New holland TM 165

Ik ga zaterdag naar een tm 165 kijken met 8000 uren en frontlader
zijn er dingen waar ik vooral op moet letten

Deel dit topic

Reacties

rickjd
Je moet vooral naar de trekker en voorlader kijken . Anders zie je niet of het ze geld waar is
jannesvessem
Waar doede t toch allemaal van?
old man jose
Ik moet morgen naar 3 nieuwe 936 Fendt gaan kijken weet ieman waar ik naar kijken moet????????????????

Oh ja naar 3 nieuwe 933 Fendt tractoren mooi man.
ronald73
Als ik mij goed kan herinneren zijn de versnellingsbakken een beetje storingsgevoelig. New Holland had naderhand een modificatieset om die bakken weer 'goed' te maken. Let er op dat die modificatie ook bij die trekker is uitgevoerd, ik dacht dat New Holland geen database bijhield welke trekkernummers die modificatie zijn ondergaan.
Eh NewHollandkenners of -monteurs, correct me if I am wrong...
+1
teunis
@jannesvessem

Een afgeragde tm hoeft nie veel op te brengen, en wie weet heeft driesje wel een ouwe sok met euroos erin

Btw tm serie is ( vind ik persoonlijk) samen met de tl serie, de beste series die nh geproduceerd heeft
Boemrang
Allereerst, wat moet je met zo'n zware tractor, is echt van de bezottene zeggen ze in België...
Als je dan toch gaat kijken, kijk goed of er alles op en aan zit, en als alles goed droog is, geen lekkages en dergelijke..
Toch zeg ik, wees verstandig, neem de tips hier serieus...
fendt926power
Let ook op of dat de tractor niet opgeschroeft is geweest, en of hij een beetje soepel schakeld, niet dat hij telkens schokt. Verder gewoon de standaart dingen. Olie controleren, kijken of hij onderdruk heeft, en dat hij niet al teveel blauw of wit rookt,
claasfan
@old man jose Niet zo kinderachtig
driesvancauter
Kan ik op een of andere manier zien dat de vooras nog in goede staat is
old man jose
@claasfan

SORRY !!!!
Maar als je handelaar bent hoor je toch te weten waar je kijken moet???

Je zou ook eens hier kunnen kijken voor je begint met oordelen!!

tractorfan.nl/user/29388/…
gypCaseXL
@teunis dat ben ik niet helemaal met je eens, ik hoor vooral dat de tm serie vanaf zo'n 6-7000 uur nogal wat kleine mankementen krijgt. een stekkertje, een schakelaartje, een sensortje. alles bij elkaar gaat het dan veel kosten.
in het segment trekkers zoals de tm zijn er met hetzelfde uren aantal te koop die een stuk beter zijn(bijvoorbeeld MX van case)
tm's zijn goede trekkers tot zo'n 6000 uur. van de verhalen die ik hoor
teunis
@gypCaseXL

Oke dss je goed recht om het niet met me eens te zijn.
Van de tm series waar ik ervaring mee heb ( en dat zijn er wel een paar ) heb/ hoor ik weinig van, want ook in dit geval is onderhoud en hoe je met iets omgaat het belangrijkste verhaal
teunis
@gypCaseXL

Uiteraard ben ik het met je eens dat een mx een betere keus is
NHSanderJD
TM's zijn goeie trekkers en zijn ook trekkers waar je veel uren mee kan werken, 1 trekker heeft bij ons de 25.000 uur al gehaald en de rest 20.000 en 17.000's uren
PatrickNH
@teunis alleen de hydrauliek aansluiting van werktuigen is bij ons een minpunt, en we hebben er drie...... Maar de trekkers trekken goed en zijn verder wel ietswat gevoelig voor kleine makementen soals gijs ook al zei
gypCaseXL
@teunis de ervaring zal ook voor iedereen ander zijn natuurlijk. zo zullen er ook zijn die een MX vervloeken. en een ander vervloekt een Fendt.
en de één heeft veel problemen met een new holland en de andere niet. en de één heeft veel problemen met een fendt en de ander niet. maar dat blijft natuurlijk
driesvancauter
Eigenlijk vinden jullie 8000 uren te veel
Boemrang
@driesvancauter Als ik eerlijk mag zijn, koop- nou eens een jongere tractor, geef iets meer uit zodat je jaren vooruit kunt...
En dan de grote vraag, wat moet je met een tractor boven de 150 pk, dat beetje loonwerk wat je gaat doen zie we dit niet zitten....
Of ga je nu voor een zware "HOBBY" ...
Jasper V
Zijn wel goede trekkers motor is echt beresterk. Maar let er goed op of hij olie lekt en als hij goed schakelt want een range command schakelt soms niet zo lekker in de C3
driesvancauter
Ik had ook nog een m 160 gezien met 5500 uren heeft iemand hier ervaring mee
en wat is het verschil tussen de M en TM
Boemrang
@driesvancauter Hoe oud zijn de tractoren die je gezien hebt, en heb je er ook foto's of een link van, dan kunnen we misschien je toch iets beter helpen....
walker1
Dries moet toch wel een gigantisch grote loods hebben om al die spullen in kwijt te kunnen die hij de laatste tijd allemaal gekocht heeft 😄
Boemrang
@driesvancauter eerste blek is niet verkeerd, maar ik vraag mij daadwerkelijk af wat je met zo'n zware tractor moet, wees een rieel en geef hier eens antwoord op...
driesvancauter
Dan heb ik gewoon een goede tractor
wand ik wil ook een bosfrees aankopen en dit vergt wel wat pk
Boemrang
@driesvancauter Een goede tractor heeft niets met pk's te maken...
En een bos frees, dat valt ook wel mee....
Fendt926Driver
Quote @driesvancauter:
wand ik wil ook een bosfrees aankopen en dit vergt wel wat pk
een bosfrees heeft 100pk per meter werkbreedte nodig. dus reken maar uit hoeveel pk of breedte bosfrees je kunt trekken
jesperb
Let er wel op dat ie niet is opgedraaid! Dat gaat heel makkelijk tot wel 210 pk aan de aftakas maar de powershift houd dat zeker niet vol! Verder vond ik het vooral fijne trekkers!
Ritchie
Als ik zo eens lees hoe dik je portemonnee is, zou ik lekker op de bank blijven zitten en gaan beleggen! En de rotzooi die je wilt kopen gewoon lekker laten staan, verdien je geen rooie cent mee..
Mf1155
@old man jose tja jij hebt anders ook wel weekend in je bol..... 4 á 5x het zelfde topic met onnuttige info/gezever schiet je ook niks meeo op.. tractorfan.nl/user/10778/…
Boemrang
Quote @Mf1155:
tja jij hebt anders ook wel weekend in je bol

