ook opslag geregeld worden, ligt nog wel lastig denk ik, die mest moet vaak bij veehouders in januari de silo en en eind feb/ het voorjaar het land op, en varkensmest in april, komt nog wel wat geregel bij kijken.
Fendt916
Ja precies
FENDTfarmer
Zijn probleem.. voor die paar 100 kuub wil ik zelf de deur ok wel langs om dr vanaf te komen!
guus hiddink
Vandaag een stuk in de boerderij over hem gelezen wek indrukwekkend
eddie
Ja ik heb het ook gelezen uurtje geleden 😛
DETAIL_MAN
Heel apart, maar hoe is hij dan begonnen, op 12 jarige leeftijd zat ik daar allemaal niet aan te denken
sanderfendt
Ik had dit ook gelzezen in de boerderij jah die jongen doet het echt goed!!
FENDTfarmer
Volgens mij zit iedereen zich hier behoorlijk af te trekken op de tonnen die hij verdiend. maar word de rest hier dus gewoon totaal vergeten.
ford8630power
Net zon kerel als hennie van de m. geld verdienen als water maar verder is het een grote klootzak
HekmanCase
Leuk zeg dat nu net vandaag wij geen boerderij hebben ontvangen nog meer mensen die hem niet hebben gekregen?
veeboertje
@ ford 8630 power
maar hennie hef wel zien eigen helikopter!!!
FENDTfarmer
Denk dat je um beter kunt vergelijken met vanbakel 😃
maartendankers
Quote:
FENDTfarmer - 28 minuten geleden

volgens mij zit iedereen zich hier behoorlijk af te trekken op de tonnen die hij verdiend. maar word de rest hier dus gewoon totaal vergeten.
nee dankje ronald ben niet zo van de jongens
maartendankers
Vet werkt ook nog 😃
gerrit power
Wat een geld
gerrit power
Hij zijn eigen vrachtwagens nog niet heeft en zitten wij nouw in een krediet crissus
FENDTfarmer
Leer jij eerst maar is typen gerrit.

@ maarten???
fendt-412
Die crisis ligt bij de banken, daar merken we lang niet zoveel van als "gewone" burger, maar ik heb familie in de VS wonen, maar die willen zo snel mogelijk in nederland komen, men heeft geen geld en er hangt ook geen leuke sfeer, daar raakt het de gewone burger aardig hard.
Inter724
Misschien zat hij hier wel op tf ja! Maar daar heeft ie nu vast geen tijd meer voor haha
maartendankers
Quote:
Quote:FENDTfarmer - 28 minuten geleden

volgens mij zit iedereen zich hier behoorlijk af te trekken op de tonnen die hij verdiend. maar word de rest hier dus gewoon totaal vergeten.

nee dankje ronald ben niet zo van de jongens

nou dat wij ons op de tonnen van hem aan het "aftrekken" zijn
Mengeledriver
Maarten: Hoe doe je dat, da's handig!
FENDTfarmer
Je moet dan de html taal kennen
maartendankers
Geheim van de smid 😃
fendt-412
Quote:
maartendankers - 0 minuten geleden
geheim van de smid


heb je geheim ook gevonden 😃
maartendankers
*kuch* hyves?*kuch*
HekmanCase
Maar die krediet crisis is wel zo zwak die bank directueren maken lekker het geld op ze krijgen tog wel weer geld van bos ja? wat maakt hun het uit als ze het niet goed doen krijgen ze een paar ton mee en klaar.
international533
Ach ik vond het een beetje ongeloofwaardig overkomen dat hele verhaal in de boerderij.
tja, het is wel mooi geld wat die er aan overhoudt, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn op deze leeftijd, je houdt geen vriend/vriendin meer over zou.
fendt-412
Nee, via een brommerforum, komt ook alles in html taal te staan.

beetje hobby om geld te verdienen is altied mooi, maar dit gaat net even te gek vind ik. Als hij pauze heeft op school zit hij aldoor te bellen, is hij op excursie met school is hij telkens aan het bellen, beetje uit de hand gelopen hobby.
Mengeledriver
Op hyves gaan zoeken? Nee, kom ik amper, te moeilijk allemaal. Vindt grote letters al een hele uitvinding.
maartendankers
Op hyves kan je vanalles als je gaat krabbelen staan die html codes ook bij maar deze weet ik niet zeker maar als je op paar andere forums op andere sites rondkijkt vind je het ook wel
fendt-412
beetje rondkijken op allerlei forums en het daar weg kopieren
fendtjuh
Hm dat verhaal idd, heeft helemaal geen sociaal leven, alleen maar bellen ed.

