Illustratie van:

International 633 - vast in versnelling

Onze 633 staat vast in de versnelling.
Staat in groep schakeling in de vooruit is er ook met geen mogelijkheid uit te krijgen. Hij heeft ook al een tijdje dat hij slecht van de 2 naar de 3 of 4 wil wat zo dat kunnen zijn al vast bedankt

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Nylonblokjes vervangen, zitten onder de poken. Als ze.versleten zijn wip je de poken er wel s uit 😉
dezw
Klopt het dan dat de pook dan vast zit en wat kan het zijn als hij slecht van 2 naar 3 of 4 gaat
johnnyfan
Hebben dat bij onze hummel ook gehad dat ie slecht schakelde tot dat de poken er uit sprongen, blokjes onder de poken bijgelast en probleem was opgelost 😛
SJB533
@johnnyfan

Alleen lukt dat niet bij nylon 😉

@dezw
Ja, dat vast zitten komt, doordat je pook dan voor of achter t blokje zit. Dat blokje kan dan niet wijken omdat hij al in de groep staat. Als hij vast zit, ff sleuteltje ?13? pakken en t deel waar de poken doorsteken lossleutelen. Dan kun je de poken er weer goed inzetten 😉

Hierbij geldt: dit kan kort goed gaan, maar ook langer. Vervang daarom de blokjes, ook voor je eigen veiligheid en gemak 😉
johnnyfan
@SJB533

ja dat is waar maar bij ons was het gewoon ijzer ;d
international 633
@Sjb533

Als je dat kapje losmaakt wel op letten dat je alleen de buitenste 4 bouten eruit haalt! Anders ben je een hoop tijd kwijt met alle onderdelen bij elkaar zoeken, heb ik me laten vertellen 😛
en dan idd even de blokjes weer recht naast elkaar zetten en poken erin zetten.
SJB533
@international 633

Durf ik zo niet te zeggen. Weet nog ongeveer hoe t zit, maar niet precies. Als ik er bij sta, durf ik t aan om m te openen.
international-633
@international 633

valt reuze mee hah 1 veertje 2 kogels en 2 nylon blokjes
pieto84
Ik dacht dat het met 6 boutjes vast zat. Ik heb het spulletje zelf ook losgehad, en is best goed te doen.

Heb me wel eens laten vertellen dat onder het deksel van de versnellingsbak fijne veertjes zitten die wegspringen in de bak als je het deksel loshaalt!
new hollandje
Ge moet die bouwtjj eens los draaien en openen
monteurtje
@SJB533

de kunststofblokjes die jij bedoelt zijn het scharnierpunt van de poke maar war ze waarschijnlijk bij de trekker van johnniefan gedaan hebben is het kogeltje onderaan de versnellingspoke opgelast en weer mooi rond gemaakt omdat deze vaan platslijten en ik vermoed dat johnniefan deze 2 dingen door elkaar haalt ivm gebrek aan ervaring in combinatie met z'n leeftijd hahah 😉
SJB533
@monteurtje

Is optie 2. Maar daar ging t niet om een Inter, maar n Hummel 😉 Ben daar niet zo bekend mee.
monteurtje
@SJB533

dat staat toch ook nergens in het verhaal of een reactie dat het daar om ging?
hoe moet iemand dat dan ruiken?
bovenaan in de titel staat dat het om een ih 633 gaat.
SJB533
@monteurtje

@johnnyfan
Quote:
hebben dat bij onze hummel ook gehad dat ie slecht schakelde tot dat de poken er uit sprongen, blokjes onder de poken bijgelast en probleem was opgelost 😛

Zie hier 😉
monteurtje
@SJB533

ok ok daar heb ik dan overheen gelezen of het is gewijzigd hahaha.

maar bij een 633 die in zijn versnelling vaststaat komt meestal doordat het kogeltje onderaan de poke plat gesleten is en nog niet zo zeer door de kunststof blokjes die gesleten zijn.
SJB533
@monteurtje

Kan ook. Weet niet meer hoe ze er bij de 533 uitzagen. Gelukkig niet te vaak meegemaakt.
monteurtje
Ik heb ze ook niet veel uit elkaar gezien maar weet wel uit ervaring dat het probleem eerder daar zit (is bij veel oudere tractoren het probleem)
hiddejdfan
Hebben wij ook eens gehad, moet je inderdaad die blokjes vervangen
pieto84
Ik heb voor een paar maand geleden 't spul losgehad.. Hij wou niet helemaal soepel in de achteruit.. Onderaan de poken ziet alles er nog goed uit, maar die kunstof kogels zijn gaar..
+1
john633
Weet iemand een prijs van die blokjes? Ik ben er naar opzoek maar schrok best van de prijs. En zijn er verschillende soorten of alleen maar kunststof?
+1
Wybren de vries
@john633 nee ze zijn alleen van kunstof.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
10