Dat zeg je helemaal verkeerd, het moet volgens mij zijn, "wie kijkt er niet uit naar het wekend"... 😃
Wij allemaal toch...
Mf1155
@Boemrang haha dat zoizo. 😃 maar de inhoud van t topic gaat dan ook helemaal nergens over haha
Boemrang
@Mf1155 dat is totaal een ander verhaal....
Enne, blijven lachen 😃
Mf1155
@Boemrang haha dat is waar 😛
gypCaseXL
@driesvancauter zou ik een stekje mogen hebben van jou geldboom?
Want ik vraag me af waar jij als 16 jarige invredesnaam het geld vandaan haalt om een TM165 te kopen. En dan ook nog een bosfrees erbij. :-?
RobertvdH
Quote @Jasper V:
want een range command schakelt soms niet zo lekker in de C3

Zijn er TM 165's met Range Command dan? Ik dacht dat de TM 165's alleen maar geleverd waren met een Power Command.
Jasper V
@RobertvdH stom van me nooit aan gedacht. Want volgens mij is dat ook zo
Dartie
@RobertvdH

Zijn er tm's met power command dan?
valmet 605
@driesvancauter een bosvrees achter een tm????????? Dan ben je vant pad af.

Bosvrees achter een tm.. max breedte: 1.50 m

Ik meen het niet boos maar nu bouw je luchtkastelen die nog gekker zijn als ik ze kan dromen.
valmet 605
@driesvancauter o ja klein puntje waar je pas achter komt als je een BOSVREES achtrren tm knoopt: de bak kan kapot. Tm bakken zijn niet heel zwaar uitgevoerd.
RobertvdH
Quote @Dartie:
Zijn er tm's met power command dan?

Wij hebben een TM 165 met een Power Command. Als ik me goed herinder zijn de TM 165 alleen maar geleverd met PC bak.
SJB533
@RobertvdH

tractordata.com/farm-tractors/003/…

De 175 heeft dan wel de PC, volgens TD.com...
RobertvdH
@SJB533 Ja dat weet ik ook wel en de TM 190 ook. Maar wij hebben het over de TM 165. Maar ik heb er even wat documentatie op nagezien en ze waren idd ook wel leverbaar met de RC bak dus ik had het mis. De TM 150/165 waren de enigste modellen die geleverd konden worden met een PC. Die van ons heeft in ieder geval ook een Power Command Full Powershift.
JD5620
@valmet 605 dries luistert toch niet en knopt een bosvrees van 2,5 METER en spat driesje zijn TM uit elkaar

Ps weet niet waar @driesvancauter al dat geld vandaan haald om al die maxhines van te kopen als 16 zit je toch op school???????, dan heb je toch weinig tijd om loonwerk te doen ?? :? :?
samie
@RobertvdH wat is het verschil tussen range command en power command?
Boemrang
Quote @samie:
wat is het verschil tussen range command en power command?

Range Command™ is een eenvoudige, robuuste en beproefde transmissie. U kunt in elk werkbereik zonder koppeling schakelen. Het is de ideale keuze voor algemene landbouwtoepassingen. Power Command™ is een Full Powershift-transmissie: u selecteert de versnelling die u wilt door gewoon de op- of terugschakelknoppen in te drukken. Enkel New Holland biedt een dergelijke eenvoudige keuze aan transmissies.

Was zonder moeite en zeer gemakkelijk te vinden... 😉
RobertvdH
@samie RC is een ABC bak met 3X6 versnellingen (semi powershift) PC is Full powershift met 18 versnellingen.
Oldtimer-fan
@RobertvdH

Zo doe je dat:
SJB533
@RobertvdH
Linkje ging naar de 165, foutje van mij, had ik er wel even bij moeten zetten...
Niek123
Dries, van een same atlanta 45 naar een NH TM165 met voorlader in een jaar tijd? Welke loterij heb jij gewonnen?
Boemrang
Quote @Niek123:
van een same atlanta 45 naar een NH TM165 met voorlader in een jaar tijd

Ho ho, je vergeet er nog twee, de International en de Massy Furguson..... 😉
driesvancauter
@Boemrang de mc cormick ni vergeten he 😄
Boemrang
Quote @driesvancauter:
de mc cormick ni vergeten he :)

Maar goed dat je dat zegt, er komt ook nog een Mc Cormick bij, dus worden het vijf tractoren in een jaar tijd....
Lijkt wel een dealer... 😃
Niek123
@Boemrang Ja haha weet ik maar ik bedoelde ook in stappen, het begon bij het sametje van 4000 euro dacht ik XD Met airco
ronald73
@driesvancauter
En? Gisteren bij de trekker wezen kijken? Was het nog wat bijzonders?
driesvancauter
@ronald73 ik heb de new holland m 160 GEKOCHT
JD3010
Boemrang
Quote @JD3010:
Foto's. :)

Ik verwacht dat deze het dan moet zijn....
2dehands.be/landbouw-tuinbouw/akkerbouw/…
Dus we gaan weer van voren af aan beginnen, wij zijn er klaar voor.... 😉
Link effe selecteren en dan openen met...
JD3010
@Boemrang Ziet er toch nog goed uit? Staat alleen nog in de grondverf. 😄
Boemrang
Quote @JD3010:
Staat alleen nog in de grondverf. :)

