21

Hoe zit het nu met het voercentrum?

Een tijd terug zijn ze met veel bombarie failliet gegaan (of nou ja, ze zijn failliet gegaan en toen was er hier veel bombarie 😃 ). Maar, zoals te zien op de foto in de lees meer link, rijden schijnbaar nog wel? Doorstart gemaakt?

Deel dit topic

Reacties

Ik zie een witte vrachtwaggel met een schuitemaker kar erachter. Maar ik zie er nergens voercentrum opstaan, dus wie zegt dat het een vrachtwaggel van het voercentrum is? Misschien wel van voercentrum geweest, maar die toko is op de fles, meestal worden dan de bezittingen verkocht/geveild. Schuldeisers willen namelijk graag nog wel een deel van hun geld terug na een faillissement.
Die Scania was toch afgebrand?
De boeren blijven eerst gewoon hun kuil behouden, je kunt de boer niet zomaar laten zitten en geen kuil meer brengen.
@walker1 de naam heeft er nooit op gestaan, maar dit is de originele truck en trailer die het voercentrum gebruikte. Later op de dag kwam ik hem nog een keer tegen, onderweg richting Hoogland Leeuwarden...

@NHSanderJD nee, had stormschade aan de cabine, maar is weer opgeknapt
Voer zit in een stichting die van de boeren is.
Aangezien al het voer van afgelopen seizoen daar nog heen gereden is zal er minstens mais zijn tot komende maisoogst. Zullen nog wel even aan de rit zijn.
De Scania geeft schade gehad met een storm. Is eigendom van een leasemaatschappij. Voer is van een aparte stichting en komt nog gewoon bij de boeren. al zal het nu ondertussen wel langzaam aan op raken.
Zo goed ik weet krijgen de boeren nog tot 1 augustus voer.
Heb gehoord dat die fendt en schuitemaker wegzijn omdat die nooit betaalt waren, vrachtwagen ook niet naar die wil toch niemand kopen, rn voercrntrum moet toch wat.....
@ronald-deutz-fahr truck zou prima voor MCS (containerboer) of melkweg aan de slag kunnen? Trailer wordt wel wat lastiger te slijten ja...
Ze zijn nu bezig met de laatste maand, het laatste voer is uitgeleverd door hoogland bv. Als het voer op is in leeuwarden moeten de boeren weer zelf. De nutrienten menger van het voercentrum is nu van hoogland bv, die kan de nutrienten leveren in ibc's
@Alex Miedema

Storm schade aan de cabine? De cabine is ook een keer gestolen op een nacht.
@jelle algera vind je het heel erg dat ik dat niet geloof? Ik weet dat er foto's van die truck zonder cabine zijn, die heb ik namelijk zelf gemaakt. En toen stond de cabine gewoon binnen voor een reparatie, foto's zijn gemaakt bij de Scania dealer...
Ze stelen ook alles tegenwoordig...
@DANOONTJE POWERR ja, inderdaad, zomaar hop een cabine op de pakjedrager en hard wegfietsen....
@Alex Miedema Ik heb laatst nog een kerk gestolen. 😃
Foto volgt nog....
@DANOONTJE POWERR toch eerst de kleine kindjes vrij gelaten ?
@erik9831
Waar het hart van vol is stroomt de mond van over :lol:
De combinatie is naar Hoogland gegaan. Rondaan bouwt de trailer nu om, de truck staat ondertussen in de Hoogland kleuren.

Zie ook alexmiedema.nl/2015/10/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0