Ik heb namelijk een same corsaro 70.
Deze rookt nogal redelijk veel blauw-wit.
En er is nog aan probleem de hydrauliek doet het niet meer.
Zowel de armen als de ventielen.
Alvast bedankt!
Mvg Lucas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Same Corsaro 70 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heel goed.
Een koelwaterprobleem kan het dus nooit zijn.
Blauwe rook is een teken van olieverbruik. Tenzij dit met liters verbruik gepaard gaat hier liever niets aan doen. (motorrevisie wordt waarschijnlijk te kostbaar).
Wat de hydrauliek betreft: Zit er nog olie in het systeem?
Werkt de aftakas nog wel (de hefpomp zit volgens mij op dezelfde as) ?
Hoe, wanneer, waarmee is de hydrauliek er mee opgehouden?
Je gebruikt wel de goede hendel (onder het stuur) om de hef te bedienen?
tractorfan.nl/topic/22553/
tractorfan.nl/topic/43774/
er uit moeten halen, en goed afstellen en zeker geen druppelaar weer monteren.
De druk op 200 bar zetten, en het juiste type monteren.
Eventueel de motorolie verversen, hoe lang zit deze erin???
Ook even de kleppen stellen o,2 mm in/uit koud.
De hef, als deze helemaal niets meer doet, en de pto. wel dan zou het aandrijftandwiel onder de hefbak stuk kunnen zijn.
Er zou ergens bij het overdrukventiel een of meerdere O ringen stuk kunnen zijn, het overdrukventiel zou stuk kunnen zijn,het huis zou stuk kunnen zijn, als de olie heel
vies grijs/zwart is, dan zou het filter dicht kunnen zitten,
maar dan heeft hij de laatste tijd een ander geluid gemaakt,
de twee lagerblokken zijn dan stuk.
Als je de deksel eraf haalt en dan de trekker laat lopen en heffen, dan kun je vaak al veel zien, pomp die draait en olie die ergens lekt.
Als een knal of een knap het laatste was, dan kan de bodem
uit de hefcilinder zijn geknald.