De kleur is op aanvraag, je kunt nog alle kanten op... 😉
JD3010
Quote @Boemrang:
De kleur is op aanvraag, je kunt nog alle kanten op...
Blauw dan maar??
driesvancauter
ik ga de tractor pas volgend weekend halen dus nog even wachten voor de foto s

ik vindt dat het rood er nog goed op past 😄
Boemrang
Quote @driesvancauter:
ik vindt dat het rood er nog goed op past :)

Enne jou MF dan, staat die nog te koop of ingeruild op deze????
driesvancauter
Die staat nog te koop
JD3010
@driesvancauter Je hebt dan die trekker gekocht waarvan @Boemrang de link plaatste? Geen rare trekker zo te zien.
Boemrang
@driesvancauter We zijn benieuwd, en de andere leden hier ook...
Dus we wachten nog heel even af wat is en gaat worden....
Kunnen alleen nog maar zeggen, succes er mee...
driesvancauter
Hij heeft ook maar 5500 uur
Boemrang
Quote @driesvancauter:
hij heeft ook maar 5500 uur

Is het toch de tractor geworden waar ik de link van geplaatst heb, als dit zo is ziet hij op het eerste oog er best goed uit...
driesvancauter
Het is inderdaad deze tractor boemrang
Boemrang
@driesvancauter Enne, heb je de nieuwe aanwinst al thuis???
basia
@Boemrang

Denk ik niet ; dan waren er wel een paar topic.s over geweest ?!
Boemrang
Quote @basia:
Denk ik niet ; dan waren er wel een paar topic.s over geweest ?!

Ha ha, maar als het goed is heeft hij gisteren zijn nieuwe aanwinst gehaald...
basia
@Boemrang

Of zo onder de indruk ; dat hij er niet bij weg te krijgen is !
erik9831
@BoemrangDe trekker is gekocht door Dries, maar hij staat ondertussen nog altijd op 2dehands.be ...

Dries, de prijs van jou MF is ook al een paar keer aangepast geweest zie ik (verlaagd). Je hebt er nu al zelfs je ploeg bijgevoegd om hem wat aantrekkelijker te maken.

Ik denk dat ik nog even ga wachten om een bod te doen, als je nog wat gezakt bent met je prijs. Zal nog een tijdje moeten wachten vooraleer we aan de 5000€ zitten 😃 😃

Allé we zijn allemaal benieuwd van de eerste foto's van je TM als hij thuis staat.
Boemrang
Quote @erik9831:
De trekker is gekocht door Dries, maar hij staat ondertussen nog altijd op 2dehands.be ...

Tja, daar kan je echt geen antwoord op geven hoe dit precies zit...
Ik had eigenlijk wel meer informatie verwacht van @Dries maar we horen niets....
En die MF, ik zou gewoon nog even wachten, straks krijg je nog euro's uit plus een ploeg.... 😃
Dus toch nog maar heel even wachten en hopelijk komt @Dries zelf met een antwoord...
driesvancauter
Ik moet eerst wachten tot de mijn verkocht is heb ik zo afgesproken met de mens waar ik de new holland bij heb gekocht
Niek123
@driesvancauter jaja als er geen centen binnen komen kun je ze ook moeilijk uitgeven. Heb je al een foto?
johnny p
Oei groeit het boompje niet goed?
Tis nochtans goed weer.
956xlpower
8000 uur met een tm, dan kun je de kleppen wel gaan stellen. Heb meegemaakt bij 10000 uur dat van een tm 165 eentje afbrak en dwars in de cilinder zat. Das duur kostenpostje. 25000 uur met een tm, geloof er nix van. Dat is met goed onderhoud nie te halen. Dan heb je meer geluk, die bakken heb je dan ook al zeker een keer gereviseerd. Hebben opt werk eentje van 13500 zon tm 165. Ding had er al 3000 uur geleden uit gemoeten, wat die aan geld gekost heeft de laatste jaren en nog steeds...
erik9831
@Boemrang Gisteren stond hij nog 9500 zonder ploeg, vandaag staat hij al op 9000.

@driesvancauter Misschien een kleine tip, zet er bij hoeveel uren die heeft, hoe ver de banden versleten zijn. iets meer info dus.
Boemrang
Quote @erik9831:
Gisteren stond hij nog 9500 zonder ploeg, vandaag staat hij al op 9000.

Ik zag het ook staan, zakt wel zeer snel....
Toch als je de foto bekijkt ziet hij nog niet zo verkeert er uit...
Als ik geld uit krijg ga ik hem wel halen, en met de ploeg er bij....
Maar hij koopt wel een ander tractor terwijl hij deze nog moet verkopen, wat zal de verkoper denken waar hij de New Holland heeft gekocht!!!
johnny p
Dan zal ik je toch voor zijn hoor boemrang, want ik wil er zelfs nog iets voor geven. 😃
Boemrang
Quote @johnny p:
Dan zal ik je toch voor zijn hoor boemrang, want ik wil er zelfs nog iets voor geven. :-D

Gaan we nu zo beginnen, wat een klein vervelend mannetje ben jij zeg.... 😃 😃
Ik had gehoopt dat jij hem dan van mij over zou kopen, hoefde echt niet veel te zijn.....
Maar nu ik dit weer lees.... 😃
erik9831
@johnny p & @Boemrang Als ik de prijzen vergelijk van identiek dezelfde modellen op agriaffaires, dan zijn de meeste zelfs duurder. Dus ik snap ook niet dat hij zo moeilijk verkocht raakt. Want op zich is 9000-10000€ wel een faire prijs blijkbaar.

Ik hoop dat die verkoper van de New Holland wel zoveel geduld zal hebben. Voor je het weet is hij weg naar iemand anders, die wel cash betaalt.
Boemrang
Quote @erik9831:
Want op zich is 9000-10000%u20AC wel een faire prijs blijkbaar.

Die prijs is zeker niet verkeerd probleem bij @Dries is, hij blijft zo vaak aan het wijzigen, als hij nou meteen een prijs had gezet tussen de 9,5 en 10.000 euro was hij volgens mij allang weg geweest....
En de tekst wordt ook teveel gewijzigd, doet er ook geen goed aan...
Jasperfendt
@Boemrang Bij deze verkoop ik mijn Massey Ferguson wegens stopzetting hobby .

