Van het andere moment wil de hef niet meer naar beneden en niet meer naar boven.
de hendels gaan wel op en neer, en alle stangen die daar aanvastzitten ook maar de hef doet niks.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
er zit genoeg olie in, voor de zekerheid ook nog wat bij gedaan.
alle andere hydraulic hendels werken nog wel goed.
ik had achterop de trekker een balenprikker, daarmee had ik een kuilbaal opgepakt. toen ik de baal eenmaal omhoog had, wou die niks meer. met een andere trekker heb ik de baal er af kunnen halen. en na verloop van tijd hebben we de hef wel weer naar beneden gekregen, maar nu wil hij niks meer.
het kan zijn dat er een klep vast is gelopen in het hefinrichtings ventiel dat aan de voorkant in de hefdeksel geschroefd zit. heb ik laatst nog mee gemaakt.
en kontroleer de daalsnelheids knop aan de linker voorkant van de hefdeksel
In Denemarken heb ik op een 845n gereden en die hef blokkeerde als de trekker uit stond.
Even naar de dealer langs je neus even vragen.
sterkte
zit er ook een exstra hef cilinder op?
gr
hallo, het ligt niet aan de daalsnelheid knop, iedegaval, we kunnen zien als we daar aan draaien dat ook het draaiwiel op de hefpot zelf mee draait.
we hebben ondertussen de stoel er uit,een gat in de vloer gemaakt zodat we bij de hefpot kunnen.
welke klep bedoelen jullie? die piekklep?
groeten jan.
voor de duidelijk heid heb je een oud type hef? zonder sens-o-draulik,
nou dan heb je als je er op kijkt lings de hefcilinder zitten en rechts het regel blok die zitten er via de voorkant in geschroeft deze er uit halen en dan zit er een klep die door de binne zijde door een stang bedient word die zat toen vast, maar heb je kans dat je de hydrauliek ventielen er ook af moet halen om die plaat boven op de hefdeksel los te maken dan kun je de stangen die binnen komen van de hefinrichting ook zien, kan ook zijn dat er daar een van afgebroken is heb ik ook een keer meegemaakt.
ik heb inderdaad het oude type hef, zonder sens-o-draulik,
de stoel is er uit, en dankzij het gecreerde gat kan ik er van boven redelijk bij. ik heb de hydraulic leiding van regelblok naar cilender er af, daarna kon ik bij een bout (op het regelblok) deze eraf gedraaid (er zat een veer achter) toen die er uit was voelde ik een plunjer deze plunjer kwam naar buiten zodra ik de hef hendel op tilde.
wil nu eigenlijk het regelblok wel verder loshalen/openen, maar ik heb voor de rest nergens tekeningen of handboeken van dus als ik iets loshaal, weet ik niet wat ik daarachter kan verwachten. is er iemand die hier tekeningen / handboeken over heeft?
groeten jan.
hallo,
we zijn er nu achteregekomen dat er geen oliedruk bij het regelblok komt.
bovenop de hefbak zit een remventiel die een aanhanger achter de tractor kan remmen. deze heeft in het hydraulische systeem altijd voorang, zou het daar aan kunnen liggen dat er geen olie druk komt bij het regelblok?
groeten jan.
doen de externe olie stuurschuiven het wel? de ventielen achter voor het werktuig?
ja de ventielen achter doen het wel.
Ik had hetzelfde afgelopen week. Ik had er een weidesleep achter. Hij wilde idd niet meer omhoog noch omlaag.
Met veel pijn en moeite de weidesleep er achter weggehaald en tractor weggezet. Een dag later een keer op de hef gestaan en hij zakte naar beneden.
Ik heb net de tractor onderhanden gehad. Eerst de olie afgetapt. Nadat ik het regelblok eruit gehaald had (eerst de twee pijpjes eraf) zag ik op de bodem van de bak een imbusboutje liggen. Deze bleek uit het regelblok gegaan te zijn. Boutje er weer ingedraait en het regelblok weer gemonteerd. Even een beetje nieuwe olie in het hefhuis gedaan (5L nieuwe olie). En wat denk je....hij doet het weer.
Ik heb even foto's gemaakt...
Mijn hef werkt sws niet hoe het zou moeten, ik twijfel nu of ik met de keerringen van de hefarm as vervangen die trekkracht pin in de bak aan de verkeerde kant van de as is gekomen, iemand enig idee of ik dit kan vast stellen zonder de olie er weer vanaf laten lopen enzo...?
(De draaiknop op het spatbord deed het daarvoor ook al niet)