Ben blij dat ik tijd heb om uit te gaan, met de brommer te knooien enz. enz. enz.!

Istie miss wel rijk, en straks helemaal, maar als je geen vrienden heb, wat moet je met het geld?

En idd, datie arrogant was vond ik ook wel een beetje...

maar er was tijd geleden toch een topic over hem watie uiteindelijk zelf gemaakt bleek te hebben?
Machineman
Tonnen winst...jaja, overgebleven mest in houten vaten zeker....
thmtrader
Hee machine man, ik heb een tekenklus!
Machineman
Ok dan! wimpiemol@hotmail.com doe maar effe mailtje
FENDTfarmer
Ach, als hij tonnen heeft, dan koopt hij zn vrienden toch gewoon. 😃
Machineman
Pfffttt hahah...busje poolse 'vriendinnen'
fendt-412
Hij heeft wel kennissen, zoals hij zelf zecht de mensen waarmee hij handeld, dan vind ik het wel erg ver gaan. dan ben je straks 65 en heb je niks anders gedaan als werken.
FENDTfarmer
En je kennissen waarmee je hebt gehandeld liggen onder de graszoden.
maartendankers
Klopt hij leeft om te werken terwijl je eigelijk moet werken om te leven
DETAIL_MAN
Hele wijze uitspraak maarten, en @fendt-412 ik denk als hij zoveel verdient niet tot zen 65ste door gaat of 67 wat de regering mss wil
eppo
Ik denk wel dat ie na zn 65ste doorgaat. en als hij der maar plezier in heeft is het toch mooi
Tinus
Dik respect voor die kerel! Ik gun iedereen een succesvolle carrière.
FENDTfarmer
Haha wat zal hij stront jaloers op ons sociale leven zijn 😃
fendtjuh
Precies 😛

Handeltje erbij is harstikke mooi, maar dit al op je 15e, waar ligt je uitdaging later dan?
Gerwout
Iedereen doet wel alsof hij veel verdient, maar in 1 vracht zit maar 37 ton mest, dus 37 euro per vracht, loopt hij het risico, moet hij bellen en ook papierwerk invullen. En ik heb dik respect voor zo iemand, maar hij heeft er talent voor en zakinstinct net zoals een jan bakker, van dit soort mensen lopen er maar een 100 tot 1000 rond in NL
FENDTfarmer
Jah, maar van de andere kant gezien, als een varkensboer met 4000 vleesvarkens al zn mest moet afvoeren. dus ongeveer 4000 kuub. dan had ik toch zelf echt wel geprobeerd om dat zelf te regelen. 4000 euro an zon jochie betalen vin ik toch wel veel..

hij hoeft niet veel papierwerk in te vullen lijkt me. hij word gebeld, belt dan een loonwerker oid op en geregeld. daar hoef je volgens mij weinig papier voor in de vullen gerwout
staaf
Maar 1500 keer 37 eu, lijkt me toch een leuk weekloon.
HekmanCase
Nou dat zeker 😉

