Illustratie van:

Deutz-Fahr DX 4.51 - uitlaat

Hallo

wie weet hoe de uitlaat van een dx 4,51 vast zit op het spruitstuk, wil je uitlaat er af halen heb al zitten kijken maar zit geen klein of bout ofzo

gr stefan

Deel dit topic

Reacties

bikkertie
Ik kan de uitlaat van de 3.90 er ook niet af krijgen. Wie weet wat
Fendt926Driver
Zit volgens mij een veer aan die je iets onder het spruitstuk vast zet. doe zijpaneel meer eens open moet je hem kunnen zien
sjonnies
@Fendt926Driver kan het niet zien bij de dx 3,65 was dat wel zo maar ik zie hier niks geen veer of bout en het is er allemaal zo krap
sjonnies
@Fendt926Driver kan het niet zien bij de dx 3,65 was dat wel zo maar ik zie hier niks geen veer of bout en het is er allemaal zo krap
sjonnies
@bikkertie die van jou moet dacht ik met een veer zitten
bikkertie
@sjonnies die heb ik er al af maar hij wil niks
sjonnies
@bikkertie draaien en wippe
Fendt926Driver
Quote @sjonnies:
bij de dx 3,65 was dat wel zo maar ik zie hier niks
op onze 4.51 was dat wel zo. kan inmiddels anders zijn
kun je hem wel iets draaien heen en weer. anders is die gewoon vast gaan zitten
Boemrang
@bikkertie Snijbrander of slijptol al geprobeerd... 😃
bikkertie
@sjonnies nee haha wil niet hij zit muurvast. Al met de shovek en soanning errop en tikken geprobeerd maar hij diet niks zelfs geen speling
casejxu
Pijp eraf slijpen net boven de kap... Dan kap eraf en t laatste stukje open slijpen. Daarna alles vast lassen.. Dit is waarschijnlijk de oplossing...

Maar probeer eerst met veel geduld rondom te tikken met een hamerTJE.. Houd dit lang vol lukt t soms
casejxu
Pijp eraf slijpen net boven de kap... Dan kap eraf en t laatste stukje open slijpen. Daarna alles vast lassen.. Dit is waarschijnlijk de oplossing...

Maar probeer eerst met veel geduld rondom te tikken met een hamerTJE.. Houd dit lang vol lukt t soms
sjonnies
@casejxu dat ga ik niet doen, maar bedankt voor de tip
casejxu
@sjonnies heb t al vaker gedaan... Soms heb je namelijk geen keus meer 😉
kuiltje
@sjonnies stropje om de uitlaat doen, en dan opbeuren met een heftruck ofzo. Of met een takel aan plafond. Als die dan onder spanning staat met de uitlaat heen en weer drukken en hopen dat die los komt. Heb die met een 3.10 ook al is gedaan. Niet te weinig spanning op het stropje zetten!
barteltie
@sjonnies @bikkertie wie van onze 3.90 is er ook al 2 keer afgeslepen omdat hij verschrikkelijk vast zat. en als de uitlaat van de 4.50 er af moet zal het ook wel op deze manier moeten helaas...
bikkertie
@barteltie oe das minder 😞
Boemrang
Quote @barteltie:
wie van onze 3.90 is er ook al 2 keer afgeslepen omdat hij verschrikkelijk vast zat. en als de uitlaat van de 4.50 er af moet zal het ook wel op deze manier moeten helaas...

Het is inderdaad jammer dat het soms zo moet, daarom gaf ik in een eerder antwoord al aan, snijbrander of slijptol al geprobeerd....
barteltie
@Boemrang soms is het gewoon het beste naar de wijze woorden van de man achter het profiel van @boemrang te luisteren 😃
Boemrang
Quote @barteltie:
soms is het gewoon het beste naar de wijze woorden van de man achter het profiel van @boemrang te luisteren :D

Ik heb ook wel eens goed idee en uitspraken waar ze zeker iets van kunnen leren... 😃
deutz3.70power
Bij onze 3.70 zit er een veer vanuit de uitlaat, die houdt hem vast. ff zijklep eraf halen dan kun je het zien. Ik weet
niet of dat bij een 4,51 ook zo is.
dx11
Ik zou hem liever afslijpen als dat ik hem met een takel of shovel flink op spanning zet. Als je spruitstuk afbreekt, of de tapeinden ui je blok scheuren ben je mooi klaar

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.51 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1