Illustratie van:

Renault Super 7D - R7055

Achter het linker wiel lekt die wat olie.
Wiel eraf gehaald en nu.....
Lijkt erop dat de keering lekt , hoe kan ik deze het beste/makkelijkste vervangen ?

Deel dit topic

Reacties

rickrenault
Is het niet de keering die achter dat armpje zit waar de trekstangen van de hef op zit
marc-maassen
Nou toen we het wiel eraf haalde zagen we dat er tussen de 2 schijven van de wielophangingen olie uitkomt.
Ofja , olie , lijkt olie. Hij heeft 10 jaar stilgestaan en gelekt op die plek, dus het linker achter wiel moest ik met de hogedruk afspuiten anders kreeg ik de zwarte troep er niet vanaf.
rickrenault
@marc-maassen oke meestal gaan die keerings achter van de trekstangen lekken als de trekker zolang stil heeft gestaan zou ik die ook vervangen die gaan altijd lekken zodra je wat zwaars in de hef hangt als je ze vervangt heb je de eersre tien jaar geen last meer
Bij jouw komt de olie dus uit de steekas volgens mij zit daar een keering maar dat weet ik niet zeker of een pakking ofzo maar er zijn vast leden die dat weten
Wimsumar
Beste RickRenault:
Quote @rickrenault:
keerings achter van de trekstangen

Ik denk dat deze Renault nog geen trekkrachtregeling heeft. (Dus vaste pennen voor de trekstangbevestiging).
marc-maassen
Jammer dat ik geen foto kan toevoegen aan de topic......
Dan kon je het zien..
marc-maassen
Het is een Renault super 7 (bj 1968) R7055
rickrenault
@Wimsumar dat kon wel eens zo zijn ja maar volgens mij heeft die het wel alleen nu ben ik er ook niet meer zeker van onze renault 56 40 jaar oud nu volgens mij heeft het wel en die achterbrug lijkt er heel veel op op het hefdeksel na
rickrenault
@marc-maassen als je een foto op tf zet en dan de link in een reactie plaatst in dit topic staat de foto er in
marc-maassen
@rickrenault en @Wimsumar
Wimsumar
Beste RickRenault:
Quote @rickrenault:
volgens mij heeft die het wel

Ja, jij hebt gelijk.
Op onderstaande foto uit het T.F.-Renault Super 7D-album is het te zien.
marc-maassen
...
rickrenault
Daar zit een conish lager denk ik dan zal daarvoor een keering zitten moeten alleen heb ik zoiets nog nooit van binnen bekeken dus kan je geen antwoord geven hoe dat precies zit maar er zijn vast leden die dat weten
marc-maassen
Het zijn de keeringen van de steekas. Dus die is stukke makkelijker los te maken, thanks voor de tips !
davyke
Ik heb bij mijn renault 56 de dichtingen aan beide kanten vervangen. Volgens mij is het bij jouw traktor dezelfde werkwijze. Je moet het hefdeksel eraf halen en dan moet je de moer van de steekas losmaken waarmee het tandwiel vastzit. Dan moet je de 6 bouten van de flens losmaken op de trompet aan de kant van het wiel en dan kan je de steekas eruit trekken. Je moet dan wel de conische lager van de steekas eraf persen en dan kan je de oliekeerring vervangen. Als je toch bezig bent kan je best de andere kant ook doen.
marc-maassen
Heren , de keeringen zijn vervangen en ook maar meteen de lagers van de steekassen meegepakt.
Als dan doen we het goed.
Alles zit weer in elkaar.
Nu kunnen we alles in orde maken en dan schuren en spuiten en daarna VEGE MET DE TRACTOR 😃
Wimsumar
Beste Marc-Maassen:
Quote @marc-maassen:
meteen de lagers van de steekassen meegepakt.

Als dan doen we het goed.

Ja, goed werk zo. Niets overslaan. 😉

P.S.: Van "VEGE" wordt ie weer stoffig. Jammer. 😄
marc-maassen
@Wimsumar de tractor zal niet weten wat die mee maakt 😄
Nieuwe lager , nieuwe olie 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Super 7D ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
7