maar ik doe liever met brommers beetje prutsen en weer laten lopen enzv en daarmee dan leuke 250 euro in de maand verdienen
FENDTfarmer
Maar, jij bent ook geen ondernemer of zakenman he hekman. de meesten van ons niet 😉
HekmanCase
Nee idd niet ben alleen fulltime knooier 😄
Fendt916
Ja 4000 euro?? ze hebben wel eens in brabant dikke 30 euro betaalt per kuub !! niet normaal meer
FENDTfarmer
Jah. tis toch weer 4000 euro meer wat je zelf met een kleine moeite simpelweg kunt BESPAREN!
fendt-412
In brabant ligt dat lastiger denk ik, in de buurt kan je nog wel wat regelen, maar er zitten in een straal van een paar km misschien nog wel 5 varkenshouders die ook van hun mest af moeten, je moet dan al in een veel grotere straal gaan zoeken, maar er zal vast wel een site voor zijn, of je vraagt het bij je voederleverancier, bij Agrifirm hebben ze ook zon mestpoule, jij geeft op hoeveel je kwijt wilt, en dan regelen zij wat, kost ook wel weer wat natuurlijk. Het mooiste blijft natuurlijk dat je het bij je buurman kan uitrijden maar zo luxe heeft iedereen het niet.
Fendt916
Ja het is niet zo makkelijk dan je denkt in brabant is gewoon mest overschot en dan moet naar flevoland of het noorden simpel zat
FENDTfarmer
Die varkenshouders daar zijn vaak ook groot, en mogen wel ondernemers heten. in mijn ogen is het voor hun niet zo bijster lastig om akkerbouwers in het noorden op te zoeken voor een afzetcontractje. dan moet je totaal misschien nog wel 30 euro betalen. maar geen 31 euro meer per m3
fendt-412
Je kan toch niet zomaar bij elke boer aanbellen of hij nog mest nodig heeft? ligt wel lastiger denk ik , je moet je contacten hebben.
Fendt916
Ja zo ist en dat heeft hij veel denk...
FENDTfarmer
Alsof die grote varkenshouders geen mensen kennen elders in het land.
fendt-412
Precies, staat nu weer in de boerderij, iemand die mest wil of kwijt wil denkt van laat ik het eens bij hem proberen, hij kan denk ik aardig met de concurentie meekomen omdat hij eigenlijk geen personeel heeft.

Als je melk wilt leasen van iemand ga je toch ook niet heel nederland doorbellen? gaat teminste niet zo bij ons, we vragen wel een paar boeren in de buurt die we kennen, maar veel verder ook niet. dit is natuurlijk totaal anders als de mesthandel maar zit het zelfde idee achter.
ford8630power
Wij laten het altijd via bouwhuis (loonwerker) regelen, die weten nog wel boeren die mest kwijt willen. Wij mogen nog mest aanvoeren 😉
Fendt916
Ja en dan moet het getransporteerd worden en dan zit je denk mesttransporteurs willen het denk ik zelf doen..
fendt-412
Als het zo simpel was had hij nu niet zoveel centen verdient met de strond.
FENDTfarmer
Dan is hij die dikke marge ook niet nodig
HekmanCase
Wessels trouwens al gehoord dat wetering nieuwe hakselaar heeft gekocht een claas met 8 rijen + 2 dezuere wagens in schuitemaker kleuren.
ford8630power
Waarom geen NH FR? bulten geld die loonwerkers
HekmanCase
Geen idee zullen wel geen new holland meer willen.
De MF man
Wel niet echt slim van die jonge om te zegge dat ie un euro per m3 eraan verdiend weet je ook meteen wat je moet biede
Denhollander
Ik vind het wel knap wat hij allemaal doet enzow maar ik denk ook wel van wat wil hij later dan dan moet hij natuurlijk zijn eigen apperatuur hebben om het zelf ook te kunnen vervoeren en te kunnen injecteren, wel leuk allemaal maar ik ga nu toch liever op vrijdag en zaterdagavond mooi een pot bier drinken met vrienden dan dat ik 7 dagen in de week alleen maar aan het werk ben. Maar misschien is het ook wel een uitvluchtweg omdat zijn vader is overleden en dat dit iniedergeval veel afleiding zorgt
Wiljan
Nou das nog nie ut ergste, gun ut um van harte ma zet dan niet in de boerderij daj dr tonnen mee verdiend haha
fendtjuh
Nee idd, nogal onprofessioneel ook...

