Illustratie van:

Deutz D50 - kering vervangen.

Hallo heb van het weekend de hef manchet los gehaald omdat de hef niet op druk kon blijven en hij als je er niks in had hij helemaal omhoog ging. nu heb ik alles los en heb ik gezien dat de hele kering weg is. nu zoek ik een nieuwe heb het mechanisatie bedrijf al gevraagd maar die kunnen die niet bestellen. weet iemand dus waar ik die kan krijgen of eventueel iemand met een sloper. met vriendelijke groet marwin.

Deel dit topic

Reacties

brauheist
Niet bestellen?? Probeer maar gauw een andere want die moete er nog zijn...
nhmonteur
Gewoon een deutz dealer bellen. heb zelf wel eens onderdelen voor mijn D25 besteld bij Gecomi in mill. misschien kan je daar eens proberen
marwin1987
Het gaat om een deutz d50.1s voor de duidelijk heid. maar ze zijn geweest en alles gemeten maar ze konden er niet aankomen zijden ze.
marwin1987
De dealer die hier geweest is is een deutz dealer.
Oldtimer-fan
Niet bestellen? Lijkt mij onwaarschijnlijk. De Deutz dealer hier kon een tijdje terug ook keerringen voor m'n F2L612 uit '58 krijgen. Hadden ze zelfs nog op voorraad. Zijn gewone standaard maten.
marwin1987
Mij leek het ook al raar maar ze zijden het echt en het is ook wel een grote dealer.
Oldtimer-fan
Als aan de andere kant wel nog de keerring erin zit, haal die er dan uit en ga ermee naar een willekeurige andere merkdealer. Die kunnen er misschien wel aan komen. Misschien is 't ook een gangbare maat die bij meerdere machines/merken gebruikt worden.
marwin1987
Weet niet zit er maar een in dacht ik zo. is van de hefmanchet het
Oldtimer-fan
@marwin1987

je bedoelt de keerring toch die over het tanwiel zit waar de hefarm aan zit hè? Die de hefblok in gaat? Dan heb je aan de andere hefarm ook een keerring zitten. Haal die er uit, en ga ermee naar de LMB
marwin1987
Nee die niet. de kering die zit onder de stoel heb je vier dikke imbus bouten zitten en daar achter zit de cilinder die de hef tilt en die kering.
deutzd50
Kijzers haaksbergen proberen heb er al eens onderdelen op gehaald. altijd het hef filter vervangen is die smerig dan bouwt hij druk op gaat de hef zonder machine in de bovenste stand staan
Oldtimer-fan
@marwin1987

oh daar. Ik dacht dat je die wat ik zei bedoelde. Dan zou ik 't niet weten of die nog te krijgen zijn.
marwin1987
Ja maar hij kan de druk ook niet houden als de olie warm word dan kan hij niks meer tillen. en het mechanisatie bedrijf zij ook dat daar wel een kering hoort te zitten maar die is dus helemaal weg.
RBV
Kuperus uit oudehorne al geprobeerd?
marwin1987
Nee nog niet geprobeerd ik heb bij bijker nijeveen geprobeerd.
RBV
Kuperus even bellen en vragen of ze wat hebben, ze kunnen je vast wel helpen.
kuperus.org/
En anders Hoven in langelo.
hovenlangelo.nl/
nhmonteur
En anders gewoon goed de maten opmeten en naar een hydrauliekhandel zoals een Pehavo ofzo, die kunnen vaak alle soorten keerringen bestellen.
Seend
Of Evert Bergsma in Nijensleek, ook nog eens redelijk in de buurt
marwin1987
Evert Bergsma weet ik zo niet of die heeft die heeft alleen tweedehands spul kan hem altijd vragen. en zal wel bellen naar die andere twee dan of naar een hydrauliekhand ofzo
brauheist
2de hands keering moet je niet doen
goeiedag eem
@marwin1987 hallo ik had ook dat probleem met een manchet voor onze d40 de originele was bij kramp niet te krijgen, ze konden hem wel laten maken bij een bedrijf maar dat koste wel wat meer, ik heb gewoon bij de lmb via een manchet besteld die de buitendiameter heeft zodat hij in de bus goed afdicht en ik heb de zuiger zelf thuis op de draaibank gezet en aangepast naar de afmetingen van het manchet en klaar benje.
KubotaB6001
ZF gebruikt standaard maten, moet volgens mij gewoon bij imes of een soortgelijke handel te verkrijgen zijn... Weet je welke de afmetingen zouden moeten zijn?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D50 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
3