Wij hebben en fendt vario 415,
ik zou willen weten of daar en 5 schaar wentelploeg achter kan.
wij ploegen alleen op kleigrond.
op dit moment hebben we een 3 schaar rabe ploeg met vorenpakker.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Volgens mij ben je dan veel beter af met een 4 schaar.
Idd. afslipbaarheid zegt alles. Hier in de buurt kun je met 120 pk een 4-schaar trekken op de klei, 10 km verderop heeft een MX 120 alle moeite met een 3-schaar...
Weet t
150/155 pk
Ook kun je beter met een 4 schaar met 6,5 km/h ploegen met 0% slip, dan met een 5 schaar 4 km/h met 40% slip. Beter voor de grond en dieseltank, en je gaat even snel.
Hoeveel ha moet je ploegen? Dat maakt ook nogal verschil.
Zou je voor 14ha wel een grote 5 schaar kopen? Heb je wel ergens een heel goedkope tweedehands gezien denk ik? Ik zou voor de zekerheid voor de 4 schaar gaan en gezien het aantal bunders denk ik niet dat je die ene schaar echt zult missen
mijn opa zij ook dat je dan het plezier van bouwen eraf haalt.
Waarom zou deze totale oppervlakte met een 5-schaar geploegd moeten worden?
met een 5 schaar ploeg gaat sneller als een 4 schaar.
en onze dealer had nog een 5 schaar staan.
De tijdwinst op die 14 hectare ben je weer kwijt aan het aanpassen van trekker en het invetten van de extra vijfde ploegschaar na afloop.
Dus je beslissing om voor een 4 schaar te kiezen is nog de beste.
Voor 14 hectare ploegwerk is aanschaf van een 4-schaar, in plaats van de 3-schaar nu, een belachelijke vorm van overmechanisatie.
want andere dagen wacht er wel weer ander trekker werk.
heb maar 10 ha maïsland door die stomme nieuwe derogatie regels maar als ik een mooie 5 of 6 schaar wentel tegenkom is die voor mij. ook nog het liefst met packomat
Een buitenkans:
[url]tractors-and-machinery.com/extern_content.php/…]
Gewoon stapje terug doen en een 4- schaar nemen. Heeft hij zijn handen ook vol aan, en met zeer natte jaren een schaar eraf of laten spitten.
Met twee dagen heb je alles geploegd..
Neem van mij aan: zelfs op kleigronden kun je met die combinate ploegen! Hangt enkel af van bepaalde factoren.
En afhankelijk van het gewas, is 15-20 cm ploegdiepte al meer dan voldoende!
Daar zijn wij in een ver verleden al eens mee bezig geweest, de slimmeriken van lemken maken die flensplaten allemaal anders zodat dat praktisch onmogelijk is, of beter gezegd, zich niet loont.
gewoon de 5 schaar wentel ploeg kopen,
je ken er altyd een schaar van afhalen als die het niet trekt.Tot dat je en zwaardere fendt koop in de toekomst , heb je je ploeg al.
nu heb ik gevraagd of hij dat aanbouwdeel wil verkopen.
wij gaan geen grotere fendt kopen want wij ploegen voeren en schudden alleen nog maar.
4 schaars is perfect.
Duwploegen kun je qua vermogensbehoefte niet vergelijken, volgens mij... Zijn de wereld aan foto's en filmpjes van 100 pk Fords, die met 6 scharen werken, terwijl die een zesscharige ploeg normaal gesproken nooit de grond in krijgt!
Nooit met een duwploeg gewerkt dus. Heeft wel meer voordelen, maar een heel groot nadeel: het is moeilijk
Tssss. Das voor vrouwen
Ja dat beweert hij... 1 probleem... Ze make het niet zo simpel als bijv. John Deere, dat iedereen t begrijpt :lol:
had een keer een 415 gezien met 2 schaar in de fronthef en 4 schaar achter op lichte klei. Ploegen wil men vaak te snel. 6/7km/h is snel zat omdat anders de grondt over de andere rug heen gegooid wordt. Heb zelf ook geploegd met een 415 en een zware kverneland 5 schaar vario ploeg. Het heffen ging moeizaam. Ook is het heel belangrijk dat je de trekker goed in belans hebt dus 1500/2000kg frontgewiht en maximaal gebruik maken van je trekkrachtregeling.
de importeur zij dat dat goed heel kan.
alleen de roemeen wil die 4de schaar waarschijnlijk niet kwijt
wil die dealer van je die ploeg verkopen ofniet? waarom vraag je dat in godsnaam hier op tf? heb je toch een vertegenwoordiger voor?
als hij je dat ding wil verkopen en hij denkt dat het kan, dan moet je dat vrij kunnen proberen toch? ik had persoonlijk een 4 schaar genomen. beter wat over dan te kort.
wat is nou 15 hectare gewoon 4 schaar nemen
Dat is anderhalve dag ploegen, en als je wilt ben je in een dag tijd klaar....
15-16 uur idd.