En idd, sociaal leven heeftie niet....
Blij dat ik dat wel heb 😄
eddie
Als ik het goed heb had hij 650 000 ton ''verhandeld'' en hij hield er 1 euro per ton uit, en daar zaten al onkosten bij in, verder praten we niet over cijfers, haha nee dan weet ik wel genoeg 😃
Siebenga
Iemand die deze jonge langzamerhand kent? Hoor hier en daar rare dingen
Loonwerker_Erwin
Dacht dat ie dr al helemaal aan kapot was gegaan... maar ze kunnen hem persoonlijk niks maken omdat tie minderjarig is...
Fendt916
Haha hij liep nog op de agrovak vandaag
Hoezo ? Wordt hij ergens van verdacht dan ?
casemx135
Doet ie goed 😃
Siebenga
Nee niet verdacht.. ik hoor juist overname's van complete boerderij'en..
Fendt916
Het is in iedergeval niet helemaal gegaan zoals het moest
Siebenga
Hij schijnt nog steeds kapitaal te hebben.. Maar oft een blufkikker is?
@Fendt916

Hoezo dan ?
johndeere3640fan
Je moet maar is bij google niels lentjes intypen.
Fendt916
Met de mesthandel in iedergeval niet maar voor de rest zeg ik er niet teveel over haha
FENDTfarmer
@ joris "zwarte mest"
Fendt916
Ja joris ik zit net te kijken je hebt er zelf een topic over gemaakt 8 maand geleden
Siebenga
Ga hier nou maar niet onzin in typen waar niemand het fijne van weet.. dat is misschien wel wat afgunst... Maar zocht eigenlijk iemand die redelijk dicht om hem staat en het inderdaad klopt dat hij nu over gaat op ontroerend goed
@FENDTfarmer

Goeie mest is altiet zwart. 😄
@Siebenga

Een goeie handelaar handelt toch overal in. 😄
Siebenga
Dan moet je wel geld hebben wil je het uberhaupt doen. Hoorde hier en daar dat die jonge ook wel eens wat bluft? Of overdrijft? Misschien een luchtfietser? Ik vind het knap dat hij het wel zo ff doet op zo'n jonge leeftijd
Ik vindt het ook wel knap.
Loonwerker_Erwin
Op hyves noemt ie zich niels lentjes mestmafia... klinkt ook niet echt professioneel...
Siebenga
:lol: tis ook nog maar een jongen 😃 ken je um niet kwalijk nemen 😃
walker1
Ik ken hem verder ook niet, maar van al die fraude zaken zal best iets waar zijn.
Zelf heb ik het idee dat hij gebruikt is door andere mesthandelaren die zo zelf buiten schot blijven bij problemen met mestfraude.
Dus alles wat fraude was lieten ze via die lentjes lopen en zelf deden ze alleen mest die wel netjes klopte.
walker1
Hij was vorig jaar of zo ook een keer op tv, dacht bij eenvandaag of zo.
hele verhaal klonk mij te mooi om waar te zijn.
hij zou tonnen verdienen door enkel tussenhandel te zijn en de boel te regelen.
Nou als dat werkelijk allemaal zo makkelijk gaat als hij beweert dan snap ik niet dan loonwerkers en transporteurs dat gewoon zelf regelen.
Siebenga
Ging over een euro de kuub...
Hij regelde wat voor een euro per kuub ?
Loonwerker_Erwin
Als mesthandelaar neemt hij de verantwoordelijkheid op zich voor de fosfaten en stikstoffen die de opslag in gaan... die moeten in dezelfde hoeveelheid dr weer uit anders gaat het geld kosten
B - W
@Loonwerker_Erwin

Quote:
die moeten in dezelfde hoeveelheid dr weer uit anders gaat het GELD kosten

ja en niet weinig 😄 zijn dure grapjes 😄
ul
Als je homogene mest in de silo pompt...en de silo kunt mixen krijg je toch de zelfde mest er weer uit...zijn de gehaltes toch gelijk gebleven.??
Koe
En waarom zou je mest mixen?

Hij wordt sowieso in verband gebracht met zwarte mest. Z'n moeder zit toch ook in t bedrijf?

Sowieso knap inderdaad!
O N
Raar hier krijgen de professionele mestafzetters amper de mest weg ....
En degene die het hier doen rijden zelf ook open en verzorgen vervoer , hij heeft geluk dathij erdan voor in de juiste streek zit wss
Koe
1500 vrachten p/week aldus de boss himself :lol:
Siebenga
Das 1500 euro in het zakje 😃 wil ik ook wel de hele dag voor rond bellen 😃
fendtjuh
Geen idee hoe die het doet, wel knap van hem, en denk dat een deel van al die negatieve verhalen ook afgunst is van andere mesthandelaren die het niet kunnen hebben dat hij het ff fixt... Al zal er heus wel een kern van waarheid in die fraude zitten.

