Beste mede tf'ers
Gister heb ik m'n 644 even voor de pakken wagen gehad hierbij moest hij even flink werken. Maar toen ik de trekker vanmiddag starte sloeg hij moeilijk aan en liep hij wat rauw ook bleef het uitlaatklepje klapperen terwijl dat normaal na wen minuutje weg is. Tijdens het stationair lopen rookt hij blauw en tijdens het optrekken veel meer zwart als normaal.
Weten jullie wat hier de oorzaak van is en hoe het op te lossen is ?
Alvast bedankt,
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Topics: tractorfan.nl/user/26343/…
B.T.W.: De motor is "geen sleutel op geweest" (geen 'motor'-topics) en was voorheen gewoon goed?
Dat stationair lopen lijkt me niet echt een punt van aandacht. Is van meerdere factoren afhankelijk. Is je tank schoon? Anders kun je om de 50 uur filters vervangen, maar levert het structureel geen verbetering op.
Je kunt die krachtsexplosies beter achterwege laten (bij zowel nieuw, maar vooral bij oud. Trekkers zijn net mensen).
Je mag hopen dat de schade beperkt blijft door brandstofprobleem als gevolg van de dieselbacterie.
filters controleren. normaal moet een trekker beetje werk zat aankunnen. tzijn tenslotte geen mensen
Toen zat steeds het zeefje in de opvoerpomp dicht met bacteriegroei waardoor de motor geen diesel meer kreeg en uitviel. Als je de oorzaak maar weet is het snel weer te fixxen, mocht dat het probleem zijn...
Op het werk was het vaak onder het rijden dat hij minder vermogen kreeg en dan uitviel. Slecht starten deed hij altijd al wel, maar dat lag niet daar aan, haha.
Motor loopt rauwer dan voorheen, mist hij ook vermogen?
Mijn gedachten gaan naar een verbrande uitlaatklep of koppakking.
Wijst de compressietest toch niet op een verschil, dan zou ik steken op verstopte filters en/of een verstuiverprobleem (maar als ie slechts op 1 cilinder hapert/rookt, schat ik die kans kleiner in).
Onverbrande diesel.
Dat was dus een beetje te voorbarig, of waarom dat dan?
Met de gegeven informatie tot die reactie van mij , behoorde dat tot de mogelijkheden. Het filmpje geeft aanleiding te denken aan veel groter (motor)schade.
Als hij zulke geluiden gaat maken kun je hem afschrijven, dit kan zeer zeker wel een zuigerveer zijn die is gebroken.
Werk schoon met het (de)monteren van verstuivers (de leiding en aansluiting komt immers open te liggen en vervuiling kan niet meer uitgefilterd worden).
Nummer de verstuiver bij bijbehorende cylinder.
Afsteldruk weet ik niet.
Een zuigerveerprobleem vind ik ook niet aannemelijk omdat er dan in beginsel best nog wel compressiedruk opgebouwd kan worden voor een regelmatiger loop van de motor dan in het filmpje is te horen.
Weet je ook in welke cylinders deze slechte verstuivers zaten?
Wat een humor op de maandagmorgen.
Het verwisselen van verstuiverleidingen aan de verstuivers (wat jij eigenlijk bedoelt) lukt eigenlijk niet. Deze leidingen zijn dusdanig in vorm gebogen dat ze "automatisch'' bij de juiste cilinder/verstuiver blijven. ook zijn het dikwandige, taaie buisjes die zich niet gemakkelijk laten vervormen waardoor verwisseling niet zonder slag of stoot gaat.