MTM verlagen van tractor
Weet er hier iemand als MTM wil verlagen van een tractor lukt dit en goe of waar kan je dit doen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Link 1
Link 2
Daar zat ik ook al aan te denken, daarom vroeg ik al wat de redenen hier voor was...
Had @pet135 misschien zelf zijn antwoord al kunnen geven...
Yep, soms denk je, dit kan ook anders...
denk dat de @pet135 toch maar eens even bij de belasting dienst of wie die kenteken platen uitgeeft maar een moet informeren.....
In België is het toch anders geregeld dan bij ons in Nederland....
maximum toegelaten massa
Mijn Deutz D5505 had zijn eerste inschrijving echter voor 06/1968, dit is de datum waarop het gelijkvormigheidsattest ingevoerd werd. Alle voertuigen die voor deze datum voor het eerst ingeschreven werden hebben dus geen gelijkvormigheidsattest, en bijgevolg kan de technische controle zich dus ook nergens op baseren om de MTM te bepalen. In dit geval wordt er dus een MTM gegeven aan jouw trekker die naar eigen goeddunken van de 'experts' van de technische controle veilig is voor jouw voertuig. Zo heeft mijn Deutz dus indertijd een MTM van 4000 kg meegekregen, terwijl Deutz op het typeplaatje voor mijn bandenmaat een MTM van 3900 kg vastgesteld had. (Zo blijkt maar weer dat logica meestal ver zoek is bij de Belgische overheidsinstanties.) Bijgevolg heb ik dus ook mijn G-rijbewijs moeten halen voor een tractor met een MTM van feitelijk 3900 kg.
Tenzij je dus op de keuring zou kunnen vragen of ze de MTM van zo een trekker op 3500 kg willen vaststellen (let op, dan mag je nog geen kar trekken met je B-rijbewijs, want je totale MTM gaat dan immers over de 3500 kg!), gaat het dus niet mogelijk zijn om de MTM te verlagen.
Ik ben een gelukkig persoon ... Voor 1982 geboren. Yippee-ki-yay, motherfuckers.
Toch 1 regel dat eens in mijn voordeel pleit
Maar jullie vergeten toch 1 ding denk ik ... Als je MTM 3900kg is, dan mag je er wel mee rijden als hij minder dan 3500kg weegt.
Wat is de M.T.M.?
Als je een lege auto op een weegschaal zou zetten, dan heeft die lege auto een bepaald gewicht. Bijvoorbeeld 1900 kg.
Maar in een auto zit normaal gesproken ook een bestuurder. Er kunnen passagiers inzitten. Er kan extra lading in de auto liggen.
De FABRIKANT bepaalt hoeveel het totaalgewicht van de lege auto + de bestuurder + de passagiers + de lading maximaal mag zijn om met die auto veilig te kunnen rijden.
Voor een PERSONENAUTO is dat totaalgewicht of de M.T.M. 3500 kg.
Als onze lege personenauto 1900 kg weegt, en de M.T.M. is door de fabrikant bepaald op 3500 kg, dan wil dit zeggen dat het totaalgewicht van de bestuurder en van de passagiers en van de extra lading nog 1600 kg mag bedragen.
Dus volgens mij mogen jullie er mee rijden met een B, ook al is jullie MTM hoger. Beter dat je dit eens vraagt aan een bevoegde instantie.
Bankkaart formaat al.
Maar ik heb ook een BE, dus ik mag al 7000kg hebben.
Maar als je nooit met zo een aanhanger zoekt te rijden, dan ben je gewoon beter om je G te behalen.
Voor een Hummer H1 of H2 moet je ook een begrenzing hebben en een C rijbewijs, omdat hij meer weegt dan 3.500kg. Denk dat hier toch ergens misschien een zwart gat is, weet het ook niet 100% zeker