Illustratie van:

Ford 5610 - storing digitaal dashboard

Hallo allemaal, mijn ford 5610 bj 89 geeft regelmatig een storing in zijn digitaal dashboard. Alle controlelampen beginnen opeens te knipperen,toerenteller geeft opeens alle cijfers weer en later valt alles weer uit,soms een klopje op dashboard geven en alles komt weer terug om even later weer uit te vallen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Deel dit topic

Reacties

Husqvarna
Doet ie hier als ik de toeter in druk, misschien stekker los zou ook kunnen.
ford5000
Kijk die 2 grote stekkers onder de cabine eens na.
Die willen nog wel eens gevoelig zijn voor corrosie.
Goed in de contactspray spuiten, en dan goed dicht tapen wil vaak wel helpen, en je houd het vocht buiten.
nhmonteur
Inderdaad, de twee ronde stekkers tussen cabine en motor eens goed nakijken.
en goed schoonmaken met contactspray.
RPCounty
@ford5000 he bert, heb jij voor mij ff een digitaal stroomschema 1000 serie? ik heb het wel in boekvorm, en op de harde schijf in mn kop, maar daar heb ik weinig aan als ik iemand het toe wil sturen per mail...
ford5000
@RPCounty Moet ik even kijken Richard. Ben bang van niet want volgens mij gaat mijn digitale WP handboek maar tot en met 1985.
Ik kijk even.
ford5000
@RPCounty Sorry, las het niet goed.
1000 Serie heb ik wel. Mail hem je wel even toe.
RPCounty
@ford5000 ik bedoel dus voor een 2000 of zo. in mijn beleving zijn die van voor 1985 dacht ik.....hahahaha
ford5000
@RPCounty Ja, ff te snel gelezen Richard.
Komt eraan, mits je mailbox dik 19MB aan kan.
RPCounty
@ford5000 ik heb hem geleegd, dus ik ben er klaar voor! laat maar komen die hap! alvast bedankt voor de snelle service!
ford5000
@RPCounty Als het goed is vliegt de postduif al.
fordmajor
@ford5000 heb je ook wat voor mijn 7600
ford5000
@fordmajor Nee, heb ik zo niet Bram, maar volgens mij kun je dat wel ongeveer uit het handboek van de 10 serie halen wat je toen van mij gekregen hebt.
Maar ik kan je ook het schema van de 1000 serie toesturen, want dat van de 7000 zal niet veel verschillen van jouw 7600.
ford5000
@RPCounty Bestand te groot is de melding die ik retour krijg.............
Maar ik heb denk ik wel een andere oplossing voor je.
Moment.
ford5000
@RPCounty Heb hem je via mijnbestand.nl toegestuurd.
Als het goed is kun je hem dan zo downloaden op je eigen PC.
RPCounty
@ford5000 ik heb hem. Ik heb nog niet gekeken of de draadkleuren er bij vermeld staan. In ieder geval bedankt!
ford5000
@RPCounty Draadkleuren staan er zeker weten bij in Richard.
Pagina 7 en verder. 😉
RPCounty
@ford5000Right O
velsje
Is volgens mij een bekent probleem van die type's. wij hebben um ook al paar keer naar de lmb heen gebracht maar die kunnen verder ook niks vinden.
Valtra-Fordpower
Het is op zich ook niet zo raar dat een digitaal dashboard wat nog maar nét uitgevonden was na 25 jaar af en toe begint te kuren. Ik moet nog maar zien of de dashboards het van nu over 30jaar nog werken... 😉
new holland t8
Ald dat allemaal niet lukt rij effen bij een trekker dealer langs
malcon
Dashbord compleet losschroeven, en de contacten van de print aansluiting van de drukknoppen goed schoonmaken met contact spray. Dit is een voorzichtig priegel werk. Maar dan is je storing aan je dashbord wel over. De stekkers tussen je motor en cabine reageren niet op het klopje wat je tegen je dashbord geeft.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
11