Illustratie van:

Fendt 313 Vario - FENDT 313 VARIO TMS

Hallo: ik zou me een 313 willen aanschaffen
wat is jullie ervaring of mening met deze trekker
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Schijnen 4 banden te hebben!
valmet6400power
Krappe cabine maar dat is Fendt eigen..
eddie
Vind ze in verhouding aardig duur als ik ze vergelijk met andere a merken, en dat vind ik met de grotere fendt varios wel meevallen.
jehan
Mijn ervaring is dat je een rijke stinkert moet zijn
eddie
Ja en het is vooral voor trotse boeren haha
Boemrang
En er zit eigenaardig genoeg ook nog een motor in...
B - W
Blablablabla... 😄

Alles wat de TREKKER te goed er over kletst, kletsen jullie er te slecht over haha
eddie
@B - W

Die reactie heeft net zo vee diepgang als onze reacties haha
SJB533
@Boemrang
Ja? 8O
Boemrang
Quote @B - W:
Alles wat de TREKKER te goed er over kletst, kletsen jullie er te slecht over haha

Hadden ze waarschijnlijk ook met een ander merk gedaan....
Ze kunnen echt blij zijn met zo'n deskundig panel leden hier op TF, en nog gratis ook, waar krijg je dit nog.... 😃
jehan
Deskundig panel hahahaha
Boemrang
Quote @jehan:
deskundig panel hahahaha

Zeg het maar, wat wil je weten.....
Je kunt een aardig antwoord hebben of nog een aardiger antwoord, keuze in overvloed.... 😃 😃
Mispelaar
Gewoon zetor kopen
fendt-vario
K had tog een 500 serie gekocht 😃
fendt-vario
K had tog een 500 serie gekocht 😃
B - W
@eddie

Ik pas me aan aan de rest van het deskundige panel. 😉 😄
erik9831
Een versnellingsbak zat er ook in, of ben ik hier compleet verkeerd en was dit een optie ?
Toontje kemper
Leuke tractor alleen jammer dat er die oude kruis hendel voor de hydroliek nog in zit, en als je de stoel wilt draaien dat je die hendel dan niet fatsoenlijk meer kunt bedienen. Instellingen moet je meer gedaan hebben om er makkelijk mee te werken.
Boemrang
Quote @erik9831:
of ben ik hier compleet verkeerd en was dit een optie

Ge bent verkeerd in gelicht, dit werkt nog met v-snaren, moet telkens omleggen is wel wat werk maar dan heb je ook wat.... 😉
frank_mf
Wat mij betreft krijg je voor hetzelfde geld bij de New Holland T6 Autocommand en Case IH Maxxum CVX meer. Zelf zie ik liever een Fendt 400 dan een 300 vario omdat je daarbij veel meer mogelijkheden hebt, maar deze zullen nieuw niet meer te krijgen zijn.
Frank77
Echte aanrader.

Rijdt zelf inmiddels 4 jaar met een 300 vario en zou hem niet willen missen.

Trekker is erg wendbaar,licht, zuinig en betrouwbaar.

Enigste wat jammer is is dat er geen load sensing op zit.
Wimsumar
Beste Luc69: Nieuw hier? Welkom.

Welke verwachting heb je zelf van zo'n trekker? Dat wil zeggen, wat zijn de werkzaamheden die je er mee wilt doen.
deutzpower36
Ik zou in deze klasse zeker geen fendt kiezen, ik heb op zon beetje alles gereden maar een prijs kwaliteit is een valtra zeker niet gek. Voor de prijs van een kale fendt 313 heb je een bomvolle valtra N123 of een N163.

