Illustratie van:

International 624 - Brandstofpomp

Hallo tractorfan's,

Pas heb ik een 624 gekocht die half uit elkaar lag voor opknap werkzaamheden, maar die beste man kwam er niet aan toe. Nu heb ik hem, wou hem uitproberen, maar de pomp geeft helaas geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee. Het is nog het oude type pomp met schuine brandstofleidingen.

Nu aan jullie de vraag, heeft iemand voor mij nog een brandstofpomp van een 624 of 644 (bij 644 eventueel met de verstuiverleidingen er bij).

Reviseren is ook een mogelijkheid, maar daar beginnen ze waarschijnlijk al moeilijk te kijken met zo'n pomp met die schuine leidingen.

Ik hoor het wel.
- Corne S

Deel dit topic

Reacties

egesink
Ik heb hier even een nieuw topic voor aangemaakt.. zie link voor het andere topic.tractorfan.nl/topic/4113/
egesink
Dit was corne zijn laatste vraag:

Corne S - 50 minuten geleden

Zo de pomp deed het uiteindelijk. Helaas reageerde hij toen niet op de gasklep. Nog een keer uit elkaar gehaald en op de juiste manier weer terug gezet. Helaas ging de plunjer er niet in, toen maar naar iemand gegaan die er echt verstand van had. Nu doet alles het weer.

Maar nu de vraag, wat is de precieze afstelling van het op tijd zetten (aantal graden op de poulie)?

Bedankt
1046
Ik zou zeggen , bel even naar hamoen , die wete et wel , hebbe mij daarmee ook geholpen
ValtraStisch
Is volgens mij een d206 motor .
Je kunt dit proberen te googelen of gewoon bij die dealer effe vragen.
motor moet je op eerste cilinder in de compressieslag X graden voor TDC zetten.
Pompplunjer moet dan X mm opgekomen zijn,hiervoor ben je een afsteldoorn of een meetklokje nodig.
Controle is motor rond tornen in draairichting en stoppen op inspuitbegin op pulley.
Op dat moment moet je plunjer de voorgeschreven weg afgelegd hebben.
Als je mijn verhaal niet snapt kun je er beter iemand bij halen die het vaker heeft gedaan.
guldner G40s
Als het goed is zit er meestal een een inkerving of streepje op de krukas poulie en staat er wel een pijltje op het distibutie deksel en dan draai je op de eerste plunje van de pomp een capulear buisje en dan zet je de brandstof pomp zo dat als het streepje op j poulie gelijk staat met de pijl op de distributie deksel dat dan de vloeistof niveau omhoog gaat bij de plunje
1046
Dat gaat nie op , dan moet je wel wete op hoeveel grade die moet staan
koeninterfan
Jah gewoon even hamoen bellen dan komt het vast wel goed
Jarno1h
Ik heb ook nog wel een 624 staan maar id heeft zen pomp nog nodig 😉
IH 845
Je moet het kappje van de brandstof pomp er af halen en bij de vin zit ook dan zie je een tandwiel en die moet je afstellen volgens mij is het 10 graden maar dat moet ik nog ff opzoeken dan stuur ik wel bericht

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
23