Sommige hebben de handel in zich en kunnen van niks iets maken, anderen hebben dat gewoon niet.

Niels Lentjes mestmaffia? :lol: kan het nergens vinden.
Koe
Correctie: in de week 😛 tja, waar rook is, is vuur. Hij zal het vast wel goed doen, of hebben gedaan. Maar je leest ook wel vervelende verhalen over 'm. Oplichting, gezeik, zwarte mest etc.
RobDeutz104
Ja blijf het nog steeds een apart verhaal vinden, heb ook kennissen in de mest, maar daar gaat het neit allemaal zo eenvoudig
ul
Hij neemt toch € 1 per ton mest?
O N
Maar wie moet dan wat betalen ?
Koe
Klopt ul, dat kun je lezen.

Hij plant naast school dan nog 50 vrachten p/dag in. Is knap als je dat redt. Maar al zou hij de helft minder omgezet hebben, dan heeftie alsnog genoeg verdient
Zo moeilijk is dat eigenlijk niet. Je belt een paar grote mesttransporteurs die tientallen vrachtwagens hebben lopen. En die willen wel rijden denk ik dan.
casemx135
Is vooral jarre toch?
laak
Tjaa la mij maar ouwehoeren en bier drinken voorlopig en daar bij n beetje handelen
Siebenga
Onze vriend heeft vandaag zijn mais laten hakselen in Tjalleberd! Is in julli gezaaid 😉
dx11
O, is hij er ook mooi vroeg bij 😛
Siebenga
Ken dat hele loonbedrijf niet.. Gele NH FR hakselaar.. En als trekkers MC cormic en case met schuitemaker kiepertjes! Stond als belettering 2 letters op de kap. Wat precies weet ik niet. Dacht iets met A & D?
maartendankers
K&D denk ik dan 😉
international-633
Ohja, die jongen is hier ook al eens geweest, wou die het ook zonder papieren doen...
Siebenga
Waar is hier?
international-633
Wat bedoel je? woonplaats?
maartendankers
Jullie bedrijf bedoelt ie 😉
international-633
Oh, wij hebben geen bedrijf, we laten mest aanvoeren voor over het land.
Siebenga
Ja in welk deel van friesland
international-633
Follega, naast lemmer.
Siebenga
Schijnt dat ie ook boerderijen wou opkopen. rijd in een 45 km/h met alles in het leer enzo 😛
heidewoud

@siebenga
hebben ze vandaag achter zandvliet gehakseld? was vast een beetje nat 😃
Fokke
Die groene tankwagen op de Hyves van Mesthandel Lentjes is van een bedrijf hier hemelsbreed 400 meter vandaan, nooit geweten dat die veel voor hem reden 😛

Hij heeft ook een eigen vrachtwagen (een rode Daf XF) ?
fendtjuh
Boerderijen opkopen in een 45km/h auto :lol:

@Fokke, omdat dat op z'n hyve staat die rode wagen? Hij kijkt er iig wel aldebarstens stoer bij 😛
Fendt916
Nee die xf is van toonen uit brabant geloof er maar niet teveel van
maartendankers
Anton Toonen, die kwam hier vroeger ook de mest brengen. Hoor je de laatste tijd ook niet veel goede verhalen meer over.
O N
Damn vraag me af welke boer er met een 15 jarige handel wil doen :?

Zou hier anders lopen niemand vertrouwt zoiets denk ik :s
Fokke
Oke. Hij staat er idd bij alsof 'ie die net heeft aangeschaft, en ook de tekst die hij er met Paint op heeft gezet gaf mij het vermoeden 😉
Siebenga
@heidewoud

Quote:
@siebenga
hebben ze vandaag achter zandvliet gehakseld? was vast een beetje nat

Klopt!
ford8630power
Het loonbedrijf dat je bedoelt is K&D uit Zuidwolde 😉
Siebenga
Jah had het loonbedrijf gevonden.. mooi end van huis 😉
wouterk
Man man wat kijkt ie lelijk @ Hyves.