Ik noem maar iet een optie van de velen, ik vind dat de fendt echt teveel kost voor wat je krijgt. En dat er daarom genoeg betere opties zijn.
keeko
Voor veeleisende gebruiker, schiet de bediening wat te kort.
Neemt niet weg dat het een fijne machine is om mee te werken. Ik weet een akkerbouwer die zo enthousiast was over z'n 312, dat die z'n 412 inruilde op een tweede 312.
De 300 vario serie is tot nu toe de meest betrouwbare Fendt serie ever gebleken. Er zijn zeer weinig problemen mee geweest.
hobbyboer
"ik zou me een 313 willen aanschaffen
wat is jullie ervaring of mening met deze trekker"

Lijkt me duidelijk, je wil zo'n ding. Gewoon kopen dus!
(Na een uitgebreide orrientatie en vergelijkbare offertes van minimaal 2 merken, zou ik adviseren)

Mijn mening of die van een ander is niet belangrijk.
Hooiveld
@hobbyboer waarom zou de mening van een ander niet belangrijk voor hem zijn? Hij weet het nog zeker, vandaar zijn vraag denk ik.
hobbyboer
@Hooiveld Wie moet hem betalen en wie moet ermee rijden? Het lijkt mij dat het de mening van die persoon is die telt.
Hooiveld
@hobbyboer Hij mag toch wel vragen wat een ander van zo'n trekker vindt? Ik snap uw reaktie niet. Hij vraagt toch niet om geld.
Favorit614
Als je hem koopt dan met TMS,meer mogelijkheden.
Verder degelijke trekkers met weinig trammelant
KOETIE
@Favorit614

Dat wou ik net zeggen...

Als je er een koopt moet je TMS op hebben, dat is gewoon prachtig.
ErDee
CaseIH Maxxum 140 CVX. kijk daar ook eens naar, waarschijnlijk krijg je voor het geld van die Fendt een hele mooie complete, net zoals die Valtra die eerder genoemd werd.
Wimsumar
Beste Favorit:
Quote @Favorit614:
Verder degelijke trekkers met weinig trammelant

Hoewel fervent Fendtrijder, gaan bij het lezen van zo'n uitspraak mij de haren terstond rechtop staan! De quote is van toepassing tot +/_ grofweg bouwjaar 1990. Daarna is het bergafwaarts gegaan:
Kom bij een Fendt dealer en je ziet de allerjongste typen volledig gedemonteerd in de werkplaats staan. (En dat zal niet zijn omdat de olieaftapplug van de motor per ongeluk aan binnenzijde van koppelingshuis zit 😞 ).
Boemrang
Quote @Wimsumar:
Kom bij een Fendt dealer en je ziet de allerjongste typen volledig gedemonteerd in de werkplaats staan.

Het is zeker niet goed dat hij binnen staat en dan geheel gedemonteerd.
Maar laten we wel even rieel wezen, dit kan ook met welk ander merk ook gebeuren, hier is niemand gevrijwaard van....
Enne zolang er garantie op zit, geen zorgen maken.... 😉
Wimsumar
Beste Boemrang:
Quote @Boemrang:
garantie

Aan materiaalkosten (plastic en ijzer) hoeft een Fendt niet veel meer te kosten dan bijvoorbeeld een Belarus. De rest van de meerprijs betaal je voor een groot deel voor de garantie!
Geef mij dan maar de "oudere-series"-kwaliteit met een reëel meerprijsbedrag voor garantie.
Ritchie
Quote @hobbyboer:
Wie moet hem betalen en wie moet ermee rijden? Het lijkt mij dat het de mening van die persoon is die telt.

Je hebt helemaal gelijk. Als ik dan reacties lees van: Ik zou een 500 serie nemen, dan snap je er toch wel heel weinig van. Scheelt maar 30.000 euro...
fendt308-driver
Quote @Frank77:
Enigste wat jammer is is dat er geen load sensing op zit.

is dat niet leverbaar :? of niet erop genomen?
Favorit614
@Wimsumar Welke types 300 serie vario heb je gezien met grote mankementen?
De "oude"300 c series waren slechter volgens mij.

Maar noem eens een merk op waar het 1 of ander niet verbeterd kan worden.
JD5620
@luc69
ik heb ongeveer een 250 uur met zo'n trekker gewerkt, comfortabele, zuinige, weinig onderhoud en wendbare trekkers mijn buurman is erg tevreden over deze trekker. hij heeft nu ongeveer 6000 uren gemaakt en nog geen problemen mee gehad 😄

hopelijk heb je hier wat aan. 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 313 Vario ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
14