Illustratie van:

Mc-Cormick Onbekend - mc cormick international

Hallo tractorfans.

ik heb van mijn schoonvader een mc cormick gekregen. Echter weet ik niet exact welk type het is.. heb nog geen typeplaatje kunnen vinden.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn plan is om de tractor te restaureren maar dan is het wel handig om te weten wat voor type het is..

Deel dit topic

Reacties

kees 956
Misschien is het handig om er een foto bij te doen
Koobsie
Wil een foto toevoegen maar vind hier geen knop voor in forum...
Koobsie
Of werkt foto's plaatsen via tablet niet?
Wimsumar
Beste Koobsie: Dan behoort de volgende website van nu af in je favorietenlijst te staan:

ihcparts.nl/documentatie-informatie/

B.T.W.: Is het een 3 of 4 cylinder motor?
Koobsie
@Wimsumar

Het is een 3 cilinder..
pieto84
Kijk eens op de rechterkant van je koppelingshuis. Daar zit vaak een aluminium typeplaatje..
Koobsie
@pieto84

Dank je voor de tip. Zal vanmiddag ff kijken.
IHC-power
Ik ben er zeker van dat we je met een foto al een heel eind kunnen verderhelpen. ihace.de/01_schlepper/schlepperindex.htm/ hierop vind je een overzicht met types. Daar kan je al eens tussen kijken of je een gelijkaardige vindt. 😉
Koobsie
Bij deze wat foto's.. Was ff puzzelen maar heb ze er op gekregen..
IHC-power
Zie mijn comment op deze foto:

Tis een Farmall D-320 of Farmall D-324 (wrs 320). Maar het chassisnummer is dus nodig. 😄
mestyle
Dat is een goede schoonpa die je heb. wou dat ik er zo een kreeg 😛
ErDee
Koobsie
@mestyle

daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar de reden waarom is niet zo leuk. Hij gaf hem weg op zijn sterfbed..... 😞
gypCaseXL
@Koobsie dat is inderdaad een stuk minder prettig. gecondoleerd
1046
@Koobsie gecondoleerd
Boemrang
@Koobsie
Gecondoleerd...
Nu weet je wel waarvoor je hem gaat restaureren...
Als hij straks klaar is zul je er dubbel van gaan genieten...
Sterkte en succes...
IHC-power
@Koobsie gecondoleerd, nu kan je de trekker restaureren ter ere van je schoonvader. Succes ermee!
JD5620
@Koobsie
Gecondoleerd
mestyle
Gecondoleerd.

dat is minder om het om die reden te krijgen. maar ik denk dat het opknappen ook wel goed zal meehelpen als verwerkingsproces
Koobsie
Bedankt allemaal. En met dat restaureren gaat hij mij wel helpen van boven 😉
Koobsie
Ben vandaag nog ff wezen kijken bij de trekker. Heb wat nummers kunnen vinden. Als ik andere topics lees moet het beginnen met NM. Na de tips van IHC-power was het NM nummer snel gevonden. Hij zit bij de aanslag van de stuurstang rechts. NM201461 staat er ingeslagen. Moest wel ff krabben met de staalborstel voordat het ietwat leesbaar werd 😉

Ben benieuwd of dit het goede nummer is. Verder nog nergens een typeplaatje kunnen ontdekken. Vind ik wel jammer.. weet nu zelfs geen bouwjaar... Hoop dat iemand mij kan helpen..
IHC-power
@Koobsie dan is het inderdaad een Farmall D-320. De 1461ste D-320 die gemaakt werd van in totaal 13.298 stuks. Die van jou is bouwjaar augustus of september 1956. 😄
Koobsie
@IHC-power

supercool dit. Is hier een site voor of heb je hier zelf een lijst voor? Zijn er nog meer gegevens bekend?
AW217
@Koobsie ihace.de/01_schlepper/schlepperindex.htm/

Hier staat veel info op van alle Duitse Farmall-
Mc Cormick - International
Heeft je schoonvader 'm lang in bezit gehad?
Succes met opknappen.
IHC-power
@Koobsie staat in boeken en op de website die aw217 geeft. Op die website vind je al heel veel info. Op www.mccormickboeken.nl kan je alle benodigde handboeken kopen. 😄
IHC-power
Nieuwe onderdelen vind je bij Granit of Kramp. Tweedehands onderdelen ondermeer bij ihcparts.nl en bij Edwin van den Elsen in Boekel (NL). 😄
Koobsie
@AW217

Hij had hem ook weer van zijn schoonvader gekregen. Die had hem nieuw gekocht geloof ik. Zijn eerste trekker.

Wordt een familie erfstuk zo.
AW217
@Koobsie Zo'n trekker met zo'n verhaal, mooi opknappen en heel zuinig op zijn !
mestyle
@AW217

maar dan wel zuinig zijn in de zin van goed onderhouden. niet in de zin van piekfijn opknappen en dan onder een zeil in de schuur zetten en nooit weer na opkijken. het is een blijft een trekker en die moet gewoon gebruikt worden
Koobsie
@mestyle

Ik ga hem niet superstrak maken. Her en der wel wat bijverven om slechte plekken en ingelaste stukken in plaatwerk weg te werken. Zit er zelfs aan te denken om de roestlaag en af te borstelen en daarna de boel in de lijnolie te zetten. Zo blijft de oude look bewaard.
Koobsie
Heb inmiddels een set achterspatborden op de kop kunnen tikken. De mijne was geen redden meer aan.

ik heb ook contact met iemand die emblemen verkoopt voor op de zijkant van motorkap. Voor €40,00. Is dat een redelijke prijs??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Mc-Cormick ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1