Moet je voor de grap eens lid worden van die hyves, en die foto's bekijken....
walker1
Wat is de link dan naar die hyves?
maartendankers
Google even op Niels lentjes Hyves
maartendankers
Zoweizo wel geinig als je google op Niels Lentjes, de eerste vier hits 😃
wouterk
Www.youtube.com/watch?v=keisy-9wHfg
walker1
Bij de google sugesties staat al meteen aid bij 😄
fendtjuh
@wouterk

Quote:
Man man wat kijkt ie lelijk @ Hyves.

Moet je voor de grap eens lid worden van die hyves, en die foto's bekijken....

Moet je voor de grap eens foto 68 bekijken, verwaand jong, bah de arrogantie straalt er vanaf, ook van die vrachtwagen waar hij met paint wat op heeft gebeund.
international-633
.
TLA-TSA
@Siebenga

Quote:
Das 1500 euro in het zakje wil ik ook wel de hele dag voor rond bellen

1500 en dan ook nog keer aantal kuubs he. Dus zo'n 50000 euro!! waah niet normaal :lol:
@TLA-TSA

Dan zal hij ook wel wat aan de belastingdienst af moeten dragen. 😄
TLA-TSA
Ja dat wel. 52% voor het grootste deel toch?
boer
Naja van 50000 eu laat 26-27000 naar de belasting gaan dan blijft er ff 20 over nou ik verdien die niet zo snel hoor!
fendtjuh
Ach van die bedragen moet je je niet zoveel aantrekken, ik zou niet met hem willen ruilen en die bedragen, hij heeft wel een grote duim he...

Al zal hij best goed verdienen 😛
fendt-412
Hoe hij alles op zon jonge leeftijd heeft op kunnen zetten blijf ik toch wel knap vinden. Zie dat maar eens als 15jarige, zijn er niet veel die dat lukt.

Jammer dat het zo is afgelopen, misschien wel de druk om steeds meer te willen en dat via de verkeerde weg. Maar ditsoort lui die kunnen handelen komen er vaak wel. Je moet er kijk op hebben. Hij heeft nu niet een te beste naam, maar over het algemeen schoppen ditsoort lui het wel ver.

Was ook eens op TV dat een jongen al autodealer was van 45km auto's. Mocht er zelf nog niet in rijden op zn 15e, maar had al wel een monteur in dienst. Vind het knap als je zoiets op kunt zetten als je zo jong bent.
fendtjuh
Dat wel idd, dat van die autodealer heb ik ook gelezen ja, maar dat was niet zo'n verwaande aap 😉.
TLA-TSA
Maar hoe is het nou precies afgelopen dan met hem?
@TLA-TSA

Met wie ?
heidewoud
@siebenga

gister kwam ik er langs en toen stond het er nog!!

als die jongen nog geen 18 of 20 is hoeft hij volgens mij niks af te dragen? in de buurt ook iemand hoefde dat ook niet
walker1
Hoezo niks afdragen? vanaf je 14e heb je al een sofi nummer en ben je dus bekend bij de belastingdienst. volgens mij moet je al belasting betalen als je teveel verdient met een krantenwijk, dus lijkt me raar dat als je tonnen verdient je niks hoeft af te dragen.
bovendien is die mesthandel een BV als ik het goed heb en dan betaal je zowiezo al omzetbelasting, moet je btw berekenen en afdragen, winstbelasting.
TLA-TSA
@JoriskleinGunnewiek: met die niels lentjes
fendt-412
Tot een bepaalde leeftijd, dacht iets van 18 kun je belasting terug vragen. Dit kan tot 13.000euro of iets in die richting.

Als je meer als zoveel verdient per kwartaal, dacht iets van 3000euro worden je ouders ook nog gekort op de kinderbijslag.
Het bedrijf was een BV, niels zn moeder was eigenaar. Dus zal wel gewoon belasting moeten afdragen denk ik.
jd4050
Kinderbijslag krijgt hij helemaal niet meer want vanaf ongeveer 1200 euro per kwartaal vervalt dat en kun je het zelf betalen
heidewoud
Ja het zal ook wel niet zo zijn dat hij alles mag houden wat hij verdien 😃
alfredo
Las net dat hij 1 miljoen boete heeft gekregen
me
Is hij degene geweest met mest afvoeren waar dat gezeik over is gekomen voor een jaar terug ofzo ? Zou die dt zelf bedacht hebben of is die in de zeik genomen door grote mesttransporteurs ?

