Illustratie van:

John Deere 6600 - problemen met het de versnellingsbak

Hallo, ik heb een 6600 john deere, die als hij warm word niet wil rijden. Als hij warm begint te worden dan is het net als of de koppeling door slipt. Wat voor een soort koppeling heeft deze trekker eigenlijk? De druk in de bak is ook als hij warm word 18 bar. Als de trekker afkoelt dan in eens doet hij het weer en als hij een keer rijd heeft hij ook veel kracht. Ook is het zo dat de aftakas gewoon werkt, maar na een tijdje uit zichzelf uit gaat. Schakel je dan de knop uit en direct weer aan dan begint de aftakas weer te werken. Achterop de hydrauliekventielen, ook als hij warm is geeft hij tegen de 190 bar.
Zou dit alles kunnen komen door de niet juiste olie, dit heb ik namelijk vervangen voor een olie die mijn oliehandelaar anbevolen had.
met vriendelijke groeten,
Marton

Deel dit topic

Reacties

martijn1998
Je bak word waarschijnlijk geschakeld door een elektronisch beveiligd pakket. ik denk dat je daar het probleem in moet zoeken
stefaanp
Systeem druk gaat weg; filter vestopt; aan zuigzeef verstopt
boonman
Als het probleem ook vrij snel is ontstaan nadat de olie gewisseld is zou ik het toch eerst daar in zoeken wellicht even navraag doen bij een dealer of deze olie wel echt geschikt is
devriesfokke
Dat doet hij dat in de 4e powershift groep
devriesfokke
1e bedoel ik
john deere 7810
Naar je dealer gaan
basjohndeere
Ik zou eerst bij de dealer navragen over de olie.
Wimsumar
Beste Marton Welke olie heb je er nu in?

Kroon olie-advies: kroon-oil.com/nl/producten/…
JD3010
Quote @john deere 7810:
naar je dealer gaan
Dan moet hij die wel hebben.
john deere 7810
@JD3010

ja zag later ook dat ie in polen woont

maar met dit verhaal kun je nog niks zeggen waar het in zit.
JD3010
@john deere 7810 Het lijkt dat het met de nieuwe olie te maken heeft, maar zoals je al zegt is het niet te zeggen wat het is.
hobbyboer
Quote @JD3010:
Het lijkt dat het met de nieuwe olie te maken heeft,

Dat denk ik ook ja.
Ik zit even in het boek te kijken, daar staat:

BELANGRIJK: In geen geval motorolie gebruiken.

En verder natuurlijk dat John Deere HY-GARD wordt aanbevolen.
Of een olie die voldoet aan JDM J20C of JDM J20D of JDM J27A

Misschien dat er 1 van die code's op het vat staat? De juiste olie is wel belangrijk bij een powershift.
john deere 7810
@JD3010

daar lijkt het wel op ja.
john deere 7810
@hobbyboer

dat moet je idd niet doen. motor olie op de achterbrug gooien.
want daar kunnen de voeringsplaten niet tegen. dan kun je de voering er zo afkrabben.

snap ook niet dat je gaat besparen op olie. belangrijkste wat er is om grote reparatie's te voorkomen/uit te stellen
JD3010
@john deere 7810 En dan te bedenken dat het prijsverschil tussen goede en goedkope olie helemaal niet zo groot is.
john deere 7810
@JD3010

precies! sommige dingen moet je niet op willen bezuinigen.
JD3010
@john deere 7810 Als het verkeerd gaat, kan het een hoop geld gaan kosten.
john deere 7810
@JD3010

inderdaad.

vroeg of laat betaal je het allemaal. blijkt elke x wel weer.
JD3010
@john deere 7810 Ik probeer ook vaak niet te veel uit te geven, maar het moet wel goed zijn. Zo door de tijd heen weet ik wel waar ik moet zijn. 😉
ronald73
Marton, wat ik ga schrijven hoor jij natuurlijk ook te weten, niet alle poolse handelaren zijn te vertrouwen, sommige BARSTEN van de creativiteit. Misschien zit er in het olievat niet eens het soort olie als dat op het labetje staat. Als dat het geval zou kunnen zijn ga alvast maar op zoek naar een goede advocaat.
Ooit hier in Polen een gevalletje gehoord dat werknemers van een grote trekkerdealer op pad gingen om bij de boeren de nodige servicebeurten te verlenen bij nieuwe trekkers. Alleen ruilden zij thuis eerst even de goede/dure in tegen de goedkoopste smeerolie die te vinden was en lieten dat vervolgens in die nieuwe trekkers lopen. Nou ja, de gevolgen kan je natuurlijk wel raden.
john deere 7810
@JD3010

iedereen probeert zo min mogelijk uit te geven. Vind het altijd mooi om te zien hoe iedereen daar zijn eigen manier voor heeft.
Bafra
18 bar systeem druk is veel te hoog, max 13.5 bar toegestaan.
probleem kan in het vooruit pakket zitten, vertanding van platen eraf?Misschien zit er een probleem in schuif van koppeling, deze werkt hydraulisch. Wat aftakas betreft, als het lampje van de aftakas knippert terwijl deze uitschakeld, dan zit het waarschijnlijk in de computer, BCU, zit rechts naast stoel achter kap.Externe hydr. heeft niets met deze problemen te maken.
hobbyboer
Quote @Bafra:
Wat aftakas betreft, als het lampje van de aftakas knippert terwijl deze uitschakeld, dan zit het waarschijnlijk in de computer, BCU, zit rechts naast stoel achter kap

Gaat bij een 6600 de aftakas al via de computer? Ik dacht dat dat pas het geval is vanaf de 10-serie.
Bafra
Vanaf 6600 zit er een "BCU" in de trekker.
Deze regelt oa MFWD, Diff lock, Rear PTO.
Van 6100-6506 zit deze er alleen in als er HMS op zit.
(kopakker management)
RobinBos
@hobbyboer naar mijn weten kon er ook geen hms op een 6600/6800 krijgen omdat die eerder in productie gingen en ook eerder weer uit productie, 6506/6900 zijn langer gemaakt en hebben dan wel weer een bcu (soms)
Bafra
Eerst kwam 6600 en 6800, toen 6900 en later pas 6506 in produktie.Produktie van alle 4 de typen is gelijk gestopt
alle typen zijn met HMS leverbaar geweest.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
15