Heb gisteren voor het eerst sinds vorige zomer m'n trekker weer gestart. Tik aan de sleutel, en hij liep. Alleen als ik de koppeling intrap, ontkoppelt hij niet. Ook kwam ik er achter dat mijn hefinrichting ook niets meer doet. Staat dit met elkaar in verbinding?? Qua hydroliek bedoel ik. Zoveel verstand heb ik er ook niet van namelijk. Kan iemand mij op weg helpen?? Bvd.
gr wobby
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarschijnlijk weten de technici van deze site het precies.
Als je hef niet werkt, genoeg olie? Filter evt vol?
Met "brute handigheid" is deze weer los te krijgen.
Als de trekker een voldoende stevige neus heeft kun je de trekker (in een versnelling starten) en vervolgens tegen een (stevige)boom laten rijden. Als je dan de koppeling intrapt kan deze losspringen.
P.S.: Niet met hoge snelheid doen hoor, je hoeft geen tanden door je lip.
Hefinrichting: Heb je het oliepeil gecontroleerd? ( Soms lekken trekkers gedurende de winterstalling ongemerkt leeg).
Expirimenteer met de diverse hydrauliekhendels of deze wel in de juiste stand staan. Met name de keuzehendel links van de zitting.
Wat ik normaliter doe in zo'n geval is de trekker starten, de laagste versnelling inleggen. Soms komt door het kleine schokje wat dit met zich meebrengt de koppelingsplaat al los, maar als hij dat niet doet trap ik op de remmen. Het best werkt dit nog als je afzonderlijk het linker, en dan weer het rechter pedaal intrapt.
Op die manier heb ik ze allemaal nog los gekregen.
Lukt dat niet, dan kun je ook de door@Wimsumar omschreven methode toepassen.
Hij moet gewoon even schrikken.
Voor het hefinrichtingprobleem verwijs ik in eerste lijn ook naar het commentaar van @Wimsumar.
Uiteraard bij de 'aanrijding' het koppelingspedaal ingetrapt houden zodat de plaat terstond los kan schieten.
Voor de volgende overwintering: zorg dan dat de koppeling vrij is: het pedaal 'ingetrapt' vastbinden.
mvg Gerwin
Dit raad ik zeker niet aan, blijft er veel te veel spanning op druklager en koppelingsinrichting staan. Beter is om motor voor stallen goed warm te rijden, en om maand even een paar keer goed ontkoppeld.