Hallo, ik heb een 6600 john deere, die als hij warm word niet wil rijden. Als hij warm begint te worden dan is het net als of de koppeling door slipt. Wat voor een soort koppeling heeft deze trekker eigenlijk? De druk in de bak is ook als hij warm word 18 bar. Als de trekker afkoelt dan in eens doet hij het weer en als hij een keer rijd heeft hij ook veel kracht. Ook is het zo dat de aftakas gewoon werkt, maar na een tijdje uit zichzelf uit gaat. Schakel je dan de knop uit en direct weer aan dan begint de aftakas weer te werken. Achterop de hydrauliekventielen, ook als hij warm is geeft hij tegen de 190 bar.
Zou dit alles kunnen komen door de niet juiste olie, dit heb ik namelijk vervangen voor een olie die mijn oliehandelaar anbevolen had.
met vriendelijke groeten,
Marton
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kroon olie-advies: kroon-oil.com/nl/producten/…
ja zag later ook dat ie in polen woont
maar met dit verhaal kun je nog niks zeggen waar het in zit.
Dat denk ik ook ja.
Ik zit even in het boek te kijken, daar staat:
BELANGRIJK: In geen geval motorolie gebruiken.
En verder natuurlijk dat John Deere HY-GARD wordt aanbevolen.
Of een olie die voldoet aan JDM J20C of JDM J20D of JDM J27A
Misschien dat er 1 van die code's op het vat staat? De juiste olie is wel belangrijk bij een powershift.
daar lijkt het wel op ja.
dat moet je idd niet doen. motor olie op de achterbrug gooien.
want daar kunnen de voeringsplaten niet tegen. dan kun je de voering er zo afkrabben.
snap ook niet dat je gaat besparen op olie. belangrijkste wat er is om grote reparatie's te voorkomen/uit te stellen
precies! sommige dingen moet je niet op willen bezuinigen.
inderdaad.
vroeg of laat betaal je het allemaal. blijkt elke x wel weer.
Ooit hier in Polen een gevalletje gehoord dat werknemers van een grote trekkerdealer op pad gingen om bij de boeren de nodige servicebeurten te verlenen bij nieuwe trekkers. Alleen ruilden zij thuis eerst even de goede/dure in tegen de goedkoopste smeerolie die te vinden was en lieten dat vervolgens in die nieuwe trekkers lopen. Nou ja, de gevolgen kan je natuurlijk wel raden.
iedereen probeert zo min mogelijk uit te geven. Vind het altijd mooi om te zien hoe iedereen daar zijn eigen manier voor heeft.
probleem kan in het vooruit pakket zitten, vertanding van platen eraf?Misschien zit er een probleem in schuif van koppeling, deze werkt hydraulisch. Wat aftakas betreft, als het lampje van de aftakas knippert terwijl deze uitschakeld, dan zit het waarschijnlijk in de computer, BCU, zit rechts naast stoel achter kap.Externe hydr. heeft niets met deze problemen te maken.
Gaat bij een 6600 de aftakas al via de computer? Ik dacht dat dat pas het geval is vanaf de 10-serie.
Deze regelt oa MFWD, Diff lock, Rear PTO.
Van 6100-6506 zit deze er alleen in als er HMS op zit.
(kopakker management)
alle typen zijn met HMS leverbaar geweest.