GEZOCHT : Snijkast/Voorsnijkast Veenhuis VMB 10000

Beste Tf ers,

Wij zijn op zoek naar een snijkast voor op onze Veenhuis VMB 10000 het liefst maken we hem op de zuigarm. om zo capiciteit´s verlies tegen te gaan. iemand er een te liggen? of een te koop??

Alvast bedankt!
711 feldliebe & giertank

(tractorfan.nl/picture/726116/)

Deel dit topic

Reacties

DESLAGERURRE
Ik zou er een andere snij/verdeel molen op de bemester zetten .. dan sla je 2 vliegen in 1 klap 😉 .. heb ik namelijk zelf ook gedaan ..
bikkertie
Www.lmbprins.nl heeft wel iets op de 2e of 3e pagina
@DESLAGERURRE helemaal met je eens, een verdeelmolen met uitlopen aan onderkant, met schijfjes. Dan zijn je meeste problemen wel afgelopen. een snijkast is ook nog niet altijd alles vindt ik persoonlijk.
JD 6330
Idd, ik heb pas een nieuwe tank, een veenhuis bemester erachter zonder voorsnijder/filter er voor en het gaat perfect, op de vorige tank heb ik een snijfilter van vredo er op gehad maar dit verliest een hoop capaciteit met het pompen, en deze zit regelmatig vol.
DESLAGERURRE
@bikkertie niet aan beginnen die ondingen ... een goede snij/verdeel molen is het halve werk ..
DESLAGERURRE
Dit krijgt alles weg en kapot .. en hier op deze veenhuis zit ook geen voor filter ... alleen dit ;)#p3971938
ramrod
@DESLAGERURRE
Zo'n snijinrichting heeft idd verwoestend effect op de rommel, maar (en dat is niet om je ding af te kraken) ik denk dat je er te weinig messen in hebt. En ook al itten er veel messen in, dan hebben deze verdelers het probleem dat de mest niet goed verdeeld wordt over de breedte van de bemester. Dit geldt vooral bij bemesters die breder zijn dan pak em beet 5 meter. Het kruis, wat bijvoorbeeld Slootsmid gebruikt heeft door de gedwongen stroming een betere verdeling.
bikkertie
@DESLAGERURRE ik weet het met de vorige tank ook maar als hun er 1 willen
DESLAGERURRE
@ramrod deze is 5 meter 😉
ramrod
@DESLAGERURRE Aha 😉

Ik zit net te kijken bij de reacties op je foto, en zie dat ik een beetje in herhaling viel..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
4