Evans koelvloeistof

Vond dit op internet. Erg interessant.
evanscooling.com/

Deel dit topic

Reacties

valmet 605
Ik denk dat ik morgen telsell ga promoten op tractorfan.
Loeideutz
@valmet 605 Promoot dan jouw eigen bedrijf. Anders denkt iedereen dat je ze niet allemaal meer op een rijtje hebt.
valmet 605
@Loeideutz nee denk een filmpje van haarlak ofzo.
ketelbinkie
Is niet interessant, haarlak. Dit wel
Loeideutz
@valmet 605 Als het dan maar bij jouw in het bos is. Dan heeft het betrekking op TF.
valmet 605
@Loeideutz Haarlak is geweldig voor trekker doeleinden.
Het is geweldig als startpiloot.
Kunnen we de ether discussie weer eens voeren.
Loeideutz
@valmet 605 Zit er hier op TF niet zo iemand die alles met startpiloot wil starten, die daar helemaal gek op is? Ben effe zijn naam kwijt.
ketelbinkie
Jaha , bedoel je zo. Als je dan een terugslag krijgt zit je haar meteen goed. Dan moet je het zeker promoten want zo hebben vele het nog niet bekeken
valmet 605
@Loeideutz geen idee. als je dat spul nodig hebt weet ik niet hoe het met je motor is. Mijn fiat met 16850 uur (1800rpm/u) start nog steeds. Als die niet wil moet de auto ernaast startkabels.
De enige die wel es een beetje deo krijgt is mn Nissan.
Die slaat niet aan als de accu dood is geweest, dit omdat deze de startblokkering erin gooit.
ketelbinkie
Ik wil het ook niet promoten. Dacht alleen wij als tractorfan willen vaak het beste voor onze motoren. Dit spul kookt pas bij 180 graden. Bij een normale bedrijfstemperatuur bouw het geen druk op zoals bij gewoon koelvloeistof. Geen roest meer in je motorblok en cavitatie behoort ook tot het verleden.
Wil alleen jullie aandacht erop vestigen.
ketelbinkie
Hier de nederlandse link en verkoop adressen
evanscoolants.nl/heavy-duty.html/
valmet 605
@ketelbinkie goed punt, maar eeehhh als je gewoon werkt dan wil je toch niet hoger gaan als iets van 95 graden?
Geen roest enz is een goed punt. De andere voordelen komen volgens mij niet uit met je gewone temp meter.
ketelbinkie
Nee dat wil je zeker niet. Maar 95 graden zit dicht bij het kookpunt van water.
Heb ook nog deze link met FAQ. Daar wordt veel uitgelegd over dit produkt.
evanscoolants.nl/faqs.html/
Hariems
En wat zijnnde kosten van dit wonderspul?
EA_MF
Quote @Hariems:
En wat zijnnde kosten van dit wonderspul?

Als ik via de site bij een webshop kom waar t goedje te bestellen is 36 euro voor 2 liter
heimans
Allemachtig, 18 euro de liter...
Nou, ik blijf gewoon organische koelvloeistof gebruiken, is ook niks mis mee, wel goedkoper...
mbvaltra
Quote @Loeideutz:
Zit er hier op TF niet zo iemand die alles met startpiloot wil starten,

Je bedoelt vast @dennis fordson 😃
Valtra-Fordpower
Waarom zou het eigenlijk niet met dunne olie kunnen, bijvoorbeeld ATF?
ketelbinkie
NOOIT meer koelvloeistof vervangen. Gaat (motor)levenslang mee! Dus uiteindelijk goedkoper
Favorit614
@Valtra-Fordpower condensvorming in de olie. krijg je een beetje rommel in het blok.
Valtra-Fordpower
@Favorit614 Dus met bijvoorbeeld DOT 4 remolie is het geen probleem omdat het vocht opneemt?
ford5000
@Valtra-Fordpower En als dat eens aan de kook raakt Vincent?
Zou dat geen imploderen van gasbellen veroorzaken met cavitatie als gevolg?
Geloof dat ik het maar bij de gewone koelvloeistof laat.
Favorit614
Quote @Valtra-Fordpower:
DOT 4 remolie

zou ik nie doen remplunjers roesten ook .
dus zal de hoeveelheid water opname ook wel beperkt zijn
Favorit614
@ford5000 ik ook .
judokus heef wel begrijpelijke , maar soms rare ideeën 😉
GD tuning Garyp
Dure troep...
Valtra-Fordpower
@ford5000 Maarrr Wanneer kookt die vloeistof dan 😛
ford5000
@Valtra-Fordpower Pas bij een heel hoge temperatuur, maar daar veranderd het kookpunt van eventueel aanwezig condens en dus water niet van.
Het kookpunt van die vloeistof zal afhankelijk de druk in het systeem nog steeds op 100-110 graden liggen, ongeacht het kookpunt van de Evans vloeistof. 😉
Wimsumar
Beste Ford 5000:
Quote @ford5000:
eventueel aanwezig condens

Condens komt niet verder dan (indien aanwezig) het expansivaatje.

Eventueel condensvocht (water) in de rest van het koelsysteem van de motor zal (afhankelijk van of het met "Evans" mengt) een hoger kookpunt krijgen dan de 100 graden die 'normaal' water heeft.

Kookpunt van (bijvoorbeeld) zout water:

nl.wikipedia.org/wiki/Zout_water/
ford5000
Quote @Wimsumar:
(afhankelijk van of het met "Evans" mengt

Dat is dus waar ik op doel.
Wordt het een emulsie dan zal het kookpunt inderdaad hoger komen te liggen, maar zo niet dan blijft het kookpunt van het water gewoon ergens rond de 100 graden liggen.
Bovendien hebben de meeste oudere koelsystemen niet de beschikking over een expansievaatje.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
3