Hij stopt der helemaal mit 😛
erik9831
@Jasperfendt toch niet ... Want als hij de MF verkocht heeft koopt hij de new holland TM165. Maar hij stopt wel zijn hobby met de MF, zo kan je het ook bekijken 😃

Hoewel, ik zie net dat hij ook zijn hark en een hooikeerder verkoopt.

Het rare is wel, de foto van de jag, de ploeg en nu de harken zijn volgens mij niet op 1 en dezelfde plek getrokken. Eerder op verschillende locaties. Of is dit allemaal van je ouders Dries ???
Boemrang
Quote @erik9831:
Eerder op verschillende locaties. Of is dit allemaal van je ouders Dries ???

Denk dat pa de grote investeerder is en hij zal wel denken, eerst al het oude spul weg en dan iets nieuws.... 😉
De hark en een hooikeerder heb ik nog niet zien staan....
Toch de foto met de ploeg zie op de achtergrond zie je de stro of hooi loods staan, hier stond toen de Same in...
Denk toch wel dat deze thuis zijn genomen en ik verwacht dat ze best wel een redelijke manage hebben....
Boemrang
@driesvancauter Ben je de Massy Furguson kwijt!!!
erik9831
@Boemrang Laat ons hopen van wel ... Hij is zijn harkje ook kwijt blijkbaar.

Hopelijk krijgen we dan snel die TM165 te zien. Kijk er naar uit !!!!
Boemrang
Quote @erik9831:
Hopelijk krijgen we dan snel die TM165 te zien. Kijk er naar uit !!!!

Anders ik wel....
Lijkt net op sinterklaas, vol verwachting klopt hart.... 😄
erik9831
Dries, al wat jij te koop aanbied, zijn dit allemaal machines van jou of verkoop jij dingen voor iemand anders ... ?

Als ze van jou zijn, wat is dan de reden van verkoop ? Dat je een tractor verkoopt voor een andere te kopen, dat kan ik begrijpen. Maar het materiaal dat je nu verkoopt zijn toch dingen die je ook nog altijd kan gebruiken of is je TM hiervoor dan te zwaar ofzo ???
driesvancauter
De mf is inderdaad verkocht
een aantal werktuigen verkoop ik om dat ik grotere werktuigen wil aankopen normaal ga ik volgende woensdag de nh halen
Niek123
@driesvancauter Dan zie ik graag een foto!
JD5620
@driesvancauter mooi dat je de Mf verkocht hebt, welke loonwerkzaam heden ga je doen??
driesvancauter
@JD5620 daar ben ik nog altijd over aan het nadenken wat hier het beste zou zijn
erik9831
@driesvancauter Het ergste van al is momenteel, ik zit zoveel op 2dehands.be rond te kijken, er komt zoveel prachtig materiaal langs. Die hark van jou zou ik meteen kopen, maar ik heb hier thuis beloofd om niks meer te kopen tot volgende winter, anders is het vrouwtje niet meer gelukkig 😄

Nu staat er ook een PZ 165 op voor maar 550€ en in vrij mooie staat, volgens mij in originele kleuren nog. Maar ja ... Beloofd is beloofd.

Ik wens je dan veel succes met je TM, dat je er veel geniet van mag hebben.
driesvancauter
@erik9831 ik had nog een vraagje kan ik de nr plaat van op de mf op de nh gewoon zetten of moet ik nieuwe nr platen aanvragen
Boemrang
Quote @driesvancauter:
moet ik nieuwe nr platen aanvragen

Ik neem aan dat de kenteken platen op jou naam staan, en niet tractor gebonden, maar dit kun je denk wel zien op de papieren die je gekregen hebt toen je het kenteken aan gevraagd hebt.....
Anders toch eens even contact op nemen waar je het kenteken/platen gehaald hebt....
Maar met een beetje inzicht had je dit allang van te voren gedaan kunnen hebben, en niet telkens komen vragen hoe moet dit en hoe moet dat, toen zelf ook eens interesse...
Hier nog een link, misschien heb je er iets aan..
mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/…
erik9831
Als het al een nieuwe nummerplaat is met de 1 vooraan, dan kan je ze gewoon overzetten nu.

Vroeger, met de oude nummerplaten, dan gingen ze ook gewoon van voertuig op voertuig over. Nu met de nieuwe zou dit ook nog zo moeten zijn.

Dus met roos formulier naar de verzekering gaan en daar melden dat je al een nieuwe nummerplaat hebt (als dit al zo was) en dan word die gewoon over gezet.
driesvancauter
Ik heb inderdaad een nr plaat met een 1 van voor
dus ik moet gewoon aan de verzekeraar melden dat vanaf heden de nr plaat op een andere tractor gezet word of zo ?
JD3010
@driesvancauter Voor de zekerheid gewoon even bij de verzekering vragen. Je zal de trekker toch moeten verzekeren.
erik9831
@driesvancauter Inderdaad ...

En zoals @JD3010 ook aangeeft, vraag het daar voor de zekerheid, je moet inderdaad altijd wel eerst ook bij de verzekeringen eens langsgaan.
Niek123
@Boemrang Die link komt vast van google 😃
driesvancauter
Er staan nu onder de tractor 600/65 R 38 banden onder
zou op dezelfde velg een 650/75 r 38 passen ?
Boemrang
Quote @driesvancauter:
er staan nu onder de tractor 600/65 R 38 banden onder
zou op dezelfde velg een 650/75 r 38 passen ?

Waarom andere banden er onder, ga eens eerst geld er mee verdienen..
Je gaat alweer investeren terwijl je er nog geen euro mee verdient hebt...
En als je mee wilt gaan ploegen worden deze banden gewoon te breed, wil je land zaaiklaar gaan maken, monteer er dan dubbel lucht er bij....
En volgens mij hebben we je dit al eens verteld...
jmos
@driesvancauter
Dit gaat passen maar niet aan te raden ivm voorloop en dus andere voorbanden nodig. Gewoon zo laten als het is is dus het advies
Boemrang
@driesvancauter wij zitten nog steeds in spanning van de eerste foto's of heb je hem nog steeds niet thuis staan...
Probeer ons eens blij te maken... 😄
driesvancauter
@Boemrang ik heb hem sinds gisteren thuis staan ik zal er deze week foto s van opzetten
johndeere920
Nou waar blijven de fotos @dries ik denk dat de meeste net aks ik wel nieuwsgierig zijn.
Boemrang
Inderdaad @dries vol verwachting klopt ons hart....
Er zitten meerdere leden in spanning...
erik9831
@Boemrang Stress is nooit goed hé 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
Stress is nooit goed h� :D

Klopt helemaal, daarom wacht ik ook nog even... 😃
1046
@Boemrang nog effe wachte.............
Boemrang
Quote @1046:
nog effe wachte.............