Doet het bedrijf vast via zijn moeder, volgens mij doet hij gewoon de organisatie en alles regelen. En is zijn moeder wettelijke eigenaar als ik ooit eens goed heb gelezen in de boerderij .. dus die bijslag zal die nog wle krijgen ..
fendtjuh
Haha belastingdienst is niet gek Thom 😉 Krijgtie never nooit die bijslag, maar wat moet je daar ook mee? Kun je een weekje diesel van betalen voor hem :lol:
maartendankers
Belasting betalen ze toch wel. Of zijn moeder het nou verdient of hij. Want lijkt me niet dat die Niels druk aan het investeren is geslagen?
me
Belasting is idd niet gek, maar alles gaat niet via zijn naam dus dat geld verdient hij praktisch gezien ook niet .. Misschien krijgt die per uur betaald ? Maar lijkt me sterker dat zoiets onderling geregeld is dat dat later komt bij bedrijfsovername ..

Denk niet dat die zich druk maakt over of die het krijgt of niet ... Maar toch 😉!
alfredo
Staat bij laatste nieuws,40 vervoerders en 140 afnemers hebben 5 duizend boetes gekregen.
eddie
Haha ja zal me niks verrassen 😛 800 boetes opgelegd, ghehe
Siebenga
Titel zegt dat hij tonnen verdient 😛 Ik hoorde nu net dat ie ff een miljoen moest aftikken! Einde verhaal hoop ik maar? 😃 schijnt ook een dikke groot prater te zijn
eddie
Ja echt een grootbekkie die al denkt dat die alles weet, maar weet je dat cker dat hij die boete van 1 miljoen heeft gekregen ? op sommige sites stond wel dat er een jonge mesthandelaar die boete had gekregen
Siebenga
Hier in deze omgeving zijn hier en daar wel wat mensen gepakt. Ook heeft hij hier hemelsbreed 500 meter 2 stukken land even opgehoogd met stront. Lag tot juli braak en toen heeft hij er tenslotte maar mais in gezaaid. Dat is sinds vorige week plat geklepeld
eddie
Goh wat een figuur 😛
Deur324
Er is ook een filmpje van deze jongen meot je maar op youtube kijken, maar geen avondjes uit vanwege de drukte, moet je ook maar willen. maar hij verdient wel veel.
tone29
Heb gehoord dat hij fixe boetes moest betalen???

of dat waar is?????
fryskebokser
Ga der maar van uit dat hij het was, ik kom ook bij een mest rijder weg, en hij wou ons ook hebben. Maar collega vertrouwde het niet, dis het is bij ons met 1 vracht gebleven. Zulke gasten verprutsen het voor de goede mensen.
tone29
@fryskebokser

ja weet niet had er wel wat van gehoord!
Ruben-Wind
Las net dat ie een bodycuard ofzo heeft.
tone29
@Ruben-Wind ja heb je het bericht wat hier op tf stond ook gelezen?
claasxerionfan
Van die gast hoor je niks meer jah en ziet ook geen foto op internet staan ook
dx11
@claasxerionfan Hoezo hoor je er niets meer over? Laatst was hij nog bij RTL op de televee te zien.
claasxerionfan
@dx11 niet ze zien
maar ik bedoel foto's en zo op trekker web en zo
frank_mf
@dx11 Klopt, bij rechtgezet toch? Hij Jatte ruwvoer toch?
dx11
@frank_mf Exact.
Husqvarna
@claasxerionfan
Hier onder aan de pagina staat ie nog wel:
misdaadjournalist.nl/2012/03/…
Dat bedrijf is toch faliet gegaan?
tone29
@Husqvarna zelf heeft hij betaald word er verteld? waarom moet je dan op tv komen als je zelf zegt dat je betaald heb 😛 das dus niet waar..
deutznoud
@tone29 er klopt geen zak van dat hele verhaal vermoed ik 😉
Husqvarna
@tone29
Bij heling word er toch ook betaald, de vraag is hoeveel en aan wie er betaald is.
tone29
@Husqvarna helemaal 100% klopt het niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
238
DEELNEMERS
69
WEERGAVES
35