Illustratie van:

PZ CM 165 - demontage

Hallo ik ben bezig een nieuwe as voor de buitenste trommel te monteren het grote lager heeft de as helemaal weg gevreten.nieuw lager kantelt bij montage.mijn vraag is nu hoe krijg ik de horizontale as eruit . ik heb de moer zeskant 32 aan de niet aandrijfzijde los en heb de as +/- 1,5 cm naar aandrijfzijde getikt en de springring die dan uit het tandwiel komt verwijderd.echter nu? volgens mij zitten er verder geen bogingen meer in de as of tandwielen of moet er nog iets gedaan worden met de moer die gebord wordt met een draad?graag verdere uitleg

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Labirds: Bezoek Kverneland Quest downloadcentre en download het onderdelen-/werkplaatsboek.

kvgportal.com/W_global/Media/…
Alex Schanssema
Is al meer dan 10 jaar geleden, dat ik een as vervangen heb. Maar stelt opzich niet veel voor. Eerst alle vet eruit halen. Kan je mooi schoon werken. Maar volgens mij moet de as eerst stukje de andere kant op zodat je de spie er uit kan halen van de tandwiel bij de haakse overbrenging. Het is gewoon even goed kijken. Kan eigenlijk niks verkeerd gaan.
labirds
[bedankt voor je tip , ik kom wel op de site maar downloaden ho maar.?@Wimsumar]
labirds
Ondertussen (via andere internetbrowser) kan ik wel het bestand downloaden. Echter is hier alleen een gebruikshandleiding te verkrijgen. Niet het gewenste werkplaatshandboek.ECHTER!!!!!!!
op Mplaats een PZ 165 HANDLEIDING-ONDERDELENLIJST in A4 formaat gekocht en begonnen aan het klus[je].het maaigedeelte los gekoppeld van de ophanging aan de traktor.bij de V-snaar poeli.deksel eraf.de moer aan de poeli verwijderd.de as van de aandrijving[poeli] naar binnen geklopt.je ziet dan een springring op de as te voorschijn komen.deze verwijderen en as naar buiten drukken.dit heb ik gedaan meteen M16 koppelmoer[hiermee worden draadeinden aan elkaar gemaakt,is gewoon een moer maar dan 6xde dikte van een gewone moer]met 2 M16 bouten].vervolgens de 2 kunstof doppen aan beide kanten verwijderd.moer van as verwijderd.as aan moerzijde naar binnen geklopt.+/- 1 cm. je ziet dan aan de andere kant weer een springring te voorschijn komen.verwijderen.as verderdoor kloppen en spie [2x] verwijderen.as terug kloppen naar moerzijde,spie verwijderen [heb dit doorkloppen gedaan met lang verlengstuk doppendoos]. as kan nu met de hand verwijderd worden.resteerd de vraag hoeveel vet in de bak komt.onder de as ,boven de as of helemaal vol?????
gr.
Wimsumar
Beste
Quote @Labirds:
gebruikshandleiding

Gebruikshandleiding bevat onderdelentekeningen!
B-275-Fan
@Wimsumar Kennelijk zijn de downloads niet meer beschikbaar want ik krijg een foutmelding.
Wimsumar
Beste B-275-Fan:

Quote Reactie van @B-275-Fan:
niet meer beschikbaar

Wel beschikbaar, maar het schept mensen kennelijk veel genoegen hun website te veranderen waardoor menig argeloze gebruiker weer tot wanhoop wordt gedreven. 😉

Handleiding-/onderdelenboek P.Z. CM-165:

kvgportal.com/W_global/Media/…
B-275-Fan
@Wimsumar Beste Wimsumar,Hartelijk dank voor de link,ik heb het gevonden en zoals ik al verwachtte de flens moet van de as af kunnen dus dit bespaart me veel werk.Ik had het deksel reeds gedemonteerd en ga nu op zoek naar nieuw celrubber zodat de zaak goed afsluit en ik de hele balk kan omkeren met de schotels naar boven.Heb je ervaring met het loshalen van de flenzen?Zo ja heb je nog tips?Groet Chris.
Wimsumar
Beste B-275-Fan:

Quote Reactie van @B-275-Fan:
ervaring met het loshalen van de flenzen?

Welke flens bedoel je? (onderdeelnummer)
B-275-Fan
@Wimsumar De flens waar de trommel op zit.Ik wil nl nieuwe stopkappen plaatsen zonder ze eerst door te slijpen en die kunnen niet over de trommelflens heen.(neem ik aan)
Wimsumar
Quote @labirds:
resteerd de vraag hoeveel vet in de bak komt.onder de as ,boven de as of helemaal vol?????

In de handleiding staat: (Blz 8 )

"Het vetpeil (E.P.-O vet) moet ongeveer zijn de onderzijde van de door het vetbad lopende lange aandrijfas".
labirds
Beste winsumar,
dank voor je laatste bericht
wat mij betreft is dit verhaal nu ten einde ik hoop dat anderen hier ook iets van hebben opgestoken.||||

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de PZ CM 165 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
16