Nog steeds effe wachten.....
Krijg je stres van....
Dus ik wacht nog maar effe..... 😉
@dries waar blijven de foto's... 😃
1046
@Boemrang wie wacht die heeft et nie slecht
Boemrang
@1046 Owh, maar dan wacht ik nog eventjes....
1046
@Boemrang maar niet wachten tot je een ons weegt
Boemrang
@1046 dat was ik niet van plan, maar het kan wel wat lijden...
1046
@Boemrang hahahaha
Boemrang
@1046 En anders gewoon even wat extra eten....
1046
@Boemrang bbq?????????
Boemrang
@1046 Daar zeg ik geen nee tegen....ben wel een voorstander voor.....
1046
@Boemrang bij et vakantiehuuske van henk , hahahaha
Boemrang
@1046 Dat zeg ik....
De agenda ligt klaar....
-NEW-HOLLAND-
Wat je niet hebt kun je niet fotograferen 😃
Boemrang
Quote @-NEW-HOLLAND-:
niet fotograferen

Maar als je niet kunt fotograferen dan heb je ook niets.... 😉
1046
En we wachten nog steeds
Boemrang
Quote @1046:
en we wachten nog steeds

Dan bent gij niet de enige...
Er wachten meerdere tf leden....
1046
@Boemrang daarom "we"
Boemrang
@1046 Dus daar hoor jij dan ook bij als ik het goed begrijp... 😃
1046
@Boemrang yup en you ook
johnny p
Ik ook , ik ook. Ik wacht ook op fotootjes.
😃 😃 😃 😃 😃 😃
Boemrang
@1046 Toch bedankt voor deze aanvulling....
Dit wordt erg gewaardeerd.... 😉
Boemrang
Quote @johnny p:
Ik ook , ik ook. Ik wacht ook op fotootjes.

Ik heb wel ergs een foto liggen van een oude Ford of zoiets... 😃
johnny p
Ik wil een nh tm 165 kijken!!!!!
geen ouwe stomme ford!!!!
die rijden der hier genoeg rond.
hihi
Boemrang
Quote @johnny p:
geen ouwe stomme ford!!!!
die rijden der hier genoeg rond.

😃 😃 😃
johndeere920
En we wachten en wachten....
Boemrang
@1046 Ik denk dat ze morgen en anders overmorgen foto's geplaatst worden.... 😉
1046
@Boemrang morgen komt niet
Boemrang
@1046 jawel hoor....
We kennen @dries allemaal en hij doet dat morgen, let maar eens op... 😄
1046
@Boemrang morgen zegt ie weer morgen en dan weer morgen , dus morgen komt niet
Boemrang
@1046 ja wel, morgen komen ze echt....
Let op mijn woorden....
Morgen heb ik gelijk "Morgen" 😃
1046
Boemrang
@1046 ja ja, morgen komen ze....
Geloof mij maar.....
1046
Boemrang
@1046 ja ja...
Morgen heb ik gelijk....
1046
Boemrang
@1046 Het is dat jij het zegt, ja ja....
1046
Boemrang
@1046 ja ja ja ja
driesvancauter
De foto s staan der op ik zal er nog is foto s opzetten als ik ermee aan het werken ben .
Boemrang
@1046 Enne, wie had er gelijk, @Boemrang 😄
Er zouden vandaag foto's komen van zijn nieuwe aanwinst...
En ze staan er op....
Ik weet dat je nu onder de indruk bent, kan ik verder ook niets aan doen... 😃
1046
@Boemrang nu ben je blij zeker?????
Boemrang
Quote @1046:
nu ben je blij zeker?????

Wat dacht je zelf, mijn dag kan niet meer stuk... 😃
1046
@Boemrang das mooi man
Boemrang
@1046 Ik ga hier zeker van genieten, heerlijk man...
En als we zo meteen naar landgraaf rijden kan ik er extra van genieten...
Volgende keer is de eer voor jou @1046
1046
@Boemrang geniet er maar lekker van
Boemrang
@1046 Doe ik zeker....
Maar niet te min, de eerste indruk is niet verkeerd van zijn nieuwe aanwinst... 😄
1046
@Boemrang effe geduld nog en dan komen de topics weer
Niek123
@Boemrang Ik wou net zeggen ik ben er jaloers op 😛
erik9831
Lukt het allemaal een beetje met de TM 165 ??? Al veel geniet van gehad ?
Boemrang
Quote @erik9831:
Al veel geniet van gehad ?

Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken....
Of er is geen werk, kan hij ook niet getest worden... 😄
erik9831
@Boemrang werk vinden doe je altijd wel als je wil denk ik. Maar of het in het begin goede werken zijn is een andere vraag natuurlijk. Sommige mensen zullen je altijd wel eens eerst op de proef willen stellen.
Boemrang
@erik9831 Zou hij ziek zijn, is best mogelijk....
We horen de laatste maand zeer weinig van hem... 😉
remcotrekker
@teunis daar zijn de niet veel mee eens. Tms boven de. 175 hoor je weinig goeds over
atlaspower
Wat een geweldige soap weer, in 1 adem uitgelezen,, prachtig die dries 😃
teunis
@remcotrekker

Klopt de 175 en de 190 waren niet heel best, de bakken waren erg gevoelig maar als ik me niet vergis is daar door de nh een modificatie voor geweest en de tractoren die die modificatie gehad hebben hoor ik weinig slechts over
Sanderford
@atlaspower +1 ik had van de week precies dezelfde gedachte 😃
1046
Staat de tm nog nie te koop ??????
case-jannes
T is jha een M160 geworden..
erik9831
@1046 was dit hem niet ??? (update: Hij is te koop en het is deze trekker)
[url]2dehands.be/landbouw-tuinbouw/akkerbouw/…]

De nummerplaat komt mij toch al zeer bekend voor ... Heb die hier ook al eens zien passeren. Met die nummerplaat is er toen nog een beetje spottend over gedaan.

