Motor muis

Vandaag door een motor agent van de weg gehaald
omdat wij de tanden van de hooischudder niet ingepakt hebben
volgens hem hoord daar een beschermkleed om,wie heeft daar ooit wel eens iets van gehoord,ik niet

Deel dit topic

Reacties

GD tuning Garyp
Ik wel.
bram power
Altijd dat gezeur er bestaat niet eens een kleed en bij aankoop krijg je er ook een ik vind het raar!
Wimsumar
Beste 1066: Ja, "scherpe" uitsteeksels moeten (tot 2 meter hoogte) afgeschermd.

P.S.: Ik doe een stukje slang (in een lus) om de tandparen van de schudder maar ik weet niet of de motoragent dat leuk vindt als ik 'm daarmee van de weg haal. 😉

veiliglandbouwverkeer.nl/Veilig_landbouwverkeer/…
EA_MF
Normaal gesproken is een buis met breedtemarkering aan de voor en achterzijde die buiten de tandpunten steekt voldoende
valmet6400power
Zijn die motormuizen wel het ergste, zo wendbaar en dus kunnen ze eerder achter je aan!
Boemrang
Dat is nog altijd geweest, scherpe en uit stekendelen afschermen...
Sanderzz
Jup vorig jaar een waarschuwing gehad voor de maaikorf. terwijl de scherpe delen richting trekker wezen..... dus geen enkel gevaar
dx11
@EA_MF Klopt, dan steken ze niet meer uit en moet voldoende zijn. Echter als je een echt dwarse wout hebt......
mc 130
Een schudder is vanaf de fabriek toch volgen eu normen gekeurd op veilegheid?
EA_MF
@dx11 dan moeten ze even op het typeplaatje kijken en met eigen ogen zien dat de machine een CE goedkeuring heeft voor veilig gebruik op straat
mc 130
@EA_MF
Dat bedoelde ik dus ook
Husqvarna
Leuke site die veiliglandbouwverkeer, maar ze laten nergens zien hoe het wel moet!!
Hebben ook wel beschermdingen voor de kuilsnijder maar doe mes helemaal naar onder voor de tanden en dicht bij de grond, met de ploeg een bord er op, en met de palletvork een lege pallet er op.
JD6930
Quote @Husqvarna:
en met de palletvork een lege pallet er op.

PAS OP! Lege pallets zijn minder zwaar als volle en liggen daardoor losser!

Wat krijg je dan voor excuus van meneer agent?

''Losliggende lading!''
paulusmahandel
Vandaag even bellen met bureau van politie en vragen hoe het zou moeten volgens hen.

CE is wel een type goedkeuring voorde werking zoals we verwachten in de EU.
Heeft niks met rijveiligheid te maken.

Politie zelf zou je moeten vertellen hoe het moet.
MaxxuM4ever
@JD6930 Inderdaad daar is al menig boete voor gegeven. Denk je dat je het goed hebt afgeschermd als boer beginnen ze daar weer over. Touwtje erdoor is een oplossing.
Husqvarna
Ja dan maar touwtje er om, maar hier zijn de wegen zo slecht dat de politie wel een omweg neemt, alleen marechaussee zie je hier wel veel, die geven meestal nog een waarschuwing.
stegboer
Motor muizen zijn lastige mensen tis toch nooit goed vinden altijd wel iets
stegboer
Er moet ook nog gewerkt worden als je van het ene na het andere land wilt ga je niet telkens zeilen of slangetjes aan de schudder maken
JD6930
Quote @stegboer:
Er moet ook nog gewerkt worden als je van het ene na het andere land wilt ga je niet telkens zeilen of slangetjes aan de schudder maken

Vindt dat inderdaad ook beetje overdreven. Sowieso is zoals hierboven gezegd iedere schudder tegenwoordig wel goedgekeurd volgens de veiligheidsnormen van de EU dus horen de wouten niks te klagen.

Oft moet zijn dat het hier om een erg oude schudder gaat, maar die zijn meestal niet zo breed.
stegboer
@JD6930 dat vindt ik ook als je nu een nieuwe schudder koopt zit er geen zeil of iets bij daar kun je zo de openbare weg mee op alleen die wouten denken er anders over
fendt-412
@stegboer

nieuwe krone, lely en pottinger schudders hebben wel een beveiliging voor fietsers zodat zij niet tegen de tanden aan kunnen komen aan de zijkant van de machine.
stegboer
@fendt-412 oké nog niet gezien, en hoe werkt dat dan, foto misschien?
fendt-412
Krijg hier geen plaatjes tevoorschijn.

Zou je even op google kunnen zoeken naar een krone 1600 en pottinger 10.11. Van lely zijn er nog amper foto's te vinden maar heeft een soortgelijk systeem.
SJB533
@fendt-412 Maar dan ben je nog niet van de gaten tussen de beugels bij gedragen schudders af...
fendtjuh
In Friesland in de buurt van Sneek zijn er al velen bekeurd hoorde ik laatst daar. 240 euro meende ik.
Corne S
@Wimsumar

Hark of schudder
Harken of schudders hebben veel dunne pennen. Deze pennen steken gevaarlijk uit en zijn scherp genoeg om lichamelijk letsel te veroorzaken. Scherm de pennen af met isolatieschuim voor CV leidingen. Er wordt ook wel voorgesteld om kuilplastic te gebruiken ter afscherming.

Zou goed moeten zijn dus, het stukje slang. Maar wat het kuilplastic nu uithaalt? Dat werkt ook meer voor het zicht (je ziet beter het geheel) dan dat het echt wat uithaalt.
Wimsumar
Beste Corne S e.a.:
Quote @Corne S:
Maar wat het kuilplastic nu uithaalt?

Als je zelf al niet met je ogen richting schuddertanden durft te vallen als deze tanden met bijvoorbeeld kuilplastic afgeschermd zijn, dan biedt het ook geen bescherming voor anderen die er per ongeluk mee in aanraking zouden kunnen komen. Bedenk dan A.U.B. wat anders, wat beters. Desnoods hang je er een beddematras voor.
1066
Nou ik vindt dat ze veel te ver door draven.zo kun je altijd wel wat vinden als een fietser op de weg vald op een stoep rand met zijn hoofd wat heb je dan ?
nee het is net als dat hier al vaker gezegd is wij als landbouw verkeer zijn het zwarte schaap
GD tuning Garyp
@1066 We horen wel eens weer als 1 of andere lompe boer je van de fiets geprikt heeft.
JD6930
Quote @stegboer:
@JD6930 dat vindt ik ook als je nu een nieuwe schudder koopt zit er geen zeil of iets bij daar kun je zo de openbare weg mee op alleen die wouten denken er anders over

Er zitten beugels aan die verder uitsteken als de tanden van de schudder. Ook zitten er denk op iedere wel vierkante breedte borden. Niks waar een wout dus om hoeft te klagen als het een redelijk nieuwe schudder is. Oft moet zijn dat de boer/loonwerker hem zelf aangepast heeft waardoor die dingen niet meer genoeg zijn... Maar wie gaat nu een schudder aanpassen?
Wimsumar
Beste 1066:
Quote @1066:
vald op een stoep rand met zijn hoofd wat heb je dan ?

Geen (fiets)helm op en 3 dagen hoofdpijn. 😉
stegboer
@JD6930 dat klopt helemaal. Bij ons op het werk hebben we een schudder van 13 jaar oud die heeft dat ook allemaal al met verlichting en al. Die ga je heus niet aanpassen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
3