Illustratie van:

John Deere 1640 - oliestoring

We hebben geen hydro oliedruk meer .
geen stuur bekrachtiging , geen aftakas , geen hef . niks meer .
hebben de pomp in de bak wel al vervangen maar zelfde .
lijkt dat de hoofdpomp voor op de traktor geen olie krijgt en dus de rest niet kan bedienen .
zit wel genoeg olie op

Deel dit topic

Reacties

koenjohndeere
1x topic is wel genoeg hoor!
graatsfendt615
Drukverschilklep boven transmissiefilter loshalen
marco steyr
Tis wat 3 john deere's 1640 en alle 3 stuk
walker1
Inderdaad, en dan ook alle 3 opdezelfde dag...
heimans
En exact dezelfde storing, das helemaal uniek...
koenjohndeere
@heimans je haalt me de woorden uit de mond haha
Boemrang
Is een drieling, is de een ziek dan de andere ook... :lol:
B - W
Ze zullen mekaar wel aangestoken hebben haha
Boemrang
Quote @B - W:
Ze zullen mekaar wel aangestoken hebben

Een hardnekkig virus....
3130ls
Filters schooin? en aanzuigfilter onderin de bak?weet niet of hij bij de 1640 er ook in zit in mijn 3130 wel
en anders zou net als slagerurre zegt het sietje kunnen zijn bij de hoofdhydrauliekpomp
stefaanp
Buis kapot onder deksel hi-lo
zwiepi
Voeding naar pomp loshalen en liters meten overdruk ventiel in voorste pomp kapot of de perskleppen
aardbeik
Nou we zullen maar weer wat gaan proberen .
pomp voor krijgt nu in elk geval geen olie .
filter onderin is zuiver , dachten dat dat het probleem was maar helaas .
Wimsumar
Beste Aardbeik: Is de trekker in tweeën geweest misschien?
John Deere werkt bij deze oudere series met een hulppomp die via een speciaal asjs wordt aangedreven.
Als ik me niet vergis wordt dit asje bij splitsing van de trekker nogal eens over het hoofd gezien en beschadigd.
aardbeik
Hoi winsumar .
de traktor is inderdaad in tweeen geweest , dit omdat het allemaal niet werkte . we hebben er een andere pomp ingezet toen , dit paar weken geleden . we dachten echt het aan die pomp zou liggen , maar helaas doet nu nog niks .
als goed is zit dat wel allemaal weer goed op zijn plek .
we gaan straks nog paar dingen proberen .
in de hoop weer werkt straks , anders doe ik de sloper even bellen waar ik die pomp van had , die weten vaak ook wel wat nog .
laat het even weten als er nieuws is .
deeremeneer
Even een paar dingen. Waarom is de oliepomp eigenlijk vervangen? Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat die defect zou zijn? Wat @Wimsumar aangeeft over de as is niet van toepassing. Ik denk hetzelfde als @stefaanp dat er een oliebuis kapot is. Heb je de pomp van de sloop wel gecontroleerd en je eigen oude pomp? Heb je wel alle afdichtingen vervangen bij de leidingen bij het vervangen van de pomp?
aardbeik
Hoi . we hebben nu wel weer overal olie .
dat soort klepje wat net boven de olie filter zat , zat vast en dicht daardoor . er zat een 0 ring tussen geklemd .
hoe die daar komt is ons een raadsel vooralsnog .
wel werkt het nog niet perfekt , is net of we nu te veel olie hebben , als we de hef omhoog doen dan werkt het stuur ook , doen we niks met de hef dan werkt stuur bijna niet .
net of er nog iets niet op zijn plek zit of verkeert .

wij dachten dat die pomp kapot was omdat er geen olie kwam bij de hoofdpomp voor in de traktor , dit in overleg met dennis donkers in boekel , dit is een sloper , komen we wel eens vaker om onderdelen .
nu dus nog even uitzoeken waarom stuur niet werkt zoals het hoort . aftakas doet het nu wel goed ook .
later meer over de afloop . gr john
deeremeneer
Een tip voor de volgende keer. Eerst meten voordat je lukraak van alles los schroeft. Nu heb je een pomp vervangen die waarschijnlijk dus helemaal niet kapot was en vind je stukken o-ring waarvan je niet weet waar ze wegkomt. Meten is weten geld voor alle storingen met betrekking tot hydrauliek elektra enz
aardbeik
Ja klopt .
was alleen weinig te meten , kwam geen olie bij de hoofdpomp voor .
maar inderdaad heel veel werk voor niks gedaan . vind ik erger dan die andere pomp . die was wel betaalbaar op zich .
gaan er straks weer aan verder .
aardbeik
Hoi de traktor werkt hier weer .
zitten nog wel met ander probleempje .
de hef gaat niet hoog genoeg nu , we hebben die deksel eraf gehad . misschien er niet geheel goed terug op gezet of zo .
daar iemand een idee over soms .
dan hoor ik het wel .
olie druk gelukkig weer in orde .
DESLAGERURRE
@aardbeik waarschijnlijk zo als ik van je begrijp zat er een Oring vast in het voorrangs ventiel... dat is een onderdeel die de olie voorrang moet geven naar de stuurinrichting .. ook als er andere onderdelen worden gebruikt van de hydroliek ! waarschijnlijk zit daar de storing !
DESLAGERURRE
@aardbeik weet je zeker dat je het mechaniek van de hef onder de deksel goed in elkaar hebt gezet ?
stefaanp
@DESLAGERURREals ik goe versta denk ik dat het de schuif boven de filterpot is die open stond dat is de schuif vr als filter vestopt is
aardbeik
Hoi . nou nee weet het niet zeker of ik dat goed in elkaar gezet heb .
de hef werkt wel maar gaat maar 60 % omhoog , ongeveer dan .
wel zonder stotteren of zo , gaat gewoon goed omhoog en stopt dan eerder .
we zijn er mee aan het rijden nu maar tja dat klopt dus nog niet
stefaanp
Eindslagregeling hef staat niet goed geregeld
DESLAGERURRE
@stefaanp ja .. dat kan ook .. maar het voorrangs ventiel zit daar ook boven ..
aardbeik
Dat voorrangs ventiel is dat dat vierkant blokje met zo n soort ronde buis aan of zo ?
die zit naast filter hier en is er af geweest ook .
zou op de kop kunnen zitten misschien of ?
gaan met de eerste dagen toch proberen weer beetje in orde te krijgen , gaat zo wel maar niet heel erg handig met bepaalde dingen .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
8