Driesje ... wat is er van ?
Weer weg wegens einde hobby ???

Dit is een andere advertentie op naam van dries zelf op 2dehands.be voor reclame te maken voor zijn werkjes dat hij doet.

[url]2dehands.be/jobs-diensten/diensten/…]

Dries ik stel voor om met je te ruilen ... De M160 tegen mijn John Deere 1120. Deal ????
Boemrang
Wat is dit @dries heb je de buik er van vol....
Of zit de belasting dienst achter je veren....
1046
@erik9831 einde hobby, dus dan ook einde tf
erik9831
@1046 Stond ook vermeld bij de MF die hij toen verkocht ... Dus in sprookjes geloof ik al niet meer 😃
1046
@erik9831 haha da heb je goed , heel dries is 1 groot leugen
erik9831
@driesvancauter Wel wel ... de foto verwijderd met de nummerplaat, bij je advertentie op 2dehands.be ???

Je leest dus wel degelijk de commentaren ...

Wil je nu ruilen of niet met de 1120 ?

Misschien een domme vraag ... Maar denk je nu echt dat we dom zijn en dit niet zouden opgemerkt hebben dat jij dit was ?

Uiteindelijk is er niks verkeerd mee dat je hem wil verkopen, is je goed recht. Alleen stellen we ons daar vragen over, en als goede vrienden hebben we dan toch een beetje recht op een correcte uitleg van jou uit, of niet ? 😄

Talloze keren hebben mensen zoals @Boemrang en vele anderen (teveel om op te noemen) je steeds goed advies gegeven, iedere keer als je een vraag had stonden we voor je klaar. Iedere keer kwamen we wel bedrogen uit ... Maar toch bleven we klaarstaan voor jou met raad en daad. (sarcasme viert nu hoogtij) 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
en als goede vrienden hebben we dan toch een beetje recht op een correcte uitleg van jou uit ? :)

Echte vrienden, daar stel je een zeer moeilijke vraag....
Hij houdt zich zelf voor de gek....
Zal deze tractor wel willen verkopen onder de smoes stoppen met de hobby, dat is zo wie zo al een grote leugen...
Ik heb zo'n idee dat hij weer iets anders wil, wil harder kunnen rijden, kan het haaksysteem beter trekken...
Zoiets zal er wel achter zitten....
Dus @driesvancauter kom er maar een is met je beste leugen of de waarheid.....
Boemrang
Quote @1046:
einde hobby, dus dan ook einde tf

Dat zou wel mooi wezen....
Heeft toch al voldoende info gekregen van ons.... 😃
1046
@Boemrang en anders google
Boemrang
@1046
Zou dat een optie zijn.... 😉
1046
@Boemrang sommige leren et toch nooit
Boemrang
@1046
Ook hier zit weer waarheid in....
Boemrang
@erik9831 Zie je ook wat ik zag!!!!
@dries heet geen @dries meer maar ineens @bert....
1046
@Boemrang volgens mij weet onze drieske nie meer wie ie is
Boemrang
@1046 Zo'n idee krijg ik ook, moet toch maar eens advies gaan vragen bij @erik
erik9831
@boemrang Als je op Zoerle-Parwijs zoekt, dan vind je maar één Van Cauter. Deze man is een adviesbureau op vlak van bedrijfsvoering en beheer. Hij kan de zoon zijn uiteraard. In Morkhoven, waar Bert vandaan komt, is geen Van cauter te vinden. Een Vancauter is er helemaal niet te vinden. Zijn pa was zelfstandige, want hij schreef de facturen uit zei hij zelf.

Maar de telefoonnummer waarmee indertijd (1999) de zaak is opgericht, is een nummer uit keerbergen. Een heel eind van zoerle parwijs. Maar hij kan verhuist zijn. (serieus dikke villa op dat adres)

In westerlo is er nog een Van Cauter te vinden, die is bestuurslid in een politieke partij

Bron: Google 😄
Boemrang
@erik9831 Onze @dries blijft een Belg @erik, kunnen wij ook niet veranderen....
Kijk maar eens bij zijn advertentie... 😉
DANOONTJE POWERR
Quote @erik9831:
De M160 tegen mijn John Deere 1120. Deal ????

Het nummer staat erbij, ik zou zeggen bel m op en geef ons morgen een verslag op dit topic. 😃
erik9831
@DANOONTJE POWERR ik ben persoonlijk niet zo voor die technologische snufjes van te bellen ... Mail veel liever 😃

Hij komt hier ook online, dat hij dan gewoon reageert 😛
DANOONTJE POWERR
Op 2dehands.be is hij in tegenstelling tot hier geen veelplaatser
rubenv
@driesvancauter
ruilen tegen een 1455? dan heb je pas 'werk' 😃
Jasperfendt
13 uur geleden online
was dries
erik9831
@Jasperfendt hij heeft de eerste commentaren gelezen hoor, want daarna heeft hij (bert) zijn advertentie veranderd op 2dehands.be. De foto met nummerplaat heeft hij toen verwijderd. 😃
Jasperfendt
@erik9831 Wat voor nummerplaat dan?
patrick-lamers
Hij heeft hem wel gebruikt,
650 uur in 6 maanden is niet niks.
erik9831
@Jasperfendt 1-fun-6.. was zijn nummerplaat op de trekker. Daarom dat hij mij opviel, ik wist dat we daar toen bij 1 van zijn foto's toen nog mee gelachen hadden. Maar zijn foto's heeft hij ook allemaal verwijderd op tractorfan.

