Betongewicht een kleur geven

Hallo,

Ik ben bezig met de restauratie van een betongewicht. Nu zou ik dat gewicht graag een kleur geven (grijs of zwart).

Maar nu is mijn vraag, is dit mogelijk en welke materialen heb ik daar voor nodig.

Het is een normaal betongewicht zonder enige afwerking of iets dergelijks. Gewoon kale beton.

Graag zou ik dan ook horen waar ik die middelen kan halen.

Gr.

Deel dit topic

Reacties

dx11
Verf, bij de action of de gamma. Of officiële betonverf. Dat is alleen een stuk duurder
Boemrang
Gewoon beton verf er op knallen, is dit nou zo moeilijk...
Had je ook gewoon via Google op kunnen zoeken....
heimans
Effe de hersens laten kraken dus...
Boemrang
Quote @heimans:
Effe de hersens laten kraken dus...

Als hij die heeft wel ja, hier gaan we in elk geval wel vanuit....
Soms kan het toch o zo moeilijk zijn.... 😉
dx11
Gewone verf wil ook wel hoor
Boemrang
Quote @dx11:
Gewone verf wil ook wel hoor

Met gewone verf zal zeker gaan, toch met beton verf krijg je toch een mooier en beter resultaat....
Wimsumar
Beste FendttheBest: Het betongewicht eerst flink met de hogedrukreiniger afspuiten. Is het erg poreus, dan zou je met een cement/waterpapje het oppervlakte kunnen egaliseren. Verfen met gewone (goedkope) verf. Matzwart kan met silolak.

P.S.: Voor het beste verfadvies een graffityspuiter vragen. 😉
fendtthebeste
Ik had al wel gegoogled, alleen daar kwam vaak bij dat je het glad moest afwerken omdat beton de verf op zou zuigen en je dus vele liters aan verf nodig zal hebben voordat je er een fatsoenlijke laag op hebt zitten. Maar als ik jullie reacties zo lees valt dat wel mee dus.
fendtthebeste
Bedankt voor jullie reacties!
GROENEDEERE
Eerst t beton glad afwerken. Daarna het beton eerst met eeb blokkwast flink insmeren met voorstrijk. Voorstrijk is een voorbehandeling voor sterkzuigende oppervlaktes. Gebruik je het niet dan heb je meer kans dat de verf snel los laat.
bartjuh
Bedliner coating gebruiken. is zwart en kan ook nog tegen een stootje
Wimsumar
Beste Bartjuh:
Quote @bartjuh:
bedliner coating

Wat is dat? Glijmiddel? 😄

AANVULLING:
Inmiddels ontdekt:

customoffroad.eu/HTML/producten/…
fendtthebeste
Bedankt
bartjuh
@Wimsumar
moet je ook maar een amerikaanse pickup gaan rijden. die hebben het achter in de bak. tenminste ik wel
weurding
Zwarte silolak, zal je wel niet gauw meer ergens vinden maar dat is super spul op beton
Wimsumar
Beste Weurding;
Quote @weurding:
niet gauw meer ergens vinden

Als het moet, per pijpleiding geleverd. 😉
(En het kost ook nog geen r@@t.

verfbestelsite.nl/silolak.html/
weurding
@Wimsumar sorry, meende dat het verboden was, we hadden het per vat van 60 liter op de putten gesmeerd, kreeg je in 1982 best subsidie op als je het op het kalkzandsteen smeerde van de mestputten
Wimsumar
Beste Weurding:
Quote @weurding:
1982

Wellicht was het in die tijd, net als golfplaten, wel veel beter van kwaliteit? 😉
fendtthebeste
Bedankt.

Zoals het lijkt kan deze silolak zonder voorstrijk of iets dergelijks of niet? Dan is dit inderdaad de goedkoopste en beste optie.
Wimsumar
Beste fendtthebeste:
Quote @fendtthebeste:
Zoals het lijkt kan deze silolak zonder voorstrijk of iets dergelijks of niet?

Precies. Goed schoonmaken (hogedrukreiniger) en desgewenst in meerdere lagen om porien goed op te vullen insmeren.
kerstrunner
@heimans,@Boemrang:Sla dit topic dan gewoon over ipv een onnozel antwoord te geven
Loeideutz
@Wimsumar Helemaal off-topic, maar tegenwoordig zijn er weer best goede golfplaten. Alleen de eerste jaren na het asbestverbod is er veel troep geleverd. En het ergste is dat veel van die fabrikanten er niet meer zijn.
Wimsumar
Beste LoeiDeutz:
Quote @Loeideutz:
En het ergste is dat veel van die fabrikanten er niet meer zijn.

De "liefhebbers" kunnen wellicht nog verhaal halen bij de KOMO. Die heeft 'de toep' destijds immers goedgekeurd.
Ik heb de 'goede' nog op stal- en machineloodsdak (en ben voorlopig ook nog niet van plan dat te veranderen).
Loeideutz
@Wimsumar Ook niet als er (veel) subsidie komt? Ik heb ook nog een heleboel goede liggen, maar er ligt ook al wat dat echt geen stormen van januari 1990 kan verdragen.
Hooiveld
@Loeideutz Wil je nog een partij golfplaten hebben?
Loeideutz
@Hooiveld Welke soort, welke maat, wat is de prijs? Hoever moet ik rijden?
Hooiveld
@Loeideutz Dat weet ik allemaal niet, maar ik kan het wel een keer vragen voor u. Ze liggen nog wel op een dak. Heeft u er dan wel serieus interesse in?
Loeideutz
@Hooiveld Ik kan alleen serieus interesse hebben als ik antwoord heb op die vragen. Maar de afstand moet niet te ver zijn tot Nederweert. PS U mag wel je zeggen.
Deutztom
Beton moet eerst goed drogen, Heb het voor het aanbrengen van de beton(grond)verf zeker enkele weken droog liggen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1