Onkruidmaaier maait 80% onkruid uit gras

Met de onkruidmaaier is er voor het eerst de mogelijkheid om onkruid in grasland mechanisch te bestrijden. De uit Zweden afkomstige onkruidmaaier Combcut, snijdt ongeveer 80 procent van de bladeren en stengels af. Hierdoor kan zaadvorming worden voorkomen en krijgt gras de gelegenheid om boven het onkruid uit te groeien. 

Deel dit topic

Reacties

ejb
Blijkbaar heeft Volkerink een extreem goed jaar achter de rug anders hadden ze niet zomaar geld over de balk gesmeten door deze waardeloze machine aan te schaffen
+1
mlkvhoudr
Ik zou me kapot schamen voor zoveel ridderzuring in mijn land, kan me niet voorstellen dat deze machine daar tegen helpt, je zou hem een kwart moeten kunnen draaien dan kun je er gelijk je erf mee vegen...........
+1
steyr 9087
Tja en dan maai je 80% onkruid weg maar het gevolg is dat je het niet bij de bron aan pak dus eigenlijk loop je met deze machine letterlijk achter de feiten aan en je rij ook nog.het goede gras plat.
kortom een waardeloze machine
+1
extrememachine
Ik snap niet dat deze loonwerker in deze machine investeerd.
Er gaat toch niks beter dan onkruid te spuiten met groeistoffen.
Ben benieuwd hoe snel deze machine ergens in een hoek verdwijnd
puddingbroodje
Tja die biologische boeren moeten wat verzinnen om het onkruid te bedwingen 😕
avondrood
Als je goed naar de biologische weiden kijk zie je bijna alleen maar onkruid. Goed gras groeit ook niet meer in een biologische weide.
steyr 9087
@puddingbroodje als ze zonodig biologisch willen zijn moetten ze gewoon op de knieen door het land onkruid plukken
SJB533
Quote @extrememachine:
Er gaat toch niks beter dan onkruid te spuiten met groeistoffen.

Ik citeer
Quote:
Eigenaar Louis Claessens wil de machine vooral gebruiken in biologische percelen.
claasfan
100% was beter geweest...
EA_MF
@claasfan dat red je met machinale mechanische onkruidbestrijding nooit
jordi 1455
80% maar, dan maar met de gifspuit er over.
claasfan
@EA_MF Nee oke maar dan kan je er net zo goed met de spuit over
erik9831
In de action verkopen ze voor een paar euro's zo een gasbrander om onkruid te verwijderen.

Maar dit topic is al oud nieuws, heeft een paar dagen geleden ook al besproken geweest.

Dit is de link naar dit topic: tractorfan.nl/topic/66297/
Boemrang
Quote @erik9831:
Maar dit topic is al oud nieuws, heeft een paar dagen geleden ook al besproken geweest.

je hebt van die slaapmutsen er bij, die worden net voor het wekend wakker.... 😃
gypCaseXL
@Boemrang misschien omdat ze de rest van de week druk zijn met belangrijkere zaken 😉
Boemrang
@gypCaseXL Het zou verdomd goed kunnen, informatie opzoeken wat ze dan net voor het wekend kunnen plaatsen... 😃
Is ook vermoeiend... 😉
SJB533
Quote @erik9831:
Maar dit topic is al oud nieuws

Dit topic komt cross-site op TF 😉 Is geplaatst op een melkveehouderssite en is daardoor ook op de TF tijdlijn gekomen 😉
erik9831
@SJB533 is zoals boerennu dat daar ook in de lijst berichten van komen dan ?
SJB533
@erik9831
Ongeveer wel ja 😄
JD 6430 The Best
En waarom kan dit dan niet met een schijvenmaaier oid?
mbvaltra
@JD 6430 The Best
Deze maait alleen het onkruid, het gras blijft staan. Je bent dus af van je onkruid en het gras blijft staan. Tenminste dat beweren ze.
avondrood
Laten ze maar eens goed uitleggen en laten zien. Kan dit zelf op het filmpje slecht bekijken.
ares697
Als het met eggen fout gaat lijkt het mij best wat voor in onze Lupine.
Nico96
Als ik de werking zo zie, werkt het alleen in gras en graan.
rickrenault
Waardeloos ding lijkt mij als je het onkruid maaid dan schud je al het zaad er uit en krijg je alleen maar meer denk ik
ErikSmale
Met de combcut maai je het ook VOOR het onkruid zaad heeft geschoten
+1
EA_MF
@claasfan bio boeren mogen niet spuiten 😉

@rickrenault dit moet je ook doen VOORDAT de plant in het zaad schiet
claasfan
@EA_MF Klopt maar het lijkt me een prut machine
Tom VB
De meeste dromen zijn bedrog....
PeterPan
Inovatie heet zoiets en durven om te ondernemen... zich onderscheiden in bepaalde dingen....
-1
Zeerserieuzeboer
Ondernemen? Daar hebben die gifspuiters nog nooit van gehoord...
Renze
Volkerink Heino (toen het nog van Gerrit Volkerink was) was ook de eerste die 10 jaar terug een zodebeluchter aanschafte. Dat kwam destijds moeizaam van de grond, maar tegenwoordig is het big business voor Evers, en worden er demonstraties georganiseerd en is de vakpers bezig met vergelijkingstesten.

En laten we eerlijk zijn: Roundup tegenwoordig, is als een BH die aan de waslijn hangt: Het beste is eruit !

Ridderzuring helpt niet veel echt goed meer tegen omdat het donders sterke rotzooi is. En opa's die voor hun zonen met de schop ridderzuring steken (erg effectief) zijn er ook steeds minder.

Bekijk het eerst eens rustig voordat je je bek lostrekt, want voor je het weet zijn zoveel bestrijdingsmiddelen verboden dat dit het enige alternatief is...
gezienus
[quote]@: demonstraties georganiseerd en is de vakpers bezig met vergelijkingstesten[
/quote]

Geweldig maar wordt de machine ook massaal verkocht of blíjft het Bij demonstraties
+2
ejb
Ridderzuring is best goed te behandelen. kijk maar bij collega's zou ik zeggen want verreweg de meeste percelen zijn gewoon ridderzuringvrij

alleen moet je het bij de jonge plant al doen en een aantal jaar herhalen
cs-agrar
Precies, maar met zo'n onkruidmaaier gaat dat niet lukken.
Bij mijn weten is de natuur niet geheel onhandig. Kijk maar eens in je gazon, een paardebloem of madelief gaat gewoon al lager bij de grond bloeien als elke keer z'n kop er af gehakt wordt. Dus op lange duur is dit apparaat een beetje symptoombestrijding, maar dan houdt het dan ook mee op.
Met roundup ridderzuring bestrijden kan wel effectief zijn, maar het gras om de zuring heen wordt er ook niet beter van, krijgt ander onkruid weer goede kans.
christelthijssen
@Renze Je bent teminste iemand die nadenkt wat hij typt...
christelthijssen
@Renze Je bent teminste iemand die nadenkt wat hij typt...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden gras , onkruid , grasland en engels geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
4
TREFWOORDEN