@patrick-lamers Inderdaad, heb ik ook gezien. dus is inderdaad wel gebruikt geweest. Een 100 uren per maand. Dus zeker niet slecht.
DANOONTJE POWERR
Beste reactie kan toch alleen door de topicstarter gegeven worden?
Dan heeft ie toch nog een soort van gevoel voor humor... 😄
GD tuning Garyp
Hij heeft Facebook
DANOONTJE POWERR
@GD tuning Garyp Ben je vriend? 😉
fendt trekkertje
Hij is gewoon al binnen dusja wat moet je dan nog met zo'n trekker 😃
driesvancauter
Ik stop er deze keer echt mee ik ga gewoon bij een boer werken en mij nog een klein trekkertje kopen voor thuis wat te gebruiken
driesvancauter
@erik9831 goed zoek werk 😄
DANOONTJE POWERR
@GD tuning Garyp Verzoek verstuurd dus....
Jasperfendt
Hoezo stop je nu dan? en hoe heb je zoveel uuren met dat dink gemaakt
JD5620
@driesvancauter wou niet echt lukken met loonwerk? Om tussen al die loonwerkers te komen is ook niet makkelijk. Of geen zin meer der in?
driesvancauter
@JD5620 loonwerk dee ik bijna ni vooral wat tuinwerk en grondwerk ik ben die tuine doen gwn beu ik doe liever zaken in de landbouw daarmee da ik gwn bij ne boer ga werken geld heb toch ni echt nodig
driesvancauter
@Jasperfendt vooral veel grond gereden en van de ene tuin na de andere
erik9831
Quote @driesvancauter:
@erik9831 goed zoek werk

Daarvoor dient google, is het niet @boemrang 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
Daarvoor dient google

Ja haalt mij de woorden uit mijn mond....
Toch eerst zien dan geloven...
JD5620
@driesvancauter aha ja je kan ook bij een boer en loonwerker gaan werken dan heb je ook wat afwisseling kwa werk.
Boemrang
Quote @driesvancauter:
ik stop er deze keer echt mee

Je had ook eerder kunnen luisteren naar ons.....
Had je veel problemen en je eigen ergernis kunnen verkomen.... 😛
En ons advies is en was geheel gratis... 😃
driesvancauter
@Boemrang je hebt inderdaad gelijk
Boemrang
Quote @driesvancauter:
je hebt inderdaad gelijk

Dit geld niet alleen voor mij @dries er zijn er meerderen geweest hier die hier het juiste advies hebben gegeven....
Helaas maakte je geen gebruik er van...

En wees nu eens eerlijk, waarom doe je alleen de tractor weg en de rest niet....
erik9831
Quote @Boemrang:
En wees nu eens eerlijk, waarom doe je alleen de tractor weg en de rest niet....

Daar zeg je zoiets ... daar had ik nog niet bij stil gestaan. Het is inderdaad alleen de trekker.

Misschien dat hij zijn containersysteem wel ook voor een 'vrienden'prijsje wil wegdoen 😄
Boemrang
Quote @erik9831:
Daar zeg je zoiets ... nog niet bij stil gestaan.

Ik heb toch zo'n mijn twijfels over hem....
Eerst verkoopt hij de tractor onder de naam Bert en nu adverteert hij met deze advertentie...
kapaza.be/nl/klussen-in-en-rond-het-huis/…
Geloof waardig of niet, let voor al op de datum van plaatsing.....
En het mooie van alles is, het telefoon nummer van Bert en Dries zijn precies hetzelfde....
erik9831
@Boemrang +oneindig 😃
Jasperfendt
@Boemrang Maar je kunt veel van onse dries zeggen :lol: maar hij heeft al wel een boel uuren met zen trekker gemaakt in korte tijd:)
DANOONTJE POWERR
Quote @erik9831:
voor een 'vrienden'prijsje

Hij heeft het geld toch ni echt nodig...
Boemrang
Quote @Jasperfendt:
maar hij heeft al wel een boel uuren met zen trekker gemaakt in korte tijd:)

Dit wil ook niet alles zeggen, is soms mo3eilijk om de waarheid te vertellen... 😃 😃
erik9831
@DANOONTJE POWERR daar heb je een punt ... heeft hij ook zelf gezegd hé 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
heeft hij ook zelf gezegd h� :D

Hij heeft wel meerdere dingen gezegd wat niet helemaal klopt.. 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
daar heb je een punt

Zullen onze punten nog beantwoord worden!!!!
erik9831
@Boemrang als pasen op 6 december valt ? 😃
Boemrang
@erik9831 Dan zal het antwoord waarschijnlijk zeer snel komen of in het geheel niet... 😃
erik9831
@Boemrang Moest je niet hier zitten ??? Hier is niets verwijderd hoor 😃 (denk ik)
Boemrang
Quote @erik9831:
Moest je niet hier zitten ???

Verdorie, zat ik weer helemaal fout dan!!!
Toch eens beter gaan opletten... 😃
1046
@Boemrang tis ook zo lastig met die vele topics van onzen driesie
erik9831
@Boemrang Zolang je maar mensen hebt, die je op het rechte pad houden 😃
Boemrang
@1046 We worden de draad ook helemaal kwijt met onze @dries of was het nu @Bert...
Maar ik vraag mij af wanneer de andere materialen te koop komen te staan...
Lijkt mij sterk als hij stopt met zijn hobby dat hij alleen zij tractor verkoopt....
En voor een haak arm hooft echt geen 300pk voor te staan...
Boemrang
Quote @erik9831:
die je op het rechte pad houden :D

Wij proberen dit dan ook zo goed mogelijk te doen.... 😃
1046
@Boemrang of was et nu @atlas fan
Boemrang
@1046 Oeps...
Nou vraag je me wat...
Kan ik dit vinden via Google... 😄
erik9831
@1046 how ... die wist ik zelfs nog niet 😄 (de account)
1046
@erik9831 haha ikke wel
erik9831
@1046 ik weet toch waar hij woont nananana 😃 (vermoedelijk)
1046
@erik9831 ik ook , in den bels , hahahaha
erik9831
@1046 idd ... in een giga villa 😄
Boemrang
@1046 Dat was ook niet zo moeilijk raden....
Wisten we al voor dat hij lid werd hier... 😃 😃 😃
Boemrang
Quote @erik9831:
in een giga villa :)

Heeft zijn vader geen advies kantoor en paarden en beesten als hobby...
GD tuning Garyp
Niks te doen ofzo?
newholland6640
Boemrang
Quote @GD tuning Garyp:
Niks te doen ofzo?

