Fordson Major - afstellen en vast zetten cilinder en nokkenas
Ik zelf heb een Fordson Major. De koppakking is kapot. Nu wil ik het zelf gaan maken. Maar nu zit ik met een paar vragen die jij misschien kunt beantwoorden. op hoe veel de inlaat kleppen en uitlaatkleppen afgesteld moeten worden. Hoeveel speling moet er op zitten. En de aantrek momenten van de nokkenas en de cilinder kop. ik Zou graag wat van je horen. Vriendelijke groet Peter van Cranenbroek
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat wat je kleppen laat bewegen, en aangedreven is door een riem of een ketting. Dit zorgt ervoor dat je motor lucht en brandstof binnenkrijgt.
marcovw.nl/Motor/Nokkenas/…
Neen, dat is helaas nog iets anders ... Dat is een krukas.
Dan toch de zuigers neem ik aan?
zijn deze niet in Nm ofzo ???
Kijk eens hier zoeken is een kunst:
ford-fordson.nl/
Hier omrekenen:
convertunits.com/from/inches/…
Volgens mij is het 0,25 in en 0,35 uit >> mm dus
Nee cilinders en zuigers is niet hetzelfde, de zuigers zitten in de cilnders .
idd, het is correct zoals je het zegt.
Het zijn inderdaad 2 verschillende onderdelen. De cilinder zit rond de zuiger.
Mijn vragen waren:
1) De nokkenas moet met welke kracht aan getrokken worden en maakt het uit welke bout als eerste?
2) De cilinderkop moet met welke kracht aan getrokken worden en maakt het uit met welke bout je begint?
3) De speling van de inlaat kleppen.
4) De speling van de uitlaat kleppen.
Iedereen al super bedankt.
Bij een T.F.-lid:
trekker-onderdelen.nl/page5.php/
De inlaatklep stel je af op 0,38mm.
De uitlaatklep stel je af op 0,30mm.
De tuimelaar trek je gewoon handvast aan.
De cilinder kop kruislings van binnen uit met een kracht tussen 115.6Nm en 122.4Nm
De klep volgorde gezien van uit de distributie riem is 1-2-4-3.
Hopende zo nog meer mannen te kunnen helpen!!