Waar zit het probleem!!!!!
Boemrang
@GD tuning Garyp dat zou ik ook kunnen zeggen....
Tja tja....
newholland6640
Quote @GD tuning Garyp:
Niks te doen ofzo?

@boemrang daar zit dus het probleem!
Boemrang
Quote @newholland6640:
daar zit dus het probleem!

Dan moet hij iets gaan zoeken waar hij zich mee bezig kan houden... 😉
newholland6640
@Boemrang

Ja, en wie is hij 😃 ?
Boemrang
@newholland6640 Ik denk wie dit vroeg "niks te doen of zo" is maar een idee.... 😃
erik9831
@GD tuning Garyp ik heb altijd iets te doen ...

Kuisen, gazon maaien, mij bezig houden met de kinderen, klanten afwerken, familie bezoeken, vakantie gaan, aan de tractor werken, dingen oplassen, slapen, rondrijden, rommel op de werkplaats ruimen, afval weg doen, naar de kine gaan ... oh ja, en uiteraard ook soms nog wat tijd maken om op tractorfan te zitten 😄
Boemrang
Quote @erik9831:
soms nog wat tijd maken om op tractorfan te zitten :)

Om toch bruikbare tips aan leveren hopen wij.... 😄
erik9831
@Boemrang uiteraard ... 😄
Mengeledriver
Wat n soap hier..... pfff
Ritchie
@Mengeledriver

Ze moeten de soos maar wat vaker open gooien denk..
Mengeledriver
@Ritchie

Nou idd!
DANOONTJE POWERR
Quote @erik9831:
klanten afwerken

Juist ja.... 😃

Heb je daar ook een afwerkplek voor? 😉
erik9831
@DANOONTJE POWERR ik wist het zo hard, dat iemand dat ging zeggen 😃
Boemrang
@erik9831 Het blijft nog verdomd rustig....
Is natuurlijk zijn zonden aan het overdenken.... 😃
beneficie
Geachte mensen om het mooie einde van het verhaal van ons driesje te kennen,zal ik dit even verduidelijken.Dries heeft in een jaar tijd wel 4a 5 traktoren gehad.Hij is gewoon een rijkeluiszoontje dat alle 2 tellen een nieuw speeltje moet hebben.Telkens als hij wat centjes tekort komt leggen mammie en pappie wel een centje bij.Hij is in tegendeel wel een harde werker,doet aanleg van tuinen,....Hij heeft zn m160 laten spuiten in blue power,heeft de tractor een geveerde cabine gegeven,... Maar telkens er een fakttuurtje thuiskomt van onderdelen,garagekosten,kosten van materialen,... faktureerd hij die aan zijn ouders ofwel aan de boer waar hij geregeld ging helpen.Dus hij hij beurt telkens de voledige inkomsten en de kosten draait die in een ander zijn nek.ALs het op geld op aankomt kan je die kerel voor geen haartje vertrouwen.Voor verdere vragen geef ik gerust jullie een antwoord aangezien ik dit kereltje wel redelijk goed ken.
DANOONTJE POWERR
Die Dries toch...
robbertk
Quote @beneficie:
Geachte mensen om het mooie einde van het verhaal van ons driesje te kennen

Is me alleen nog onduidelijk, waarom een einde? 😃

Heeft papa alles inbeslag genomen?
valmet6400power
@beneficie

Hoe ken jij hem dan? 😃
Wimsumar
Beste Beneficie:
Quote @beneficie:
ons driesje

Zoals bij velen die op vragen van "ons Driesje'' reageerden druipt de jaloezie / afgunst er bij jou ook af! Neem voorbeeld aan zijn spirit en ondernemersgeest in plaats van hem achter de rug om, anoniem, af te branden!
valmet6400power
@Wimsumar

Nee jij stond vooraan om zijn plannen aan te moedigen? 😃
Wimsumar
Beste Valmet6400Power:
Waarom moet je daar zo stom bij staan te grijnzen?
Lees A.U.B. zijn topics eens door en zie, dat daar waar ik kon, ik bijgedragen heb aan het oplossen van het topicprobleem (soms zelfs ook nog d.m.v. priveberichten als de sfeer dat noodzakelijk maakte). Een heel aantal lieden was stelselmatig ziekelijk (van zoals ik al aangaf: van jaloezie/afgunst) Dries van Cauter op dwaalspoor te brengen (om het maar zacht uit te drukken) en maakten er een beschamende vertoning van.
DANOONTJE POWERR
Quote @Wimsumar:
Waarom moet je daar zo stom bij staan te grijnzen?

Omdat iedereen behalve jij zag dat het een verwende kleuter was zonder verstand van zaken die ook nog eens naar niemand luisterde, maar ik zal wel jaloers zijn...
valmet6400power
@Wimsumar

De titels van zijn topics zeggen al genoeg, super van je dat je je steentje hebt bijgedragen proficiat! Heb je toch een poging gedaan een bodemloze put te dempen..

Inderdaad @DANOONTJE POWERR 😉
Wimsumar
Beste Danoontje Powerr & Valmet6400Power:
Quote @DANOONTJE POWERR:
Omdat iedereen behalve jij zag dat het een verwende kleuter was

Inderdaad, met zo'n reactie geef je/jullie onmiskenbaar je jaloezie aan. Jaloezie omdat je/jullie zelf als tiener maar met minder genoegen moest(en) nemen en/of jaloezie omdat je mogelijk eigen kind(eren) niet kunt bieden wat jij en vele anderen suggereren wat Dries wel zou hebben gekregen: Uit weelde z'n dagelijkse kick van het verdovende middel ijzer (een trekker).
Voor ouders zijn er minder plezierige verslavingen te bedenken waar hun kinderen mee expirimenteren.
DANOONTJE POWERR
@Wimsumar Amen!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
272
DEELNEMERS
51
WEERGAVES
33